Spelletjes baby 3-4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Patriez, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    Weet iemand waar ik tips vind voor leuke spelletjes met mijn kleine ukkepuk?
    IK kan er hier niks over vinden :( of kijk ik eroverheen?

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Misschien kun je kiekeboe spelen?
    Of een liedje zingen zoals hobbels in de weg... papegaaitje leef je nog, en dan een kieteltje.
    Een soort van kiekeboe met een spuugdoekje of een knuffeltje, en dan als je tevoorschijn komt een gek geluidje maken.

Of ehm...daar komt een muisje aangelopen en die doet dan kietel kietel kietel :D

Ik zal eens verder kijken of er leuke spelletjes zijn ;)

3. Patriez

Patriez Actief lid

25 aug 2008
    114
    0
    0
    Schijndel
    oke bedankt! kiekeboe vind ie niks aan haha
    zal zelf ook eens verder zoeken

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

In het boek 'Oei, ik groei' staan leuke tips. Ook al geloof je de theorie die erin staat niet, kan je er toch wel handige tips uit halen om met je kindje te spelen. :)

Vb:
    Wij hebben net een kleurrijke rammelaar gekocht voor ons zoontje waar hij gek op is, er hangen kleine bolletjes aan en die passen net in zijn mondje. ;)
    Ook zijn appel van Tiny Love vind hij super, die rammelt al snel als hij eraan komt en heeft erg felle kleurtjes. Er hangen ook spiegeltjes aan en die geven zo'n 'bewegende vlek' op zijn gezichtje of de muur (afhankelijk van het licht).
    De hanger van onze koekoeksklok vind hij ook héél interessant om te zien.
    Samen met hem zingen en dansen! Heerlijk!
    Vliegtuigje vind hij sinds kort geweldig! Lachen dat hij doet!
    Babymassage en kietelen begint hij ook van te genieten.
    Gekke mondbewegingen maken (kauwen, klakken met je tong, fluiten,...) maar nog niet te snel.
    Ons zoontje vind het ook leuk om voorgelezen te worden.
    TV kijken!

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hey, zie net dat onze zoontjes precies even oud zijn! :D

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    spelletjes? Tja het zijn net echt spelletjes wat ik met 'm speel maar wat ie wel leuk vind is :

- dat ik rare geluiden maken
    - dat ik eet vind ie ook zo prachtig hihihi
    - tegen zijn teentjes blazen of kusjes geven
    - een rammelding rond laten vliegen
    - onder de babygym liggen ( vooral lekker trappen tegen rammeldingen vind ie leuk
    - kusjes geven

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

- De babygym is hier ook een groot succes.
    - In je armen leggen en naar je toe rollen en dan op zijn zij blazen (hiermee voor het eerst mijn zoontje horen schateren, geweldig!)
    - Gewoon praten tegen je kindje, maakt niet zozeer uit wat je zegt, maar Sven vind het heel interessant om mijn mond te zien bewegen. Stopt sinds kort ook zijn handjes in mijn mond.
    - In zn luiertje leggen op een kleedje en zachtjes met je vingertoppen over zn buikje en zij kriebelen. Ook wederom schaterenlachen!
    - En waar ik afgelopen week achterkwam: in mn armen genomen zodat hij met zn hoofd op mijn linkerarm en zn beentjes op mn rechterarm lag. En toen zachtjes gaan wiegen. Hij begon zachtjes te lachen dus ik ging iets sneller en hij ging nog harder lachen...Zo hebben we een kwartier door de woonkamer gedanst.

8. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Indy vind vliegtuigje geweldig. Dus boven je hoofd houden en dan door de kamer lopen en geluid maken.
    Verder wil ze zichzelf graag optrekken tot zit. Kan ze eindeloos mee door gaan en maar lachten hihi
    Een rammelaar en een knisperboekje zijn sinds een weekje ook een succes
    En ze is dol op haar babygym en muziekmobiel.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Samen spelen op een speelkleed
    Baby gym
    De kleine op je schoot leggen en heen en weer wiegen en tegen dr praten (vind Esmay erg leuk)
    "vliegen" dan til ik Esmay in de lucht en beweeg dan heen en weer, vind ze erg leuk!
    Kietelen (haha hier schattert ze het dan uit van het lachen)
    Spelen met de rammelaar

oefenen met rollen (maar dat is afhankelijk van je kindje) ik leg Esmay b.v weleens op haar rug, pak haar handje en zeg tegen haar kom maar naar mama! Ze gaat dan echt haar best doen om om te draaien, soms lukt het haar dan ook al en als ik dan heel enthousiast reageer gaat ze vrolijk lachen :)

10. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    dingen met je handen doen, vliegtuigje, rare geluiden maken, zingen etc.

Deel Deze Pagina