Heeey lieve moedertjes Ik heb ene vraag vanmorgen was ik nog even terug naar bed gegaan toen stond ik kwart over 11 op en was ik misselijk en het werd steeds erger zo rond 1 uur werd het ECHT ondraaglijk ik kon niet normaal functioneren net heb ik met moeite een broodje naar binnen geduwd het is nu beetje bij beetje aant zakken alleen de stekende koppijn blijft is dit normaal? heeft nog iemand er last van? en kan je er iets tegen doen? behalve in bed blijven liggen? waar ik eiglijk niet veel zin in heb X x
Dit was trouwens de eerst dag dat ik er zon erge last van had normaal is het nog wel draaglijk maar ik hoop niet dat dat zo blijft en hoop dat het normaal is
Ow ik herken je verhaal zo goed! Ik ben ook zo ziek geweest. Het enige wat je kan doen is even iets eten VOOR je opstaat bijvoorbeeld een droge cracker en over de hele dag kleine beetjes eten. Tegen de hoofdpijn mag je altijd een paracetamol nemen zei mijn VK. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Sterkte, Stephanie
okee bedankt ja ik wist dat niet of dat mocht lijkt me ook niet zo goed ik ga zo weer eens even liggen lijkt me een beter idee ik heb net veel fruit gegeten haha kreeg een beetje iets naar binnen ff slaap verricht mss wonderen
Ik ben mijn hele zwangerschap verschrikkelijk misselijk geweest en heb ook heel veel moeten overgeven. Er zijn wel wat dingen die helpen, maar echt over ging het niet. Wat een beetje helpt: - ga naar de dokter om emesafene, het is niet schadelijk voor je baby en werkt wel een beetje - sta rustig op of blijf gewoon in bed liggen - vanillevla hielp bij mij ook een beetje - crackers dus helemaal niet, die kwamen ook gewoon terug - verder goed regelmatig eten, veel water drinken. Ik hoop voor je dat het korter duurt dan bij mij, pas na de bevalling kon ik weer fatsoenlijk eten. Echt een raar gevoel was dat, opeens niet meer misselijk zijn.
Bij mij begon het ook bij de 6 weken, nu ben ik ruim 12 weken en het wordt langzaamaan minder. Ik heb allerlei middeltjes geprobeerd van de drogist, maar eigenlijk hielp helemaal niks... Ik hed de hele dag een weeig gevoel en in de middag/avond werd het erger. Nu alleen nog maar in de avond.. Sterkte ermee! Mocht je het wondermiddeltje hebben gevonden, dan hoor ik dat graag.. wat ik al veel gehoord heb: vanillevla, cola, pepermunt..
Wat een herkenbaar verhaal! Ik ben nu 17 weken zwanger en al vanaf week 5 vreselijk misselijk. In week 7 heb ik zelfs vier dagen in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging door het vele braken. Hou goed in de gaten dat drinken belangrijker is dan eten! En hoe gek het ook klinkt, blijf de hele dag door kleine beetjes eten. Tis even zoeken naar wat voor jou werkt. Bij mij werkte vanillevla, pudding, crackers, bouillon, hero fruit2day goed. Sinds een week of 5 ben ik begonnen met acupunctuur tegen de misselijkheid en dat helpt heel goed. Ik ben er niet helemaal vanaf, maar ik voel me stukken beter. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips. Sterkte ermee!
Heb in het begin ook heel veel hoofdpijn gehad, wat bij goed hielp maar wel ff duurt is water water en nog een water drinken, Vermijd zoveel mogelijk koffie thee en cola. Water zuivert het lichaam. Misselijk ben ik ook nog steeds en achja neem het voor lief de ene dag id het erger dan de andere keer.
Bij mij is de misselijkheid ook sinds vorige week erger geworden. Ik ben vooral bij opstaan misselijk en in de avond. De avond is het ergst. :-& Als ik heel misselijk ben, probeer ik toch iets te eten. als er iets in mijn maag zit, zakt het een beetje. Verder drink ik een klein glaasje cola light. Daar ga ik van boeren (sorry beetje vies misschien) maar dat lucht mij ook op...
Ik ben, nog steeds, elke ochtend boven de pot te vinden (vanaf week 5). 't Enige wat bij mij helpt is gewoon even doen wat ik moet doen (kotsen dus) en dan is 't over. Ik slaap ook tussen de middag (kan niet zonder) maar nooit blijf ik langer liggen dan anderhalf uur. Ervaring heeft bij mij geleerd dat ik daar ook heel misselijk van kan worden.. Sterkte!
wat lief allemaal reageren oh vanillevla dus dat ga ik eens proberen ja ik heb net een boterham gegeten maar overgeven kan ik nooit van de ene kant best svervelend mrja ik hou het wel binnen me vriend was na de apotheke geweest en dara hadden ze het recept gewoon blijven liggen
heey waterlelie ook proficiat met je zwangerschap ongeveer in dezelfde periode pff ik ben normaal NOOIT misselijk echt geen prettig gevoel maar gister was het echt ondraaglijk , nu iets minder maar wel aanwezig iedereen trouwens proficiat en suc6 met zn zwangerschap.. x x dreams
Tja veel sterkte! En het gaat echt weer over. Ik had het ook plotseling vanaf week 6 elke dag overgeven en kotsmisselijk. Toch vond ik het niet erg want ik was zo ontzettend blij om zwanger te zijn en zag het meer als een extra bewijs. Week 9 was het ergste en vanaf week 12 nam het langzaam af en: het tweede trimester (week 20 ofzo) voelde ik mij superfit en kreeg alle energie terug! Ben wel erg afgevallen hierdoor. Heb niet echt tips, misschien rustig aan doen en kleine beetjes de hele dag door eten ipv grote hoeveelheden.
jaa dankje gister was gewoon even niet meer leuk vandaag valt het wel mee ik probeer zo gezond mogelijk te eten heb veel fruit gegeten en ik eet kleine beetjes en het is natuurlijk een voorrecht dat er een klein kindje in mn buik aan het groeien is dus die misselijkheid heb ik ook graag x x x
ster proficiat trouwens en veel succes bijna daar dat je een voorspedige bevalling tegemoet mag gaan ! x x x