Hoi dames. Het mooie weer komt eraan! En nu heb ik sinds gisteren een keukenmachine en blender/smoothiemaker. Deze wil ik natuurlijk graag gaan uitproberen en nu zoek ik lekkere gezonde smoothie recepten, die ook lekker zijn voor mijn dochter. Dus kom maar op met die recepten!
2 pakjes echte appelsap, aanvullen tot (ik dacht) 500 ml met yoghurt Dan 11 aardbeien, 1/3 kopje bramen, 1/3 kopje frambozen en 1/3 kopje blauwe bessen.
Banaan (echt rijp, dus niet zo'n knal gele) handje aardbeien, hand verse spinazie bladen en een scheut halfvolle yoghurt. Heerlijk! Zelf vries ik de bananen in zn geheel in, aardbeien koop ik in grote hoeveelheid in, roosjes eraf halen en op een grote schaal invriezen. Als de aardbeien hard zijn kan je ze in bakjes bewaren in de vriezer. Wil je een lekkere koude shake maken, dan haal je je diepgevroren banaan en aardbeien uit de vriezer. Banaan in plakjes snijden, en de bevroren aardbeien kunnen er zo bij. Toevoegen wat je lekker vindt heerlijk!!xx Appel, sinaasappel met peer of banaan, heerlijk allemaal. Je kunt diverse soorten sla toevoegen, boerenkool blad of spinazie. Door de zoete fruit smaak proef je er niets van en krijg je veel vitamine binnen
2 bananen, paar stukken mango, 2 peren en 200 ml sinaasappelsap handjevol aardbeien, 1 kiwi, 1 banaan en sinaasappelsap erbij
Andijvie gewoon uit zak, 1 banaan en 2 kiwi's. Spinazie uit zak, mango uit de vriezer en 1 of 2 sinaasappels. Ik gebruik nooit yoghurt, altijd gewoon water.
Mijn vaste ingrediënten zijn eigenlijk altijd: 200 ml water of (kokos/amandel)melk 5 el havermout 3 el gebroken lijnzaad 1 banaan Door de havermout vult het goed, en drink ik het dus vaak als ontbijt. Door de banaan is het altijd een beetje romig en vooral zoet! (want zoet = goed! ) En verder wissel ik af met wat ik in huis heb of zin in heb, bijvoorbeeld: appel sinaasappel ananas spinazie sla boerenkool broccoli (niet te veel, als het overheerst is 't echt goor vind ik) cacaopoeder kaneel Enz! Oh, ja! En de briljante tip van een vriendin: een espresso doorheen gooien! Super lekker! (wel vooral met banaan en cacao)
Ik doe er altijd diepvriesfruit in, uit de doosjes van de AH. Meestal een klein beetje volle yoghurt met 1 of 2 bananen, beetje aarbeien, frambozen, mango, lijnzaad, havermout en een klein beetje gojibessen. Soms als ik geen banaan heb doe ik er soja melk in ipv yoghurt zodat het zoete smaakje er wel aan zit. Groenten in mijn smoothie zie ik toch nog echt niet zitten...
Klinkt lekker allemaal!! Met groente ga ik ook eens proberen, dat doe ik eigenlijk nooit Hier is sinaasappel/aardbeien/yoghurt toch wel favoriet. Maar iets met banaan vindt ik ook lekker!!
Ik heb geen blender (meer) en drink eigenlijk nooit smoothies, maar deze vond ik wel erg lekker: banaan, dadel en amandelen. En dan nog iets qua vocht om het vloeibaarder te maken.
Heerlijk allemaal!! Ik maak graag: 1. Kokosmelk banaan ananas 2. Mango banaan yoghurt melk 3. Diepvries frambozen diepvries blauwe bessen yoghurt melk 4. Verse spinazie banaan melk yoghurt Met diepvriesfruit kun je lekker variëren, het is heerlijk fris. Als ik geen diepvriesfruit gebruik, doe ik er ijsblokjes bij. Ook voeg ik altijd wat zemelen en lijnzaad toe voor de verzadiging en de stoelgang
Ik zit nu aan een smoothie met daarin 2 kiwi, 1 kleine peer, 1/2 avacado, 2 handjes verse spinazie. Ik had er beter 1 kiwi doorheen kunnen doen ipv 2 want de smaak overheerst behoorlijk. Desondanks smaakt het goed.