Hier even een vraagje waarvan ik hoop dat mensen het herkennen. Ik ben nu ruim 21 weken zwanger en heb sinds 3 dagen erg veel last van krampen in mijn buik. Ik denk dat het darmkrampen zijn. Kan het zo zijn dat de baarmoeder nu weer wat aan het groeien is en dat daardoor de darmen weer wat overstuur zijn? Heeft er iemand tips wat ik eraan kan doen? Bedankt alvast. Groetjes,
Ja dat kan heel erg goed. Zolang de krampen niet gepaard gaan met harde buiken zijn het gewoon darmkrampen. Je darmen zullen dan door de groei wat van slag zijn.
ik heb er ook heel veel last van, werd vannacht wakker van de pijn en raakte met mijn slaperige kop half in paniek omdat ik dacht dat het (veeeeels te vroeg) weeen waren... toen ik wat wakkerder was kon ik er wel om lachen, maar pijn doet het wel! zal wel normaal zijn..
Hallo Sanne, Ik heb in het begin van de zwangerschap veel last gehad van darmkrampen, omdat ze een nieuw plekje moesten zoeken. Ik kon ook niet goed naar de wc. Veel vezels eten helpt, sinaasappels, gedroogde pruimen, bruin brood, peperkoek. Groetjes Bonnie
Hoihoi, De eerste 26 weken van mijn zwangerschap had ik ook erg veel last van krampen, die ik trouwens niet echt kon plaatsen, ik dacht altijd dat het mijn darmen waren maar volgens mij is dit gewoon dat je baarmoeder aan het groeien is. Ik had hier trouwens ook vaak een harde buik bij. Het kan ook bandenpijn zijn. Groetjes Angela