Goedenacht allemaal ! afgelopen vrijdag bij de verloskundige geweest en ze zij dat me kleine ventje ongelooflijk laag ligt, ik ben nu 36 weken en 3dgn zwanger. Nu heb ik de hele dag al een vreemde druk naar de uitgang toe om het zo maar te zeggen, en het is me ook echt opgevallen dat me buik erg naar beneden is gezakt denk ongeveer 5cm, kan dit iets betekenen ? ik weet dat ik het af moet wachten maar ben toch wel nieuwsgierig of dit een teken kan zijn dat me mannetje me gaat komen verrassen.
Goedenacht! Een paar weken geleden rommelde het bij mij 's nachts behoorlijk (veel steken in schaamstreek). Net als vannacht trouwens.. 's Ochtends zei ik meteen tegen mijn man, dat de baby die nacht was gaan zakken. Ik had meteen meer lucht (bij traplopen enzo), en minder last van maagzuur/misselijkheid. Paar dagen later bevestigde de vk dat de baby inderdaad was ingedaald. Het kan dus duidelijk veel schelen. Maar zegt volgens mij niks over wanneer de bevalling begint..
Dat wil enkel zeggen dat je kindje goed aan het indalen is, zegt niks over bevallen! Mijn dochter was op 38 weken pas aan het indalen, 4 dagen later spontaan bevallen (zat nog vrij woog toen ik mijn eerste weeen kreeg volgens vroedvrouw)
Hoi! Hier precies hetzelfde verhaal. Mijn buik is na een hoop steken en gerommel ook ineens veel lager gezakt. Zie mn navel nu ook niet meer hihi. Bij mij is dit al twee weken zo en ze zit er nog. Volgens de gyn is ze volledig ingedaald en ligt ze vast. Ben benieuwd. IIG wel heerlijk met dit weer wat meer lucht en minder maagzuur! Succes!
bij mij waren beide kindjes bijtijds ingedaald, rond de 32 weken, maar gewoon bevallen op 40+1 en 40+3... heb nu bij deze keer ook het idee dat ze afgelopen week is ingedaald (hoor het morgen wel), maar zegt dus niets over wanneer de bevalling begint. ik vond het wel fijn omdat als je vliezen dan breken dat je niet meteen hoeft te gaan liggen...
Toch nog een vraag omtrent evt eerdere bevalling.. vandaag naar de verloskundige geweest en ze schat me ventje op 7-7,5 pond en ben 36.3week zwanger ! daarbij ben ik maar 9kg aangekomen ! ze vond dit erg netjes maar ik had toch echt een gevoel dik 20 kg aangekomen te zijn. Ik wil echt GEEN keizersnede want moet het alleen doen ook de nachten, zullen ze me nu ook echt nog laten wachten tot die 42 weken ???? zal toch niet
Als mijn vk een schatting maken van het gewicht, dan bedoelen ze het gewicht bij geboorte en niet op dat moment. Dus dan is 7-7,5 pond netjes. Ik ben ook 'maar' 8 kilo aangekomen, maar door die dikke buik en nu wat extra vocht dat ik vasthoud, lijkt het veel meer.. Maar waarom zou je een keizersnede krijgen? Ligt de baby in een stuit? De meeste baby's worden voor 42 weken geboren hoor. En anders kan de vk tegen de 40 weken een keer een 'zetje' geven (strippen).
Ik dacht echt dat ze bedoelde dat dit zijn gewicht op dit moment is, dus dan ben ik iets meer gerustgesteld ! dankje. Nee me kleintje ligt goed ingedaald is me nu al 3x toegezegd en ik merk het ook met fietsen enz. Heel stom maar ondanks dat ik nog even wil dat hij blijft zitten heb ik zo het gevoel dat ik dit weekend aan de beurt ben. En ik was bang om het gewicht dat ik een keizersnede zou moeten, nou dan zeg ik haal hem er nu maar uit haha. Maar mijn doel is de 17de van juni te halen. Mooi op vaderdag =)
hey, hier ook een kleintje die al heel laag ligt. Die van ons ligt al zeker vanaf 33 weken helemaal ingedaald, ze kunnen ze koppie amper voelen zo diep ligt ie. Ik ben nu 36 +3 en de steken onderin worden steeds heftiger als die kleine wakker is want hij ligt dan lekker in me bekken te vroeten. In mijn omgeving zien ze ook dat me buik heel laag is en denken ze allemaal dat ie eerder komt, ik merk het wel het zegt toch allemaal niks als ik zo een beetje rondlees. Het is trouwens mijn eerste