Wie was er van de eerste snel zwanger en moet op de tweede al iets langer wachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamasmeisje, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Hoihoi,

Mijn eerste zwangerschap was ik in ronde 1 zwanger.
    Voor de 2e zitten we nu in ronde 5.
    Oke, ronde 5 is nog helemaal niet lang want er zijn genoeg meiden die veeeeel langer bezig zijn en nog met lege handen staan ( veel respect voor jullie meiden, knap dat jullie het vol houden).
    Toch wordt ik onzeker.
    Denk ook dat het te maken heeft met het feit dat ik weet hoe het is om zwanger te zijn en daarom zo graag weer wil.
    Herkennen jullie dit gevoel? Zou het nog wel lukken?

2. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Oef toch nog iemand!
    Ik ga volgende week donderdag naar de gyn omdat ik echt bang ben dat ik door de 1ste bevalling onvruchtbaar ofzo ben geworden.
    Wij gaan naar ronde 7, dus ook nog helemaal niet zo lang maar ik was zwanger in ronde 2 van mijn 1ste kindje en nog altijd vrij regelmatig ongesteld dus ik vraag me echt af of er iets mis is.

29 - 28 - 25 - 25 - 25 - 27

3. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Kun je dan zomaar bij een gynaecoloog terecht Lizanne?? Ik dacht altijd dat je eerst minimaal een jaar moet proberen voor je kan worden doorgestuurd

4. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Denk je echt dat je door je bevalling onvruchtbaar bent? Kan dat?
    Ik maak me daar niet zo'n zorgen over, heb een eisprong iedere maand en ben gewoon vruchtbaar. Gebruik je ovu testen of temp je?
    Wat mij onzeker maakt weet ik ook niet eigenlijk maar niet mn vruchtbaarheid. Denk gewoon het feit dat het nu nog niet is gelukt. Het wachten en het zo graag willen. Dat heb ik eerder nooit zo gekend.

Hoop dat de gyn goed nieuws heeft voor je Lizanne84.
    Hoe oud is jullie kindje nu?

5. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ons dochtertje is nu 18 maanden oud en we zijn dus bezig voor een 2de sinds haar 1ste verjaardag.
    Normaal moet je idd een jaar wachten maar omdat we vlot zwanger geraakte van de 1ste en gezien de complicaties bij de bevalling wil ik gewoon weten of er geen probleem is met littekenweefsel.
    Ik had een inwendige scheur van de vagina en cervix, 2 uur lang gehecht, zeer veel bloed verloren (bijna 2L schatten ze) etc: kortom: vies afgezien :).

Dus nu wil ik nog eens gewoon op controle met dan de vraag of alles anatomisch nog in orde is voor een ev 2de zwangerschap.
    Al is het maar voor mijn gemoedsrust want ik ben echt veel te hard bezig met zwanger worden en misschien dat ik het na een bezoekje aan de gyn wat meer kan loslaten :).

6. Mamasmeisje

Mamasmeisje Fanatiek lid

29 mrt 2011
    1.304
    0
    36
    Brabant
    Jeetje dat is heftig zeg! Nu snap ik je bezorgdheid. Nou hopelijk is alles in orde. Maar je hebt wel een eisprong iedere maand? Of merk je daar weinig van?

7. derde

derde Bekend lid

21 jul 2013
    896
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar mamasmeisje!
    Bij de eerste ronde 1 zwanger, bij de tweede ronde 1 zwanger en nu in ronde 3. Nog helemaal niet ver dus, maar we hebben gewoon op de goede dagen geklust en op de een of andere manier ga je dan denken, hoe kan dat nu? Maar ik denk dat je je zeker nog niet te druk moet maken hoor, pas na een maand of negen. We hebben gewoon de eerste keer geluk gehad! Er kan nl zoveel mis gaan tijdens en vlak na bevruchting! Maar als het hier lang gaat duren word ik ook onzekerder hoor! Daarbij speelt dat we niet erg veel tijd tussen de jongste en de evt baby meer willen wat leeftijd betreft, dus zit nog wat tijdsdruk bij ook. We gingen (domdomdom) er beetje vanuit dat het wel weer binnen 1 of 2 rondes zou lukken...:)schaamschaam....

Succes nog met zwanger worden, gaat vast nog lukken! :)

8. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Mijn hemel, wat een heftige bevalling! Snap dat je je dan toch gaat afvragen of dit evt gevolgen kan hebben en dat wil laten checken

9. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Ja ik voel de eisprong vrij goed elke maand.
    Heb afgelopen maand wel eens een ovutest van kv gedaan om zeker te zijn dat ik me niets inbeeld ofzo :) en de test kwam toch goed overeen met mijn gevoel en qua timing.

Dus alles is regelmatig, eisprong, menstruatie, ...

Dus ofwel lukt het innestelen niet omv littekenweefsel ofzo? of slechte pH of ...? ofwel geraken de zaadjes er niet meer door litteken of dergelijke?

Ofwel zijn we gewoon niet geduldig genoeg en komt het nog allemaal wel gewoon in orde :)

10. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier van de eerste in de derde ronde zwanger. Op de tweede hebben we ruim een jaar moeten wachten. Ik ben vorig jaar juni zwanger van hem geraakt en ik had de afspraak bij de huisarts al staan voor na de vakantie eind augustus. Ik heb nog wel tussendoor in april een miskraam gehad maar toen waren we al 11 maanden bezig.

11. babybanjo

babybanjo Bekend lid

12 mei 2013
    675
    1
    16
    Juf
    Van de eerste was ik de eerste maand meteen zwanger. De tweede de zesde maand . De derde de 8ste maand.

12. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    Hey iedereen,

net terug van de gyn.
    En alles is in orde, alles is goed hersteld, de hevige schouderpijn van afgelopen vrijdag was wellicht van wat menstruatiebloed in de buikholte dat het diafragma irriteerde en daardoor pijnscheuten in de rechterschouder gaf maar zeker geen endometriose! :)

Bon helemaal gerustgesteld dus en nu kunnen we hopelijk wat meer ontspannen afwachten en geduldig zijn tot er een wondertje bijkomt in ons gezinnetje :).

13. quinten2011

quinten2011 Actief lid

5 sep 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Bij mijn eerste kindje zeiden ze dat ik moeilijk zwanger kon worden. In ronde 5 zwanger en nu 8 rondes verder en niets. Vindt t soms heel moeilijk en vraag me af waarom t nu niet lukt

14. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    2 vriendinnen van mij hadden het ook. Inmiddels bij beide gelukt na 6 en 11 rondes! Beide waren ook erg onzeker.. Uiteindelijk voor niks.

Niet dat ik jullie niet begrijp hoor ;)

15. Senn

Senn Bekend lid

22 okt 2010
    713
    0
    16
    1e in ronde 3 raak, 2e pas in ronde 10.

16. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Mijn eerste was een cadeautje,en nu in ronde 7.. herken die onzekerheid zo goed!
    Ik leef nu ook zoveel gezonder dan toen,en toch laat het op zich wachten..

17. singa

singa Niet meer actief

Hier ook. De eerste was in de tweede ronde toen we niet verwachtten dat het zo snel zou gaan. De tweede was na 3 ronden maar helaas een mk geworden. Nu is door die mk alles in de war waardoor het helaas nog wel even gaat duren voor het weer gaat lukken. Na de mk en andere gezondheidsproblemen ben ik ook wel eens bang dat een tweede niet meer gaat lukken.

18. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Bij mij was het in de eerste ronde raak bij mijn eerste... En dat nogwel op de onnatuurlijke manier (zelfinseminatie). Nu zijn we in ronde vier (natuurlijke manier), heb ik een vmk gehad een tijdje terug, voordat we serieus aan de slag gingen, en vraag ik me nu ook af of alles wel goed is... Gelukkig niet de enige onzekere hier ;) Heb me ook voorgenomen om volgende ronde te gaan tempen en als het in januari niet gelukt is, we naar de dokter gaan.

19. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik kan inmiddels voorzichtig vertellen dat mijn test positief is.. ik duim ook voor jullie!

20. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Gefeliciteerd Smurf!!! Supernieuws!!

Deel Deze Pagina