Dat is ook lastig. Soms heb ik daar namelijk helemaal geen zin in of geen tijd voor of voel ik me niet lekker of weet ik wat, maar dan ga ik wel. Dat was dus ook een van de redenen dat ik graag had willen verhuizen.
Petje af voor je hoor, zeker in jullie situatie, nu je weet dat je er voorlopig moet blijven wonen. Ik kan me er nogal eens makkelijk van af maken door ze de tuin in te sturen. Maakt ook wel eens te gemakzuchtig. En als ik zie hoe leuk ze het vinden als ik mee gaan naar het park/speeltuintje enz neem ik me zo vaak voor om het vaker te doen...
Wij wonen ook in een appartement. Wat salaris betreft kunnen we makkelijk een eensgezinswoning betalen, maar ja, dan moet eerst dat appartement verkocht worden... Ik heb niet echt het idee dat mijn kinderen wat missen. Natuurlijk zou ik graag een tuin willen, maar met de winter in het vooruitzicht is dat gemis al wat minder. Daarentegen ga ik elke week minimaal 2 keer naar de kinderboerderij, naar de speeltuin en doen we veel dingen buitenshuis. Als ik een huis met een tuin had gehad, had ik dat misschien minder gedaan. Mijn kinderen komen echt niks tekort, en ik geloof ook niet dat ze minder gelukkig zijn dan als ze wel in een eengezinswoning hadden gewoond. Ons appartement staat wel te koop, maar we gaan ervanuit dat het nog een tijd duurt voordat het verkocht is. En tot die tijd moeten we er het beste van maken.
wij wonen in een massionete woning met 3 slaapkamers! mijn buurvrouw heeft alle 2 haar kinderen groot gebracht hier op de flat aangezien ik per 1 november ga stoppen met werken zullen wij hier ook nog jaren wonen so what als ik daardoor thuis kan zijn bij me kindjes wij hebben dit huis dan wel gekocht me dochter is nu 3 en heeft een meisje in de straat wonen die bij haar op de psz zit, en ze dus regelmatig met haar buiten wil spelen ik zit dus dan op de gallerij naar beneden te kijken en als ze naar binnen wil ga ik haar beneden op halen wij zouden nog een 3de kindje kwijt kunnen, we zouden dan alleen kleding ruimte te kort komen of we moeten van 2 kamers 1 kamer maken en dat dan zou er een 3de komen ze met zijn 3en de kamer moeten delen
samen een kamer delen is niet altijd een straf hoor . ik heb tot een jaar of 6 mijn kamer gedeeld met mijn zusje en mijn jongste zusjes zijn tot groep 8 samen in een kamer blijven liggen. dit ondanks genoeg ruimte maar was gewoon erg gezellig. in de pubertijd wordt echt anders, dan vind ik een eigen prive plekje wel belangrijk maar hopelijk heb je dan toch wel een eengezinswoning. vind de buurt belangrijker. is er bijv een speeltuintje of speelveld in de buurt dan is een tuin ook niet z'n gemis toch. wij hebben een hele grote tuin (lees speeltuin) waar heel de buurt komt spelen. toch gaan we er minimaal 3 a 4 keer per week op uit. speeltuin, kinderboederij, binnenspeeltuin, bos etc. wij hebben een husi gekocht toen onze dochter bijna 1 werd. Wilde ook persee een huis en omdat huren niet mogelijk was door lange wachtlijsten werden we dus gedwongen of blijven wonen in de flat of kopen. vond het vooral jammer in de zomer dat er geen tuin was om bijv een zwembadje neer te zetten. kort na de aankoop bleek ik zwanger dus net op tijd . dit had namelijk echt nooit in de flat gepassen