Hi Moeders, Waar zijn jullie verzekerd voor de zorg? en wat krijgen jullie vergoed en wat betalen jullie per maand. Ik moet nu overstappen i.v.m dat mijn oude verzekering niks vergoed wordt en wil dat nu alles vergoed wordt. (ziekenhuis bevalling, kraamzorg en zwangerschap cursussen en fysio. Thanksss
Nu pma ga wel overstappen omdat ik graag rmd huis vergoed wil hebben voor t geval ik voor de 32 wk beval. Verder prima verzekering.
Ik ben in 2012 overgestapt naar delta lloyd met aanv verzekering extra. Daarin wordt vergoed: Kraampakket Zws cursussen (150 euro p/j) Lactatiedeskundige (200 euro p/j) Eigen bijdrage kraamzorg Eigen bijdrage poliklinische bevalling zonder medische noodzaak Prenatale screening zonder medische noodzaak (bijv nekplooimeting) Kortom, bijna alles wat je rondom bevalling nodig hebt. Ik ga volgend jaar 105,- betalen. Ik ben daar echt super tevreden over. Declaraties worden bijv ook heel snel afgehandeld.
Ik heb een collectieve verzekering van Zilveren Kruis met *tandarts en ***aanvulling. Het is een behoorlijk uitgebreide verzekering (tarief kun je via de site berekenen, collectief is natuurlijk moeilijk vergelijken), maar ik weet niet hoe je uitkomt tov anderen met zwangerschap. Kraampakket zag er in ieder geval goed uit en poliklinisch bevallen wordt vanuit deze aanvulling helemaal vergoed (en aangezien ik in het ziekenhuis wil bevallen is dat wel prettig). Wat ik mis (**** heeft dat wel), is het volledige kraamhulp pakket. Er wordt maar 24uur volledig vergoed. De overige 24uur heeft een eigen bijdrage van 4,10 p.u. (tarief 2014). Geen probleem voor ons, aangezien wij klein wonen en veel hulp van anderen krijgen in het huishouden, hierdoor nemen wij geen 48uur hulp in totaal, maar dat zou een struikelpunt kunnen zijn. Verder iets om rekening mee te houden: bloed prikken komt vanuit de basisverzekering. Dit houdt in dat je dus eigen risico hierover betaalt (het is niet veel, bij een volledige controle ongeveer 40 euro, maar dit moet je dus wel zelf betalen). Sommige verzekeraars innen het eigen risico aan het einde van het jaar in 1x en dat kan best duur uitvallen. Zilveren Kruis int het in gedeeltes dat je het hebt gebruikt. Zeker iets om na te kijken. Het beste kun je eerst bekijken wat je nodig denkt te hebben en dan of het handig is om met meer of minder aanvulling af te sluiten. Ik geloof niet in slechte pakketten, wel in een verkeerde keuze in de aanvulling. Dat is voor iedereen (en bij iedere verzekeraar) persoonlijk. Succes
Ik ben overgestapt naar Menzis met PMA collectief. Betaal iets van 97 basis, 17 aanvullend (extraverzorgd 2) en 16 tand (500). Vergoeding voor eigen bijdrage poliklinisch bevallen en kraamzorg, kraampakket, uitgestelde kraamzorg, lactatiezorg 200 euro. Zw cursus volgens mij niet. Wel 18 fysio behandelingen en 100 euro voor bril/lenzen, vond ik belangrijk omdat ik naast lenzen wel bril nodig denk te hebben met nachtvoedingen. Ook erg blij met fysio al, vk heeft me net doorgestuurd PMA betaald nog bonus uit in nov/dec, als je dit aanvraagt tenminste, als je nieuw bent is dit 101,50 Verder vind ik wel grappig dat ze een spaarprogramma hebben, samengezond, waarmee je kan sparen voor korting op aanvullende verzekering. Steeds appje aan als je min 1 km fietst/loopt of activiteit invoeren, volgens mij gaat het ons lukken aanvullende verzekering bijna voor niks te krijgen