Opgezette melkklieren

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Alexia, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexia

Alexia Lid

10 mrt 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Ik dacht dat ik weer mooi regelmatig ongesteld was na het stoppen met de
    pil, maar vorige maand was mijn cyclus opeens veel langer. Deze maand ook al langer dan mijn 'regelmatige' cyclus, dus het zal wel weer een langere cyclus zijn. Nou zijn mijn borsten altijd gevoelig voor ik ongesteld word, zo ook deze maand. Maar gisteravond voelde ik opeens aan de bovenkant, iets boven mijn tepel een verharding. In de ene borst meer dan de ander. Zijn dit nou opgezette melkklieren? Ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit eerder heb gevoeld.
    Mijn vriend vond het meteen eng, maar het zit in allebei de borsten, en als je er op drukt doet het niet onwijs pijn, het is keihard.

Is dit reden voor een testje? Of is dit een algemeen iets voor de menstruatie?

Bedankt!

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Opgezette klieren in de borsten kan door hormonale veranderingen in je lichaam komen en zo dus ook gewoon tijdens de menstruatiecyclus. Het kan natuurlijk ook door een eventuele zwangerschap. Mocht je 1-2 weken overtijd raken is het verstandig om even een test te doen. Pas dan weet je het zeker. Mochten de 'knobbels' blijvend zijn en heb je een zwangerschap uitgesloten zou je evt je huisarts er even naar kunnen laten kijken.
    Succes.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina