Als het allemaal mee zit..

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Jul 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Kennen jullie dat gevoel?
    Dat als alles mee zit en het allemaal voor de wind gaat, je eigenlijk aan het wachten bent op een tegenslag?

Wij hebben heel wat moeilijke jaren gekend en nu komen ineens veel dromen uit.
    De koop van ons huis is naar maanden eindelijk rond, man heeft goede baan en ik heb sinds een paar weken ook leuke nieuwe baan. We hebben lieve mensen om ons heen en als klap op de vuurpijl twee prachtige kids! Het enige wat ons plaatje nog perfect zou maken is dat mijn man eindelijk eens echt een Nederlander kan worden, maar zelfs dat zou ons geluk niet moeten drukken. Kortom eigenlijk hebben we alles wat we ons wensen kunnen.

Toch blijf ik dat gevoel houden, bang dat het ons allemaal toch weer niet gegund word bang op een tegenslag. Waardoor ik eigenlijk helemaal niet kan genieten van de onbezorgde tijd die we nu hebben doordat ik telkens op mijn hoede ben.

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Ja ik herken het wel al zitten we zelf nu even aan de andere kant en vraag ik me echt af wanneer we juist weer wat geluk richting onze kant zullen krijgen. Maar ik kan nog steeds genieten en doe dat dus ook heel bewust omdat ik weet dat het leven zo afgelopen kan zijn. Maar snap je gevoel zeker als je zoals jullie ook een moeilijke tijd hebt gehad. Probeer toch te genieten van nu en dat alles jullie meezit meid. Mijn schoonvader zegt altijd een mens lijdt het meest om de angsten die hij vreest. En dat herken ik heel erg.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wijze schoonvader snoopy!
    Toen wij door een moeilijke tijd gingen genoot ik ook meer bewust. Nooit verwacht dat wanneer je zorgen voorbij zijn je nog zo op je hoede kan zijn, eigenlijk meer dan je was in moeilijke tijden.

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier juist ook het omgekeerde, wanneer hebben we weer eens geluk....

5. topper12

topper12 Niet meer actief

Pas maar op, voor je het weet word je er van beschuldigd dat je materialistisch bent en graag even wil laten weten hoe goed je het hebt ;) Sorry, kon het niet laten :D

Ontopic: ik herken het wel hoor. Dat je je afvraagt "wanneer komt de klap en houd dit op". Maar wat hiervoor al gezegd werd "de mensch lijdt het meest..." fijn om te horen dat het goed gaat en ik hoop dat je man eindelijk die naturalisatie eens krijgt!

6. topper12

Ik hoop dat het geluk snel weer op je pad komt! :)

Zul je zien, heb je dan hetzelfde probleem als TS ;) (bedoel het positief hoor!)

7. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

Jun 4, 2012
    2,195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Daar gaan we ook maar vanuit.

8. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik wil alles behalve materialistisch overkomen! Want we hechten zelf weinig waarde aan luxe.
    Ik wou dat ik ons stukje geluk met iemand kon delen die er tenminste wel van kan genieten en het waardeert. Niet dat ik het niet waardeer, ik denk dat het ook nog een groot deel aanvoelt als onwerkelijk. Niet kunnen beseffen dat het ook wel eens voor de wind kan gaan.

9. Delta

Delta Niet meer actief

Ik kan alleen maar zeggen; ik hoop voor jullie dat er weinig en zeker en geen erge tegenslagen zullen komen!
    En dat iedereen 'geluk' mag hebben, maar dat wens ik voor iedereen :)

Ik heb dat trouwens niet heel erg, soms onbewust bedenk ik me nu.. Dat ik denk van; goh wanneer zou het weer eens 'fout' gaan? Maar ja, die gedachten is ook zo weer voorbij.

10. topper12

Weet dat je het niet zo bedoelt hoor! Maar in een ander topic werd iemand met "dezelfde opsomming" verweten dat ze materialistisch was en alleen maar wilde laten weten dat ze het zo goed had. Vandaar mijn flauwe verwijzing ;)

Weet je? Het feit dat je het kunt benoemen betekent in ieder geval dat je je er bewust van bent, dus dan zou je het in theorie ook moeten kunnen omdraaien naar bewust genieten :)

11. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Yup dat gevoel ken ik ook, want vaak gaat alles ook echt in ups en downs hier en als het dan een tijdje lekker gaat zit je eigenlijk te wachten tot er weer wat komt

(Andere topic ging totaal ergens anders over, jammer dat dit topic meteen weer met zoiets moet starten..)

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Eigenlijk zou dat dan ook moeten, maarja hoe?
    Gewoon de zorgen van me af schudden en genieten, was het maar zo makkelijk bem gewoon ook een te erge twijfelaar.

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Echt enorm herkenbaar.

Wij hebben het heel zwaar gehad en nu gaat alles ons voor de wind. Maar ik ben geregeld bang dat het ineens weer over is. Ze zeggen 7 slechte jaren 7 goede jaren. Die 7 slechte zijn voorbij nu de7 goede maar ik wil me niet vasthouden aan het goede hebben heel stom misschien maar iets zegt me dat ik hier niet aan moet wennen

14. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Wennen misschien niet, maar wel genieten dat het nu eens goed gaat. Dat is iedereen gegund. Hou het positieve gevoel vast dan is de tegenslag die misschien gaat komen minder overweldigend.

Ik herken het ook hoor! En toen ik eenmaal de gedachte losliet van er moet toch eens wat fout gaan ging het ook fout. Gelukkig was het uiteindelijk snel opgelost maar het zet je wel weer met beide benen op de grond.

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ja dat ken ik.
    Na het overlijden van Djaysen en de miskraam die ik er achteraan kreeg. Plus nog wat relatieproblemen en dat soort dingen.. beviel ik uiteindelijk van een prachtige zoon en wat voelde ik me toen rijk!

Maar ik was steeds aan het wachten totdat de andere schoen zou vallen (even vrij vertaald vanuit het Engels.)

Eigenlijk net zo lang totdat ik mezelf er gek mee aan het maken was.

Uiteindelijk zal het leven bestaan uit geluksmomenten en tegenslagen. Dat wil niet zeggen dat ze per direct komen, maar zo is het wel. Maar om daarom minder te genieten van de dingen die je op dit moment heb?
    Dat is geen enkele tegenslag waard.

16. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Ja herkenbaar in de manier van werk, vl is 5,5 mand bij huis geweest, vorig jaar was ook week werk week thuis 2 wkn werk 5 wkn thuis en 10talle mooie beloftes... Nu heeft hij een contract tot dec (6 maanden) al een luxe opzich, maar t gevoel blijft, wat is hier te mooi om waar te zijn...

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Absoluut herkenbaar! :) We leven hier ook op de spreekwoordelijke wolken sinds we naar het buitenland verhuisd zijn. ALLES is nu zo op z'n plaats gevallen, alle grote en kleinere dromen zijn nu uitgekomen en we genieten enorm. Maar soms is het idd nog wat onwerkelijk want we hebben hier keihard voor moeten werken en de eerste 30 jaar van mijn leven waren een enorm moeilijke strijd in alle opzichten. Echt advies heb ik niet behalve :'live in the moment' en niet te veel piekeren over wat er in de toekomst eventueel weer zou kunnen gebeuren. ;)

Share This Page