Ik zou niet laten overblijven. Het worden wel hele lange dagen dan voor zo'n jong kind. Vooral wanneer je maar 5 min van school woont en toch thuis bent. Ik vond hey als kind heerlijk om tussen de middag naar huis te gaan, heb daar veel goede herinneringen aan. Ik zou inderdaad ook het slaapje verschuiven of even snel op en neer fietsen naar school!
Persoonlijk zou ik nooit de kleine alleen laten je weet nooit wat er gebeurt of toch eerder wakker is. Het lijkt me ook fijn om de dag te doorbreken om thuis een boterham te eten. Ik zou proberen de slaaptijd te veranderen
Mijn kinderen zijn 4,5 en 2 jaar en 1 van 8 maanden. Maar ik heb nog nooit een kind alleen thuis gelaten. Ook al ben ik ook binnen 10 minuten weer thuis het voelt voor mij niet veilig. Wat als mij iets overkomt onderweg? En laten overblijven vind ik geen optie, want mijn dochter vindt het thuis heerlijk. Ze wil zelf ook niet overblijven. Dus die paar jaar dat ik dan met 3 kinderen op en neer moet neem ik voor lief. Ook al baal ik ook heus wel eens. En de jongste 2 slapen inderdaad van 13:15 tot 15:00. Meestal moet ik ze wakker maken maar dat is niet erg anders slapen ze savonds niet meer.
Is het misschien een idee om ee kleine dan twee slaapjes te laten doen ?? Dus om 07.00 eruit en om ongeveer 10.30 en uurtje en dan om 13.30 tot...
Alleen thuis laten zou ik nooit doen, maarja ik ben ook wel een beetje een doemdenker. Ik ben in 10 stappen in het winkelcentrum, maar ik moet er niet aan denken om hem alleen thuis te laten. Overblijven is een goede. Er zijn ook scholen tegenwoordig met een nieuw rooster. Daar blijven ze dan standaard over, maar dan zijn ze weer eerder uit. Zodat de schooldag niet heel lang word. Misschien een optie? Dan zit je waarschijnlijk wel met het verschuiven van de slaaptijden, maar het scheelt wel weer aan prikkels en drukte voor de beiden kinderen
Even 10 minuten? Ja, school zelf is 5 minuten heen en terug. Maar vaak sta je bij school ook nog even te wachten. Vraagt een andere ouder iets aan je. Moet je je kind op de fiets hijsen.Treuzelt je oudste! Heb je dat ook bij de tijd opgeteld of is het puur de tijd die je kwijt bent aan het fietsen? Ik denk al met al dat je wel een kwartier tot 20 minuten kwijt bent! Dus een kwartier of iets langer je dreumes alleen thuis laten? Zou ik niet doen en is volgens mij ook nog strafbaar bij de wet. Ik zou je oudste dan dus ook laten overblijven. En hele lange dagen voor zo'n jong kind? Steeds meer scholen werken met een continurooster!
Nee dat is niet strafbaar en in mijn jeugd was dat doodnormaal. Het is ineens in deze tijd "crimineel" geworden (als je even googled kun je zien dat het niet strafbaar is) Je gaat ook niet kletsen ofzo als je thuis een baby in bed hebt, em pas op het laatst naar school dus dan kunnen 10 minuten inderdaad kloppen als je in de buurt woont. Mijn voorkeur zou er ook niet naar uitgaan, liever wakker maken of overblijven maar als dat niet kan? Dan zou ik inderdaad laten liggen.
Ik heb het geluk met een kleine straat en buren die ook kleine kindjes hebben. Vorig school jaar veel de babyfoon bij 1 vd buren neer gezet of mijn zoon met een van de buurkindjes mee laten rijden. Dit deden wij voor elkaar omdat zij ook kleine kinderen hebben. Aankomend jaar hebben we een continu rooster. Heerlijk! Al is het dan nog in dochters slaapje want dat is tot 2 uur.
Ik ben trouwens ook wel eend heen en weer gegaan hoor terwijl ze boven lag. Als het echt niet anders kon. Maar dat is maar 3x gebeurd in een heel school jaar. Elke dag zou ik zelf niet durven, maar ik ken best wat moeders die dat wel doen.
Hier slaapt de jongste van 13.15u tot 15u. Als hij heel moe is leg ik heb in de buggy en slaapt hij al onderweg naar school. Anders op de fiets en daarna slapen. Het zijn wel onhandige tijden, ik zou liever hebben dat hij om 12 uur al kan slapen, nu dus 's avonds ook wat later naar bed. Overblijven hiervoor vind ik zelf geen optie, hoewel ik wel droom van een continue rooster.