Magnesium tegen harde buiken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dreamer78, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer78

Dreamer78 Lid

24 feb 2008
    45
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hoi,

Ik kamp al een paar weken met vrij veel harde buiken. Dit is ook nog steeds zo nadat ik op advies van mijn verloskundige en nu ook op advies van de gyn gestopt ben met werken (ben overgegaan naar het ziekenhuis vanwege deze klachten).
    Afgelopen woensdag inwendige echo gehad. Baarmoedermond is nog gesloten en de baarmoederhals is gelukkig ook nog zoals die behoort te zijn op 27 weken zwangerschap.
    Ik mag over 2 weken terug komen.
    MAAR...ik vraag me af: is er behalve rust nemen (wat nog niet erg veel verschil maakt bij mij) verder niks te doen aan harde buiken? Ik heb her en der wel eens wat gelezen over magnesium of zo. Nu ik eenmaal weer thuis zit en erover nadenk, vraag ik me af waarom ik dat dan niet voorgeschreven krijg?? Hebben jullie enig idee of kunnen jullie er verder wat over uitleggen? Ik vind het allemaal zo spannend...

Groetjes en alvast bedankt.
    Dreamer78

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dreamer78,

ik snap dat je het spannend vindt hoor, wat een onzekerheid allemaal. Heel goed dat je gestopt bent met werken en naar je lichaam luistert, want je lichaam geeft dus heel goed en duidelijk aan dat het het even niet trekt met jouw activiteiten. Belangrijk dat hier goed op wordt gelet, maar zeker als er met je baarmoedermond nu nog niets aan de hand is, kun je deze zwangerschap wel uitzitten hoor. Maar controle is bij jou wel belangrijk. Magnesium als relaxatie voor harde buiken ken ik niet, dus ik zou het ook niet geadviseerd hebben. Het is heel naar, maar aan harde buiken is weinig te doen; warmte (bad/douche/kruik) en rust is het enige.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina