Gezond eten

Discussion in 'Gezondheid' started by Mel01, Dec 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mel01

Mel01 Lid

Dec 23, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Na een paar dagen testen heb ik vandaag van mijn huisarts gehoord dat ik zwanger ben. Mijn laatste menstruatie was 14 november ik heb een beetje op internet gezocht en daaruit bleek dat ik ong. 5 weken zwanger ben. Nu ben ik altijd al een persoon geweest die slecht eet en drinkt. Kunnen jullie mij vertellen waar ik allemaal op moet letten wat ik wel en niet moet eten en drinken in het begin van mijn zwangerschap. :(

2. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Gewoon, normaal eten. Vergeet je groente en fruit niet. Etcetera. Niet anders dan anders met uitzondering van een aantal dingen die je beter niet kunt eten tijdens zwangerschap.
    Google daarvoor op wat mag ik niet eten tijdens zwangerschap.

En gefeliciteerd!

3. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Op de website van het voedingscentrum kun je wel aardig lijstje vinden.
    Wat je niet mag gaat vooral om rauw vlees/vis (dus biefstuk en filet americain enzo) en kaas gemaakt van rauwe melk (meeste soorten in de supermarkt gepasteuriseerd dus mag gewoon).
    Verder geen lever. Pate en dergelijke waar dat in zit mag wel met mate. Geen alcohol.
    Verder gewoon je best doen met genoeg groentes en fruit en gevarieerd eten. Genoeg drinken is wel belangrijk, vergeet ik ook makkelijk... moet eigenlijk flesje water neerzetten wat elke dag minstens zo vaak leeg moet ofzo...
    Neem je foliumzuur? Anders alsnog mee beginnen, evt in een multivitamine speciaal voor zwangeren. Op zich hoeft multivitamine niet perse, maar als je moeite hebt met genoeg vitamines eten kan het toch wel handig zijn ;)

4. Mel01

Mel01 Lid

Dec 23, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel :) Ik ga zeker even goed google en proberen gezond te eten en voldoende te drinken

5. Mel01

Mel01 Lid

Dec 23, 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor je nuttige reactie. Ik zal zo kijken op de website van voedingscentrum. Ja ik neem al ong. 5 weken foliumzuur, ik kan daar gewoon mee doorgaan toch?

6. Serien

Serien Lid

Oct 21, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Lieve Dames ,

ik heb een vraagje over kliekjes opwarmen .
    mag je avond eten van 1 dag ervoor weer opwarmen?
    mijn collega gaat woensdag Surinaams koken maar dat eten we dan donderdag op het werk

wie kan mijn vraag beantwoorden?
    alvast bedankt:)

7. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Foliumzuur is de eerste 10 (?) weken belangrijk, daarna kan je stoppen, maar mag ook mee doorgaan.

Kliekjes opwarmen kan gewoon hoor, waarom niet? Doe dat regelmatig met portie van vorige dag. Als het maar in de tussentijd koel bewaard is.

Share This Page