Hoi allemaal, Een vriendin van mij heeft een dochtertje van 1 maand en ze slaapt overdag maar 1 á 2 uurtjes. Ook wil ze overdag niet weggelegd worden. Ze wil alleen maar bij haar mamma zijn. Is dit iets tijdelijks en wat zou ze er aan kunnen doen? Of is dit gewoon heel normaal. Lijkt mij niet normaal dat ze zoveel wakker is overdag ? Ze krijgt overigens flesvoeding. gr vruchtje
Een kleintje met mama-honger Sommige kindjes hebben nou eenmaal die geborgenheid van mama(of papa) nodig. Het is best een grote stap vanuit de buik, de grote wereld in. Meestal gaat dat vanzelf wel over als ze de wereld zelf gaan ontdekken. Tot die tijd kan ze de kleine in een draagdoek doen. Dan heeft ze zelf de handen vrij, en misschien slaapt de kleine dan ook wel meer overdag, tegen mama aan. Op die leeftijd zou ik niet echt doordrammen met zelf slapen en alleen in bed liggen als het echt niet gaat. Ze zijn nog zo jong. Of is het iets van de laatste paar dagen?
herkenbaar!! Heb de eerste maanden veel met meya op schoot gezeten en rond gelopen, uren achter elkaar dan sliep ze heerlijk maar als ik haar weg legde was ze klaar wakker. In bed inslaap vallen wat van de vk moest vond ik haar nog te jong voor en ook duurde het best lang voor ze sávonds in haar bed ging slapen. Maar stap voor stap en eigenlijk heel vanzelf ging ze die dingen wel doen. eerst overdag in de wagenbak of box slapen, toen naar bed en nu slaapt ze ook de avonden heerlijk in haar bedje. Er waren/ zijn mensen die vonden dat ik haar verwende, maar nu heb een meisje wat heel goed aangeeft als er wat is en dan alleen huilt als er wat is. Het heeft heel wat uurtjes inversteren gekoch, maar zou het zo weer doen als dat nodig zou zijn JE zou dit eens kunnen lezen ook al krijgt je kleintje geen bv. staan dingen bij waar iedere moeder herkend Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Je bent net geboren, en dan...?
herkenbaar, ik heb de eerste 7 weken met een draagdoek gelopen zodat ik ook mijn handen af en toe vrij had, nu slaapt ze het liefst in haar eigen bedje, dus het gaat vanzelf over
Eva sliep de eerste drie maanden overdag ook erg weinig. Ze wilde het liefst dicht bij mij zijn. En dat heb ik dan ook gedaan, haar dicht bij me gehouden. Dus slapen op mijn borst en zonodig dragen in de draagzak. Mama-honger inderdaad. Ze zijn nog zoooooo klein......
hier ook heeel erg aanhankelijk mannetje nu 7 weken gaat het redelijk. hij heeft dagen gehad dat hij 18 uur aan 1 stuk door wakker was. als hij sliep was hij na 20 min weer wakker. inbakeren heeft bij mij erg geholpen en koop zon draagdoek!! mijn mannetje vond het heeerlijk en viel dan alsnog in slaap terwijl ik gewoon alles nog kon doen. meer dan het geld waard hoor!
meiden bedankt voor jullie reacties. Ik heb het doorgegeven aan mijn vriendin en ze gaat sowieso om te beginnen een draagdoek aanschaffen.
Inderdaad, mama-honger en ons kindje had dat ook en ik vond het héérlijk!! Heb wekenlang getut met ons kleine babietje en nu is ze alweer 5 maanden, het gaat zó snel! Gewoon lekker tutten en vertroetelen dus!
Heel herkenbaar! Mijn meisje wilde de eerste anderhalve maand ook continue bij mama zijn. Ik heb toendertijd ook dagelijks tot 03.00u ´s nachts opgezeten om dat ze niet kon (wilde) slapen, en mijn man er zo vroeg uit moest. Maar, toen ze tegen de 2 maanden werd, ben ik volgens een schema gaan voeden en haar ook om dezelfde tijd naar bed gedaan. Dit was een paar dagen even brullen en flink doorbijten voor mama, maar nu is ze er aan gewent en wil ook niet anders meer. Het is zelfs zo dat ze nu nog meer slaapt dan ooit tevoren! Misschien zit er een sprongetje aan te komen?
Mijn zoontje had het ook. Ik heb hem steeds bij me gehouden. Maar wat ook nog werkte is om te zorgen dat zijn bedje lekker warm was en een tikkende klok op de achtergrond. Dat lijkt nl op de hartslag. Verder heb ik een hydrofieldoek tussen mijn bh gedaan en die legde ik 's avonds onder zijn hoofdje. Ze willen je warmte en je horen en ruiken. Dit heeft hier heeeeeeeeeel goed gewerkt. En lekker knuffelen. Langzaam zag ik het minder worden. Want 24 uur met een kind in je arm kan echt niet. Je krijgt zelf ook geen rust en je slaapt niet.
Het lijkt mij niet helemaal normaal... hier hebben we het ook gehad en dat bleek het kiss-syndroom te zijn. Je vriendin zou eens kunnen kijken op ww.kiss-kinderen.nl of ze dingen herkend... Kan goed van niet, maar als ze een aantal dingen wel herkend, is het handig om langs een (erkende) osteopaat te gaan: hier hadden we na 4 behandelingen een totaal ander kind!
mijn nikki had dat ook. wou alleen maar bij me zijn. was wakker van 11.00 tot 23.00 en sliep helemaal niet. om 23.00 uur kon ik haar in de wieg leggen maar na de eerste nachtvoeding wou ze bij mij in bed anders was het krijsen. toen ze 3 maand was ging het beter en ging ze overdag wat meer slapen en ook op haar eigen bed. nu mag ze nog steeds graag bij me zijn. (dat moet natuurlijk ook) maar ze kan nu ook gewoon lekker in haar eigen bedje slapen en smiddags en savonds slaapt ze ook ongeveer een uurtje. bij mij was het dus van voorbijgaande aard