Opgezwollen, pijnlijke lymfeklier achter in nek en jeuk!

Discussion in 'Gezondheid' started by Isa24, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Hallo dames,

Vanmorgen werd ik wakker en kwam ik erachter dat ik een dikke, opgezwollen en pijnlijke lymfeklier (denk ik) achter in mijn nek, net onder mijn haargrens heb. Ik heb gelijk de dokter gebeld en kan pas morgenochtend om 8.00u terecht. Tevens heb ik al weken zo'n last van jeuk op mijn buik en rug.

Weet iemand of dit met de zwangerschap te maken kan hebben of dat ik me zorgen moet gaan maken? De ziekte van Hodgkin komt nl. redelijk veel voor in mijn familie..

Liefs Isa

2. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

Jul 17, 2007
    2,133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    heej

hoe is het afgelopen?

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben ook wel benieuwd. Hodgkin is voor zover bekend niet erfelijk. En de jeuk valt op zich wel te verklaren door de zwangerschap. Hopelijk had je huisarts een goede verklaring voor de lymfeklier of is de klier inmiddels alweer verdwenen!

4. Isa24

Isa24 Actief lid

Sep 2, 2008
    245
    1
    0
    Ik ben de volgende morgen naar de dokter geweest. Hij dacht dat het kwam doordat je tijdens je zwangerschap toch meer lichaamsvocht hebt (en ik dus ook ietwat snotterig was), dat je lichaam je lymfeklieren inschakelt om bacterien buiten de houden. Vandaar dat de klier opgezwollen was. Als de klier na twee weken nog gezwollen zou zijn, moest ik even terugkomen.

Nu is ie gelukkig iets minder dik en steekt ie ook niet meer uit.

Bedankt voor jullie reacties, meiden!

Share This Page