harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door GhitaThakoerdin, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wie had er rond de 23 weken al harde buiken? en kan dit kwaad?

2. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik had ze al met week 20 en nee het kan geen kwaad hoor meis het houd alleen wel in dat jij je misschien te druk maakt of te weinig rust neemt. het kan geen kwaad maar het heeft wel een reden.

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb vanaf 20 weken last van harde buiken. Eerst alleen wanneer ik een drukke dag had maar nu heb ik het steeds vaker. Zolang ik rustig op de bank of op bed lig heb ik er geen last van.

Vrijdag zei mijn verloskundige dat ik het echt rustiger aan moet gaan doen. Harde buiken zijn een soort 'alarm'bellen van je lichaam. Het kan geen kwaad maar moet wel serieus worden genomen!

Meer rust nemen dus! Succes! :)

4. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik had ze ook in die fase al en ben toen op advies van de gyn minder gaan werken. Dat hielp goed want daarna werd het echt minder...Ik zou ze dus wel serieus nemen!

5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    had ik ook al wel eens... vooral aan het einde van een drukke werkdag... betekent wel dat je iets rustiger aan moet doen, misschien net iets vaker pauze nemen...

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik had ze al met 16 weken. Toen ben ik het bewust rustiger aan gaan doen, en dat hielp goed.
    Nu heb ik ze heel vaak, ik voel ze graag, vind ik leuk. Het is een teken dat je lichaam zich aan het voorbereiden bent op de bevalling.

7. GhitaThakoerdin

ohw dan toch maar eens wat rustiger aan gaan doen.. is wel moeilijk want ga nog verhuizen en wil alles voor elkaar hebben grrrr... maar lig regelmatig eventjes met een warme kruik op mn buik dat helpt ook goed... ook dacht ik eerst dat ik een harde buik had maar niet heel de buik was hard.. maar 1 kant een klein stukje.. maar het lijkt meer of dat de billetjes of haar ruggetje zijn die ineens even tegen mn buikwand aanschuiven? is ook een heel gek gevoel en weet nu niet meer wat, wat is zeg maar.. vraagje voor de verloskundige dus,.. haha..

8. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Ik had ze met week 18 het is wel een teken dat je iets rustiger aan moet doen.
    p.s iemand van de zwangersschaps club had dit ook zij bleek een fikse blaasontsteking te hebben, ze had geen last hiervan alleen die harde buiken
    dus ff urine laten controleren kan geen kwaad

9. GhitaThakoerdin

ohja toevallig is mijn urine gecontroleerd laatst.. was allemaal wel goed.. maar is wel een paar weken geleden.. dus even de verloskundige bellen morgen dan maar..

10. Niet meer actief

Dan staat mij ook nog wat te wachten strax, want over een klein weekje gaan wij verhuizen :p
    Heb nog maar 2x een harde buik gehad.

De eerste was pas met 25 weken als ik het goed heb, met bowlen kreeg ik dat.
    Dus had de vk gebeld, en ze zei dat ik dus niet meer mocht bowlen omdat ik er dan steeds last van kreeg.

11. Mamani

Mamani Lid

2 dec 2007
    97
    0
    6
    Hoi,

Ik had bij mijn eerste zwangerschap helemaal geen last van harde buiken en 2de zwangerschap had ik er erg last van sinds ik ongeveer 16 weken was. Bij mijn eerste ben ik voor uitgerekende datum bevallen en bij de 2de ben ik met 41 weken bevallen ondanks al die harde buiken waar ik moeilijk van kon slapen. Volgens mijn verloskundige was het normaal, die harde buiken. Maar het is zoiezo beter om rustig aan te doen, want dat kan ook een oorzaak zijn.

groetjes

12. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Ik had ook bij de eerste geen harde buiken en bij deze zwangerschap redelijk veel van heel vroeg al. Ik heb het al vaak gezegd aan de vk maar het kan geen kwaad blijkbaar. Ze mogen wel niet echt pijn doen zei die.

13. GhitaThakoerdin

hmm nee pijn doen ze niet...
    is alleen een akelig gevoel zo'n strakke buik.. net alsof je veel te veel hebt gegeten.. zo voelt het vaak.. en dan een dikke bubbel in het midden van mn buik die dan naar beneden trekt en dan is het weer even weg.. heel vreemd allemaal..

14. Niet meer actief

Ik had er vanmiddag weer een, nou die deed echt wel even pijn..

Deel Deze Pagina