Tips om vriend te steunen.........

Discussie in 'De lounge' gestart door Gooischemama, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ik werd net panisch gebeld door me vriend dat die niet komt mee eten want de hele familie is opgebeld omdat zijn opa op sterven ligt.
    Ik heb hem nog nooit zo gehoord zoals net:(
    Maar hoe moet ik hem steunen???
    Ik weet nooit wat ik moet zeggen met zoiets als dit:(:(:(

Komt ook nog bij dat zijn familie mij niet echt accepteert en ik hun niet (is teveel voor gebeurd en vandaar dat ik het via me vriend hoor)

En zit aan de hormonen ivm zwanger worden dus zelf al zo emotioneel als wat.
    Ben bang dat als ik later op de avond zijn gezicht zie dat ik zelf aan het janken sla (zijn opa is echt een lieverd) en daar heeft hij natuurlijk niks aan want het is ZIJN opa en ZIJN verdriet

Hoe moet ik dit aanpakken zonder dat ik domme dingen ga zeggen want ik weet het echt niet hoe en wat ik kan doen om hem te steunen......

Heeft er iemand tips behalve een knuffel geven en luisteren naar zijn verdriet want dat doe ik zo en zo............

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Je mag zelf ook best laten merken dat je er verdrietig om bent hoor! Denk dat een arm om hem heen en samen huilen prima is. Veel meer kan je niet doen...

3. Locusta

Locusta Niet meer actief

Wat je zelf al noemt zijn eigenlijk de enige dingen die je kunt doen. Gewoon er voor hem zijn. En gekke dingen zeggen doe je vast niet zo snel ;)

Heel veel sterkte de komende tijd!

4. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Heb nu al de tranen in me ogen staan niet eens zozeer om zijn opa maar om me vriend hoe die net aan de tel zat
    (dit bedoel ik dus deze zin komt ook weer over zoals ik het NIET bedoel)
    Vind het heel erg voor ze opa hoor echt waar want dat is de enige die me altijd normaal heeft behandelt en ook vind ik het heel erg voor de familie van me vriend ondanks dat we elkaar niet "accepteren"
    Ik weet ook niet hoe de familie zal reageren als ik dr bij sta en een potje aan het janken ben (merendeels door de hormonen en vriend zo verdrietig te zien) als ik uberhaupt al uitgenodigd zal worden op de begravenis

Zelfs met schrijven komt het er verkeerd uit pppfff
    Ik vind dit echt heel moeilijk maar er zal toch meer zijn wat ik zou kunnen doen voor me vriend????

5. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Er voor hem zijn en luisteren is al genoeg. En samen huilen mag hoor. Evt aanbieden om mee te gaan naar zijn opa, ondanks alle problemen.

Het is en blijft lastig dit soort situaties en er is geen handleiding voor hoe en wat je moet doen.

6. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Lees het vorige berichtje maar
    En dit is alleen met typen op een forum en het lijkt botter dan het is
    Dat gebeurt dus ook als ik praat met zoiets als dit:(

Gelukkig is hij nog niet dood en heb goede hoop dat me vriend bij zijn opa zal zijn voordat hij daadwerkelijk ze laatste adem uitblaast zodat me vriend op een goede manier afscheid kan nemen van zijn opa

(vriend werkt op 1 uur rijden vanaf hier)

7. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Ik zou heel graag met hem meewillen gaan absoluut en dan heb ik ook echt schijt aan de rest van de familie
    Ik zal daar dan staan om hem te steunen

Maar hij heeft net al aangegeven dat hij zelf er heen gaat en dat ik beter thuis kan blijven met onze dochter want hij wilt zijn dochter er niet bij hebben (wat ik kan begrijpen)

Het is idd een hele lastige situatie

8. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Iemand van het forum waar ik mee klets kwam al aan met een lief smsje sturen dat ik aan hem denk dus dat heb ik gestuurd en dat hij ook ze ouders en zussen veel sterkte moest wensen en dat we in gedachten bij hun zijn

Ondertussen nog niks gehoord

9. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat sms je zal hij vast enorm waarderen! Veel meer dan dat kan je nu ook niet doen. En als hij thuis komt hem lekker knuffelen!

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

je getypte bericht kwam op mij prima over. Niet te druk maken. Jij bnent ook maar een mens. Luistere, knuffelen en ook jij mag huilen en ook vooral omdat het je zeer doet je vriend te zien lijden.

11. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Denk dat je ook gewoon mag zeggen tegen hem, "Schat, ik wil je steunen, maar weet niet wat ik moet zeggen". Daar heb je vaak meer aan, dan onhandig doen.

Sterkte .

12. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Niets zeggen, maar gewoon je schouder aanbieden.
    Hij zal het nodig hebben denk ik...

Succes aan jullie beiden!

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    sterkte!
    denk dat je met dat smsje al heel wat steun laat zien aan hem!

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het hoeven niet alleen woorden te zijn voor steun..

een arm om iemand heen doet zoveel meer.

Sterkte! :(

15. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Dank jullie wel voor de lieve berichten

Zijn opa krijgt nu andere medicijnen tegen de pijn en als dat niet helpt gaan ze morfine geven en elke dag de dosis verhogen zodat hij geen pijn meer voelt

Ik probeer er met hem over te praten maar je ziet dat het hem verdriet doet
    Hij weet zich zelf niet zo goed te uiten

Een schouder is er altijd voor hem

16. Gooischemama

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Vannacht om kwart voor 3 kregen we een telefoontje dat opa is overleden:(:(

Dochter heeft een mooie tekening gemaakt en vriend en ik hebben een mooi bloemstuk uitgekozen

Zijn ook bij schoonouders geweest man man man wat is dat moeilijk om te zien :(

17. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    Gecondoleerd meid, ook voor je vriend... veel sterkte toegewenst...

Deel Deze Pagina