Welke kunstvoeding na borstvoeding?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Mirjam87, Jun 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    Hallo Dames
    Kort vraagje, ik moet helaas binnenkort stoppen met borstvoeding misschien dat ik probeer de ochtend en avond wel nog te doen, maar dat ligt aan mijn productie.
    Maar welke kunstvoeding kan ik het beste gebruiken? is er nog verschil tussen Nutrilon, Friso, kruidvat eigen merk...?

Hoe kan ik dit het beste introduceren? 1 fles per dag voor een week in kunstvoeding? en moet ik dan half half doen ??

Groetjes

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Op zich maakt het allemaal niet zoveel uit, het is net wat jij makkelijk kunt kopen, welke prijs je kunt betalen en wat je kindje lekker vindt.
    Je kunt overwegen om HA voeding te geven, dat valt wat lichter en maakt de overgang BV -> FV vaak wat minder heftig voor je kindje.

Je kunt het beste eerst de BV geven en daarna de FV, zodat alle BV op gaat en zoveel mogelijk binnen komt. Denk eraan dat BV-kindjes vaak de hele fles leegdrinken omdat ze gwend zijn dat een borst langzaam leeg gaat, ze drinken met de fles dus vaak te veel.

Overweeg een fles die wat zwaarder zuigt (bv met een systeem erin wat de borst nabootst) of anders een zo klein mogelijke speen. Voed je kindje terwijl je die zo rechtop mogelijk houdt, zodat je niet de zwaartekracht mee laat werken zeg maar, liefst een pauze tussendoor.

Succes! Ik heb trouwens inderdaad voor biologische voeding gekozen (niet Biobim maar Hipp) maar dat is een keuze die bij jezelf moet passen. De kwaliteit is allemaal goed, bij merken en huismerken.

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Oh en met bijna 6 maanden zou ik 10 dagen aanhouden per vervallen voeding, om te voorkomen dat je theezakjes krijgt ;) en om borstontstekingen te voorkomen.

5. happymama

happymama Niet meer actief

Ik gebruik Friso , nutrilon luste hij niet

6. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    ,..

7. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    hoe moet ik dat dan doen? gewoon 10 dagen die voeding niet voeden/kolven, of niet leeg kolven??

Zou willen dat ik door kon gaan :(

8. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    En hoe heb je afgebouwd?

9. zogelukkig

Mag ik vragen waarom dat niet kan dan?

10. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou gewoon een fles kv proberen, kijken of hij het lust. Zo niet, dan kun je dmv mengen hem eraan laten wennen.

Als je wilt overstappen dan moet je niet gaan kolven want zo blijf je stabiel. Dus idd een week lang voeding X vervangen door flesje melk, de week daarna voeding Y etc. En zelf een beetje aanvoelen (letterlijk :D) of je genoeg hebt aan een week of dat langer nodig is.

11. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    Tuurlijk mag dat :) Ik ben al 2,5 maanden aan het aankloten, te weinig voeding, waardoor meneer hysterisch word en niet meer aan de borst wil. nu de afgelopen week gaat het weer wat beter, maar ik bereid me voor op het ergste, en wil graag voorbereid zijn voordat mijn volledige vooraad uit de vriezer op is!

12. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO

Okee, bedankt. Pfoeh ik twijfel zo erg.......

13. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Idd heeft HA na 6 maanden (of eigenlijk na start met bijvoeden) geen toegevoegde waarde meer, sorry!
    Ik zou gewoon een flesje FV proberen, mijn zoontje accepteerde dat zonder moeite.

Wel heel vervelend hoor, als je niet echt wil.. Een LK kan niets bieden?

14. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    Overdag gaat het de afgelopen week beter, alleen is hij nu s'nachts heel onrustig terwijl hij voorheen doorsliep van +/- 8 tot 8

15. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Dat is heel normaal hoor! Hier sliep ze ook klokje rond en richting de 6 maanden was het gebeurd 's nachts en kwam ze een paar keer voor een voeding. Heeft hier wel even geduurd maar had niet te weinig productie ofzo. Ze zal het wel nodig gehad hebben.

16. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    Ik heb alles al geprobeerd, ieder uur kolven, kluster kolven, Domperidon, neusspray. weet niet zo goed wat een LK nog meer zou kunnen bieden...

17. Mirjam87

Mirjam87 Bekend lid

Jul 21, 2011
    987
    0
    0
    GO
    Maar wat het hier is s'nachts, hij huilt in zijn slaap en is niet echt wakker, speentje erin en hij slaapt zo weer een uur verder, zou ik hem dan toch moeten aanleggen, vind het zo zonde om hem wakker te maken

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, het voordeel is dat een LK veel kennis heeft en meer overzicht. Het kan heel goed zijn dat je het idee hebt alles geprobeerd te hebben (had ik ook toen ik er eentje belde), terwijl je net een klein dingetje dat nou net wel verschil uit kan maken over het hoofd hebt gezien.

Maar goed, je kind is bijna 6 maanden en zal dus ook met vast voedsel beginnen. Wat je kunt proberen om te beginnen met afbouwen is om de eerste 2 weken niet borstvoedingen te gaan vervangen door flessen, maar kijken hoe de hapjes vallen en of je kind daardoor al minder drinken wil.
    Als er geen verhoogde kans op allergie is dan hoef je niet met HA te beginnen. En dan kun je als groente goed gaat, over een week of 2 a 3 ook eens kijken hoe een klein bakje yoghurt valt. Dan zou je een borstvoeding kunnen vervangen door groente en yoghurt.
    Ga je verder zelf het afbouwen sturen, laat dan eens per 10-14 dagen een borstvoeding vervallen, dan gaat het lekker geleidelijk, dat is fijner voor je borsten. Voel je spanning, leg dan even aan of kolf kort om net even de druk weg te nemen.

Begrijp ik goed dat je nu al aanvult met je vriezervoorraad? Dan ben je in feite al begonnen met afbouwen. Ik zou dan eerst eens kijken wat er gebeurt als je zo'n vriesfles vervangt door groente (en een slokje borst als toetje).

O, en als antwoord op je vraag:)...merk maakt geen biet uit, kijk gewoon wat je makkelijk kunt kopen en betalen. Maar zoals ik hierboven al uitleg...je kunt ook beginnen met het vervangen van een borst door groente en yoghurt en even kijken hoe alles loopt en pas later kijken of je flessen kv echt nodig hebt over een paar weken.

19. zogelukkig

Maar je schrijft dat je 'helaas' moet stoppen?

Het enige dat ik niet op je lijstje zag staan met dingen die je hebt geprobeerd is: aanleggen, aanleggen, aanleggen! Tenzij je wilt afbouwen natuurlijk, maar dan snap ik dat 'helaas' niet zo.

Als je baby 's nachts huilt, geef je nu een speen, maar je kan er ook voor kiezen om borst te geven. Je baby is nog maar 6 maanden, het is heel normaal en natuurlijk dat hij nog niet doorslaapt hoor!

De keus is aan jou. Van mij hoef je niets, maar als je niet wilt stoppen, zijn er echt nog wel manieren om de productie op te krikken. Bv draait om vraag en aanbod. Als jij bij vraag kunstvoeding gaat geven, dan gaat dan ten koste van je aanbod.

20. zogelukkig

Maakt zeker uit!
    Biobim is marktleider biologische zuigelingenvoeding.
    Als je daar geen biet om geeft, tsja ...

Share This Page