Hoi, Ik heb Al een tijdje last van opgezwollen schaamlippen die erg gevoelig zijn. Nu zei de dokter dat dat door de doorbloeding komt. Ik heb nu echter de laatste paar dagen ook een beetje een branderig gevoel en jeuk. Als ik de spiegel erbij houdt, zie ik dat de ingang van mijn vagina zal ik maar zeggen helemaal paars is?? Is dit normaal? Helemaal onderin waar de schaamlippen zal ik maar zeggen samenkomen zit ook een bult aan de binnenkant hoort die daar te zitten? Het is geen harden bult ofzo? Ook zijn mijn schaamlippen en clitoris erg gevoelig.. Zou dit een schimmelinfectie kunnen zijn? Heb iets meer afscheiding, maar het ruikt niet ofzo.. Alvast bedankt!
Goedenavond, het kan om een schimmelinfectie gaan, maar dan heb je vaak brokkelige witte afscheiding, maar dat ruikt niet. Daar naast kan het ook zijn dat je last hebt van spataderen op en rond je schaamlippen. Dit kan ook een jeukend gevoel geven. Een steunpanty wil soms wel wat verlichting van de klachten geven, maar ook af en toe even liggen. Doet het veel pijn, wil een ijsverbandje of een washandje met ijsklontjes wel helpen. Succes! Groetjes Monique
Bedankt voor je reactie. Ik heb gister een daktarin ei ingebracht en vandaag alleen maar meer pijn en irritatie.. Mijn clitoris zal ik maar zeggen en schaamlippen doen nu ook echt pijn en zijn rood. Begin me nu wel een beetje zorgen te maken wat dat kan zijn.. Aan de binnenkant van mijn schaamlippen zitten idd ook paarse aderen
Belangrijk is dan ook je schaamlippen en clitoris in te smeren met schimmelcrème. Alleen dan behandel je de schimmel effectief en worden de klachten hopelijk minder. Succes! Groetjes Monique