Preconceptuele nesteldrang, ben ik alleen? :P

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Strijkplank, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkplank

Strijkplank Niet meer actief

Hoi!

Sinds deze zomer gaan we voor een derde kindje. De wens bestaat al veel langer, maar nu eindelijk 'aan de slag'.

Ik merk dat ik erg bezig met het nestelen. Zou het liefst nu al een kamertje in orde maken, kleding uitzoeken en toe gaan leven naar het nieuwe leven in ons gezin.

Maar (!) het voelt (en is) nogal voorbarig om nu al dingen te kopen en kamers te (her)richten voor een kindje wat ons misschien helemaal niet gegeven is...

Hebben meer dit gevoel en hoe ga je ermee om?

2. Line922

Line922 Actief lid

11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Schuldig! Wij zijn nog maar 5 rondes bezig voor ons eerste kindje, maar wel al een jaar geleden naar de gyn gestapt om mijn spiraal eruit te laten halen. We hebben om gezondheidsredenen eerst even rood licht gehad alvorens we echt konden starten. Mentaal dus al bijna een jaar bezig :roflmao:
    Ondertussen is de kinderkamer al geschilderd en zijn de eerste unisex kleertjes er al :oops: mijn beste vriendin deed alles weg dus mocht gaan uitkiezen... Dat kon ik toch niet laten liggen :D
    Je bent dus zeker niet alleen! :rolleyes:

Strijkplank vindt dit leuk.
  3. Strijkplank

Owww wat fijn dit te horen, en wat heerlijk om al stapjes te hebben gezet in de babykamer.

Wat moeilijk ook om in de startblokken te staan, maar niet mogen vertrekken. Moedige mensen zijn jullie ♡ ik hoop dat het heel snel raak mag zijn en er iemand in jullie huisje mag komen wonen :D

4. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Het kan heel confronterend zijn als de zwangerschap uitblijft en daarnaast is je smaak tegen die tijd ook misschien wel veranderd. Dus niet alles kopen:D:oops:
    Maar ik denk dat het positieve visualiseren geen kwaad kan. In de meeste gevallen worden vrouwen wel zwanger gelukkig.
    Ik had die behoefte helemaal niet en voor mij pakte dat goed uit omdat ik moeilijk zwanger werd.

Orchid24 en Strijkplank vinden dit leuk.
  5. Strijkplank

Dankjewel, dat is ook de reden dat ik me inhoudt. We hebben 2 kinderen maar er is niks wat garandeert dat het gelukt zich voortzet. Maar wat je zegt is waar, die visualisatie, het dagdromen...man man man wat maakt dat me blij:D

6. Strijkplank

...ik heb dit trouwens ook nooit eerder gehad, heel apart :roflmao:

7. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Als je écht iets leuks tegenkomt kan je het kopen en desnoods geef je het over een paar jaar weg als kraamcadeau (als je dat kan emotioneel mocht het bij jou niet lukken) en anders bewaar je het. Desnoods voor je eigen kinderen. Vintage zal dan ook wel weer een comeback maken. Alleen dan moet je niet een complete babykamer kopen:roflmao:
    Maar een paar kleine dingetjes kan wel toch? Lekker dagdromen en als het niet lukt en je gooit/geeft het weg kost het de wereld niet.

Orchid24 en Strijkplank vinden dit leuk.
  8. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    1e kindje ronde 1 raak, 2e kindje ronde 1 raak, 3e kindje inmiddels ruim 2 jaar bezig en zijn gestart met IUI. Ik wil je niet ontmoedigen maar pas op met eventuele teleurstelling als het niet 'snel' lukt.

9. Strijkplank

Wat heftig meid, het spijt me dat dit je overkomt. Hoe gaat het nu met de IUI of is dat nog heel recent?

Ik hou me ook voor dat het lang kan duren (1ste ronde 16, 2de ronde 5) heb ondertussen wel geleerd dat het niet aan komt waaien, maar die droom daar wordt ik nu al zo blij van :)

Orchid24 vindt dit leuk.
  10. Strijkplank

Dat is inderdaad het idee, een hele babykamer doe ik het liefst tijdens de zwangerschap (+ ik weet al precies wat ik daarvan nodig heb :roflmao:)

11. Shimizu

Shimizu Nieuw lid

19 mei 2020
    1
    1
    3
    Vrouw
    Zit nu in ronde 2, maar vanaf het moment dat we besloten dat we graag een kindje willen ben ik al bezig met het huis ontruimen.. plek maken voor baby spullen enz.

12. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Je bent niet alleen! Bij de eerste had ik dit een nu weer (in bepaalde mate).
    Bij de eerste was het zo aanwezig dat we al een kamertje hadden voor ik zwanger was. Ik wilde perse dat kamertje. Het was balen geweest van de aankoop als het niet was gelukt maar die gedachte had ik wel steeds in mijn achterhoofd, dan was alles op mp gegaan. Qua andere spulletjes kocht ik dingetjes in de sale en op die manier kon ik het ook vergoelijken voor mijzelf "het is in de sale, dalijk is het uit de collectie".

Nu heb ik het in mindere mate, maar ik merk dat ik bijvoorbeeld wel al heb uitgerekend hoeveel geld we nodig hebben voor nieuwe spulletjes, uitgezocht wat we nog hebben, wat voor spulletjes er momenteel te koop zijn etc. En ik kijk alweer rond op het forum.
    Dit maal is mijn spiraal er net twee dagen uit maar we hebben een datum geprikt vanaf wanneer we gaan proberen en ik herken de drang nu alweer..

Ik laat het maar gewoon toe. Anders maak ik mijzelf helemaal gek. Ik kijk nu soms naar kleertjes en spulletjes. In gedachte droom ik dan alvast over hoe het gaat zijn en wat ons kindje draagt. Wederom al iets in de sale gekocht..
    Ik hou wel altijd in mijn achterhoofd dat het misschien helemaal niet lukt en dat er wellicht nooit een kindje bij komt. Nog steeds zal ik dan teleurgesteld zijn maar ik blijf het wel steeds tegen mijzelf zeggen om mezelf te temperen.
    Ik heb één pakje liggen.. als het niet lukt dan geef ik het iemand als kraamcadeau.

13. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    816
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Zo herkenbaar. Sinds kort ook samen besloten om voor een derde te gaan en ben nu al aan het rondkijken. Flesjes, speentjes, kleren, maar ook voedingsbh etc.
    Ik ben ook ruimte in huis aan het maken voor babyspullen. Op de slaapkamers, maar ook de huiskamer voor ee box.

Maar ik koop nog niks. Ik heb heel goed het besef dat een zwangerschap niet vanzelfsprekend is. Ook niet na twee kinderen.

14. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ik herken het wel! Ik had dit in het begin ook heel erg, dat ik die kamer eigenlijk al zo goed als leeg wilde hebben. Ging niks kopen of schilderen alvast want dat wil ik doen tijdens de zwangerschap. Maar inmiddels zijn wij 1,5 jaar bezig en is die nesteldrang grotendeels gezakt. Wel koop ik elke keer dat ik een eisprong heb een cadeau voor mijn man/baby, uiteindelijk krijgt hij een heel pakket wanneer ik zwanger blijk. (Zo kan ik af en toe iets toegeven aan die drang haha) En de kamer is nog steeds grotendeels leeg, ga daar ook niks mee doen verder want vind het wel zonde om allemaal spullen te gaan kopen terwijl dat hopelijk toch binnenkort wel een babykamer word! Het komt af en toe nog met vlagen, maar nu we in het ziekenhuis lopen en het allemaal nog niet gaat zoals we gehoopt hadden ga je jezelf daarin wel beschermen merk ik.

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier ook veel voorbereidingen gedaan al voor de bevruchting... Extra kamer erbij gemaakt, bij ikea dingetjes gekocht.

Helaas nu al 2x biochemisch en 1x MA en de extra kamer laat ik nu dicht en ik kijk er niet meer naar om. Heb het gevoel dat ik het gejinxt heb... Ik ga nu niet eerder meer in die kamer dan dat het weer gelukt is en er een goede GUO is geweest...

Deel Deze Pagina