Opgezwollen, tips?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Luuna, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Rare vraag misschien, maar tips zijn zo welkom!

Vanwege pre-eclampsie hou ik vocht vast. Helaas wordt het steeds erger en ben ik nu ook opgezwollen tussen mijn benen (om het netjes te zeggen) :oops:
    Afgelopen dagen ging nog, maar het is nu zo erg dat ik mijn benen niet bij elkaar krijg en loop als een sumo worstelaar :eek:

Iemand tips om de zwelling daar iets te verminderen?

2. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Oei das naar. Geen ervaring mee voor de bevalling, maar na de bevalling werkte koelen heel goed.
    Succes!

3. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Heel naar zeg! Maar lig je nog in het ziekenhuis? En anders contact opnemen? Want dit is een rare plek om nu al opgezwollen te hebben.

Sterkte!

4. Love1987

Love1987 Niet meer actief

Meestal werkt stoppen met zout eten en wel voldoende water drinken goed (klinkt gek weet ik), evt bleekselderij eten! Sterkte!

5. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Waarom is dat een rare plek? Is een vrij bekend beeld bij PE hoor. Hier ook gehad.

@TS: krijg je geen vochtafdrijvers in combinatie met je bloeddrukmedicatie?

Hier kreeg ik direct een katheter toen ik opgenomen werd met PE. Dat hielp al iets. Maar helaas het echte vocht verdween pas een maand na de bevalling toen mijn bloeddruk weer redelijk onder controle was.

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Vocht vasthouden is niet fijn, en zeker niet op zo'n plek.

Bij mij hielp helaas weinig toen ik vocht vasthield. In ieder geval heel veel water drinken (jammer dat het nog geen watermeloen seizoen is), en brandnetelthee werkt vochtafdrijvend. Inderdaad zo min mogelijk zout eten.
    En later hoorde ik dat er dus ook massages zijn die vochtafdrijvend werken, wellicht is dat iets om naar te kijken?

Heel veel sterkte gezien je onderschrift, hopelijk mag je kleine meid nog een paar weken in je buik blijven zitten!

7. AKOEKKOEK

AKOEKKOEK Fanatiek lid

16 feb 2016
    1.511
    1.053
    113
    Zierikzee
    Sorry, maar ik heb er nog nóóit van gehoord! Dus vandaar direct de gedachten, niet goed .

Niet vervelend bedoelt :)

Luuna en bozoe vinden dit leuk.
  8. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Dokter heeft ernaar gekeken. Helaas niks aan te doen, hoort bij het ziektebeeld. Vervelend blijft het, maar ja. Niet te veel rechtop zitten helpt, dan slinkt het iets.

Bedankt voor de andere tips, deze zullen zeker helpen voor sommige meiden om minder vocht vast te houden!
    Voor mij werken die dingen als dweilen met de kraan (ver) open, dus heeft geen toegevoegde waarde.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oef, vervelend. Hopelijk wordt het snel minder. Veel water drinken, proberen te blijven bewegen, stoppen met zout en idd koelen. Succes!

Deel Deze Pagina