opgezwollen voeten!!..

Discussion in 'Zwangerschap' started by caroline16, Apr 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi meiden,

sinds een paar dagen heb ik ontzettende opgezwollen voeten, en dat vind ik niet leuk!!

iemand ervaring en/of tips?

xx

2. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Hier ook hoor..
    Zal wel vocht zijn, niks aan te doen..
    Voeten hoog leggen en veel water drinken, maar denk niet dat het veel zal helpen.

3. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Jammer geen tips.. Heb ook 2 weken last van. Hoewel ik volgende week uitgerekend ben. Vond het wel gek want dit is me 3e zwschap en vorige 2 helemaal geen last van dikke voeten gehad...Wat ze mij aanraden is voeten omhoog houden en veel water drinken. (benieuwd of het help)

Liefs Jeanney

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    vocht betekend dat je niet genoeg drinkt.je lichaam houd dan zelf vocht op,dus het enige wat je hier aan kan doen is veel drinken,minstens 2 l en voeten omhoog als je even rust.

groetjes sofie

5. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Er is wel iets aan te doen en het antwoord is al gegeven
    Lekker even op de bank (bed) met je voeten omhoog rusten
    werkt trouwens ook tegen hartkloppingen ;)

6. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Vocht komt niet altijd doordat je te weinig drinkt!
    Ik heb last van vocht en hierdoor ook van het carpaal tunnel syndroom maar ik drink elke dag zeker 2 liter water. En dat naast het andere drinken.
    Met het warme weer wordt het alleen maar erger.

Zal ook een groot gedeelte door de hormonen komen, want anders had ik er geen last van mogen hebben.

7. Jille

Jille Bekend lid

Aug 26, 2007
    669
    0
    0

Heeft zeker niet altijd te maken met te weinig drinken. Als je zwanger bent kun je nu eenmaal last krijgen van opgezwollen enkels/voeten. Tuurlijk moet je goed drinken, maar onder invloed van de hormonen en soms ook warm weer en aanleg kun je vocht vast gaan houden.

Ik heb nu ook size nijlpaard enkels en voeten. Helaas niets zo veel aan te doen, dan pootjes omhoog en af en toe een koud voetenbadje.

Groeten
    Jille

8. hoops

hoops Actief lid

Nov 30, 2008
    110
    0
    0
    minder zout eten kan ook helpen, helpt ook bij mij. Ik merkte dat ik er vooral last van had als ik veel zout, bv chips of nootjes had gegeten. Als ik dit in de gaten hou heb ik er veel minder last van. Verder blijven bewegen en als je gaat zitten je voeten ook lekker hoog leggen.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Zoals al genoemd: voeten hoog en veel drinken (water). Tomaaten en komkommer zijn vochtafdrijvers. Dus die veel eten, is ook nog eens gezond :)

@Sofie, vocht vast houden heeft niet altijd te betekenen dat je te weinig drinkt. Ik ben een hele slechte drinker en heb normaal nooit last van vocht. Echter nu met de zwangerschap drink ik enorm veel en heb voetjes als een olifant en handen / vingers als het michelin poppetje.

10. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    ja,ik weet dat dit niet voor iedereen is,maar het is wel qlichè hè!?
    ik was bij mijn vorige zwangerschappen 20 kilo bijgekomen en dat was puur van het vocht,omdat ik dus heel weinig dronk.
    nu ben ik terug zwanger en hier drink ik iets meer dan 3l op een dag en heb tot nu toe nog niks van vocht!
    dus voor mij geld deze regel.

groetjes sofie

11. foofur1983

Dec 2, 2008
    58
    0
    0
    Ik heb er altijd al last van maar ik draag nu licht ondersteunende pantykousjes van de hema.
    Als ik de hele dag had gewerkt had ik er erg veel last en nu ik die kousjes altijd aan heb, heb ik nergens last meer van.
    Dat is wat voor mij erg goed werkt.

12. nathalie88

nathalie88 Actief lid

Jan 30, 2009
    279
    0
    0
    delft
    Hier nog 1 met olifante pootjes haha, ik heb het sinds een paar dagen maar bij mij is het denk ik meer aanleg, het weer en de laatste loodjes.
    Tenminste dat is wat ik denk, door de warmte merk ik dat ze dikker worden en als ik me voeten koel maak word het minder.
    Maar verder erg vervelend!! Pfffff.

xxx

Share This Page