Opgezwollen pijnlijke handen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Esma, May 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esma

Esma Bekend lid

:(
    Ik heb nu meer dan een week last van pijnlijke handen (gewrichten), in de nacht. Overdag heb ik er veel minder last van, maar als ik slaap kan ik mijn handen niet bewegen, wanneer ik iets vast wil pakken, dan kan ik mijn vingers niet buigen van de pijn.
    Ik ben gisteren bij de ha geweest, die liet mij bloed prikken (bloeddruk was goed, is tot nu toe altijd goed geweest).
    Wie heeft er ook last van en hoe kun je die stijfheid in de handen (vingers) verminderen? Want het doet echt vreselijk pijn en kan na het opstaan, het 1ste half uur niks doen.

2. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    meid dat is vocht, verschrikkelijk, ik had het ook, met 16 weken al.... toen ik op vakantie was in marokko, werdik wakker van tintelvingers, en pijn dat het deed.
    maar je kan er weinig aan doen. ik heb polsbeschermers omgedaan van het skeeleren en dat helpt wel, maar slaapt niet zo lekker. en je handen in koud water vond ik fijn.
    maar je hoeft niet zo lang meer, dus nog even meid. sterkte

3. Esma

Esma Bekend lid

Bij mij tintelen ze niet, mijn vingers zijn wel stijf en mijn vingerkootjes pijnlijk. Als ik ze wil buigen, dan doen ze pijn en als ik loslaat dan lijkt het net alsof er een elastiekje is waardoor ze terug worden getrokken op hun plek.... :cry:
    Ik word er vaak wakker van en als ik dorst heb moet ik mijn man wakker maken, om het flesje open te draaien.
    3 weken vind ik lang, als ik met deze pijn rond moet lopen...

4. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    3 weken is lang, maar je kan er niet veel aan doen. ik weet hoe pijn het doet,ik heb wel eens staan huilen. zelfs overdag met fietsen en autorijden deed het pijn. maar het klinkt stom,maar wees blij dat je het nu pas hebt, en niet je halve zwangerschap.
    en probeer anders die skeelerbeschermers

5. Esma

Esma Bekend lid

Daar heb je gelijk in. Ik ben ook blij dat ik geen kinderen heb (bedacht ik me), anders was het een ramp geweest.
    Ik zal kijken waar ik die skeelerbeschermers kan halen (neem aan een sportzaak).
    Thanks!

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hir nog een sinds een tijdje al tintelende vingers snachts. en nu de hele dag door ook pijn, vooral mijn rechterhand/duim.

hoe gek het ook klinkt, maar hoe meer ik beweeg hoe minder zeer ze gaan doen.

ik heb nu nog pijn van vanochtend, maar ben al druk geweest met van alles. schoonmaken boodschappen etc.

ik bijt dan even door de pijn heen en merk dat het langzaam minder wordt.

ja die van die skeelerbeschermers heb ik ook gehoord, die ga ik ook maar eens proberen.

en wisselbaden voelen lekker aan als het piijn doet.

7. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Er is een verschil tussen tintelvingers en de pijnlijke handen die jij beschrijft denk ik,

Ik ben zelf CTS (carpaal tunnel syndroom)-patiënt en sommige zwangere vrouwen krijgen tijdelijk dezelfde symptomen door meer druk op de zenuwen: pijn, tintelende vingers, en vooral 's nachts last. Hiertegen helpen polsbeschermers inderdaad! (Ik heb er enkele operatie's voor gehad, maar bij zwangerschaps carpaal tunnel syndroom is dat niet nodig omdat het na de zwangerschap weer verdwijnt)

Wat jij beschrijft Esma lijkt me geen carpaal tunnel syndroom te zijn, maar eerder gewrichtsstijfheid en blokkage door opgehoopt vocht. Volgens mij gaan polsbeschermers dan ook niet helpen omdat het niets met je zenuwen te maken heeft denk ik. Ik zou wel eens raad vragen bij je gynaecoloog of huisarts!

Succes!

8. Esma

Esma Bekend lid

Ik ben bij de huisarts geweest en ik moest bloed prikken, om de nierfunctie te checken.
    Wat ik heb, heb ik ook voornamelijk 's-nachts, dus als ik slaap. Overdag als ik in beweging ben, dan is het veel minder. Maar wanneer ik midden in de nacht wakker word, dan kan ik mijn vingers niet buigen en de pijn zit voornamelijk in mijn vingerkootjes. Ik voel geen tintelingen.

Ik las ook ergens dat brandnetelthee helpt tegen vochtophoping, mag je dat tijdens de zwangerschap gebruiken?

9. speeters

speeters Fanatiek lid

Nov 26, 2006
    1,410
    0
    0
    België
    Brandnetel helpt inderdaad vochtafdrijvend, en de grote brandnetel (Urtica dioica ) mag tijdens de zwangerschap gebruikt worden!

Hopelijk dat het snel beter gaat! Heb je al geprobeerd om met je handen iets hoger dan de rest van je lichaam te slapen? Op een kussen of zo?

Succes!

10. Esma

Esma Bekend lid

Ik was bij de drogist, maar die hadden geen brandnetelthee :(. Morgen kijk ik wel bij de Tuinen.

De VK zei dat ik maar vol moet houden..........

Dat hoger liggen met armen heb ik geprobeerd, maar helpt niet. Het enige wat helpt is in beweging blijven heb ik gemerkt, maarja.... heb mijn slaap ook nodig.

Bedankt allemaal voor de tips.

Share This Page