Beste Allemaal, Ik ben inmiddels zo'n 11 weken zwanger. Ik weet nog niet hoe lang precies, volgende week weet ik na de echo zeker hoever ik precies ben. Maar ik vind het lastig om gezond te eten. Ik ben erg misselijk en ik lust heel veel gewoon niet. 's Morgens begin ik met yoghurt. En de rest van de dag eet ik brood met bijvoorbeeld ham, kippenham, kaas of spread. Meestal doe ik daar ook wat schijfjes komkommer op. Tussendoor eet ik vaak ook wat hartige dingen, zoals bijvoorbeeld chips. Klinkt heel raar, maar daar kan ik nu wel tegen. En dan 's avonds het idee van avond eten wordt me al te veel. Aardappels en groentes, van het idee wordt ik al misselijk. Nu lust ik wel sla. Dus dat eet ik dan wel, maar ik kan natuurlijk niet iedere avond sla eten, lijkt me niet heel gezond. Dus ik vroeg me af of jullie nog tips voor mij hebben. O,ja, ik eet tussendoor ook wel fruit. Alvast bedankt! Groet, Mariska
Hoihoi, Ik heb precies hetzelfde als jij volgens mij. Ik probeer vaak smiddags groente te eten, maar ik eet eigenlijk haast geen gekookte groente meer. Ik eet dan bijv rauwe paprika, rauwe bloemkool en rauwe wortels. Ook erg lekker met een dipsausje Als ik smiddags niet kan, eet ik dat savonds bij het avondeten. Verder eet ik nu veel gemengde gerechten (pasta, mie enz) en daar doe ik dan veel groente in, zodat ik dan weer extra binnenkrijg. Hoop dat je er wat aan hebt!
herkenbaar hoor, vooral in de eerste weken.. wat je eet klinkt goed... ik zou het aanvullen met een voedingssupplement, speciaal voor zwangeren.. alles wat je lekker vindt en enigszins gezond is, lekker eten! je kindje pakt echt alles wel wat ie nodig heeft!
Als je door je misselijkheid eigenlijk niet voldoende kunt eten, dan is het beter je te richten op de dingen die je wel kunt eten en het idee van 'gezond' even een beetje te laten vieren. Wat je nu beschrijft vind ik heel goed, al is het misschien een beetje weinig. Denk dat je hier al heel wat mee binnen krijgt. Met een supplement erbij denk ik dat je al een heel eind komt! Wat je zou kunnen doen, is proberen te varieren op de dingen die je wel kunt eten. Met yoghurt en fruit kun je ook shakes maken bijvoorbeeld. Je kunt ook kijken wat je nog meer aan hartige snacks kunt eten. Waar ben je precies bang voor? Dat je te weinig vitamines binnen krijgt? Of dat je te weinig eet misschien? Anyway, succes! Misschien kun je hier: www.zwangerenmisselijk.nl nog wat tips vinden!
Klinkt allemaal supergezond hoor! Zou me er niet druk over maken. Je baby pakt wel wat het nodig heeft en als je joghurt (dierlijke eiwitten) en veel fruit en groenten (vitamines, mineralen) eet krijg je echt goede voedingsstoffen binnen. En je eet ook nog brood voor de koolhydraten! Vooral zo doorgaan!
Eet gewoon wat je kan eten, ik had een moord gedaan in het begin om te eten wat jij weg krijgt! In het begin heb je nog heel veel reserves en je hoefd je er dus niet te druk over temaken dat je kleine nu iets tekort komt. Brinta havermout pap is ook erg gezond, een van de weinige dingen die ik kon eten in het begin. Met wat geluk komt na week 16 je trek in dingen weer terug. Bij mij was dit wel het geval na 4 maanden overgeven in ieder geval. Probeer ook een goede zwangerschaps vitamine te slikken, dat is sowieso een aanrader als je dat nogniet doet.
Dank jullie wel voor de tips. Ik denk dat vooral de pasta tip mij wel ligt. Gewoon wat extra toevoegen en dan kan ik het wel eten. Verder slik ik al speciale vitamines voor zwangere. Dus ik denk dat het wel goed gaat komen. Groetjes Mariska