Ik zit alweer in m'n 4e ronde met injecties (3 rondes fostimon, 1 ronde Gonal-F), we klussen zelf nog. In welke ronde was jij zwanger? Of wanneer ben je overgestapt op IUI? ML heeft topzaad, samenlevingstest en hsg waren beide goed. En mijn schildklier is ook alweer een tijd stabiel. Niets lijkt een zwangerschap in de weg te staan.. Daarom is ook geadviseerd om nog wat extra rondes zelf te klussen, ipv na 6 rondes overstappen op IUI. Dat heeft lagere kansen namelijk. Ik ben op zoek naar succesverhalen denk ik
In het nieuwe jaar zal ik beginnen aan de 6e keer spuiten en heb 7 keer clomid gebruikt, wij zullen dus warschijnlijk wel over gaan op iui want na 2 jaar is er nog steeds geen resultaat en misschien hebben we toch nog wat meer extr hulp nodig. Sorry ik heb dus geen succesverhaal, maar dacht schrijf het wel neer.
In de 2e ronde! Ik ben resistent voor clomid, ook met hoogste dosering. Ronde 1 puregon en pregnyl, niet zwanger (ondanks 2 eitjes). Ronde 2 lage dosering puregon, teveel eitjes (3) dus geen pregnyl en een klusverbod. Stiekem toch geklust en nu 18w zwanger van 1 kindje.
Wij zouden September 2010 naar jaren/ maanden klussen i.u.i krijgen .. maar net voor we een afspraak moesten gaan maken .. waren we gewoon spontaan zwanger .. ook toen was er onverklaarbare reden .. Dus wie weet gebeurd er nog een wonder meid anders zou ik echt voor i.u.i als eerste kiezen want dan krijg je ook hormonen ... .. Heel erg veel succes,.
Ja i know. Van het spuiten kom ik niet meer af. Maar dat is niet erg! Want het slaat super goed aan. Ben al lang blij dat ik nu een mooie korte cyclus heb! Ik merk dat ik steeds meer ga nadenken wanneer ik met IUI zou willen beginnen.. De gyn heeft aangegeven, dat we na 6 rondes zelf mochten aangeven wanneer we er klaar voor waren. En dus het verhaal erbij, dat de IUI kansen niet zo hoog liggen. Ik vind het echt moeilijk Maargoed eerst deze en nog twee rondes, hopelijk gewoon binnen die tijd zwanger
Bij ons hebben ze ook aangegeven na 6 keer spuiten te kijken om verder te gaan met iui. Ik vind het ook een lastig besluit,want het liefste zou ik het zelf in de hand willen houden. Maar ik loop nu 15 maanden in het ziekenhuis met nog geen resultaat dus ik vraag me dan of het realistisch is om te denken dat het ons met alleen spuiten gaat lükken.
Ik was na 1 ronde menopur spuiten zwanger. Helaas is dit na 7 weken een miskraam geworden. Ik was bang dat die miskraam door mijn schildklier kwam maar mijn waardes bleken goed te zijn dus was het gewoon dikke pech. Jij hebt ook schildklierproblemen las ik? Hopelijk is het snel raak!! Succes!
Oh wat verdrietig shally hopelijk is het weer snel raak! Ik heb idd schildklierproblemen, Hashimoto. Paar weken geleden weer laten checken en toen was m'n tsh netjes 1,1. Dat gaat super goed
je kan bijvoorbeeld ... 3 x i.u.i doen en dan vragen voor gesprekje hoe nu verder hebben wij ook gehad toen kon ik kiezen IVF of nog 3X I.U.I toch koos ik zelf weer voor I.U.I .. omdat er na IVF geen weg meer terug was volgens mijn arts in Nijmegen... Wens jou iig erg veel succes,
Hoi Flora01, Komen we elkaar weer tegen Ik zit inmiddels in ronde 8 met puregon en pregnyl, helaas zonder een zwangerschap als resultaat. Lengte van de cyclus blijft ook wisselen; van 23 tot 54 dagen... Hier is het beleid 12 eisprongen dmv spuiten en dan verder met iui. Ik heb dus nog even te gaan. Moet zeggen dat mijn vertrouwen wel steeds verder zakt dat dit gaat resulteren in een zwangerschap Succes, voor iedereen natuurlijk
Ha blabla, Jammer dat we hier elkaar steeds tegen komen had je liever in een ander topic gezien Ronde 8 alweer.. Pff.. Hopelijk gaat het toch snel lukken! Ik snap dat de moed in je schoenen zakt. Bij jullie is dus verder ook alles goed? Omdat je 12 eisprongen gehad moet hebben? Mijn cyclus is tot nu toe wel super met spuiten. Ik reageer heel snel op een lage dosis. Blijkbaar is het net dat ene zetje wat ik nodig heb. Maar elke nieuwe ronde is het toch weer spannend of ik hetzelfde reageer.
Blabla heb jij hiervoor ook clomid gehad,bij ons houden ze 6 keer clomid aan soms meer(ik heb 7 keer clomid gehad,6 keer aangeslagen) En ga aan de 6e keer spuiten beginnen,en dan kan je gaan nadenken over evt iui!
Elvira, dan heb je ook 12 eisprongen gehad idd. Dat nemen ze vaak als 'maatstaf', 80% is binnen een jaar (12 eisprongen) zwanger. Ik heb 4 eisprongen met clomid gehad, daarom had ik zelf zoiets na 8 rondes spuiten wil ik wel over op iui.
Ja klopt,ik vind het ook een realistische berekening. Al heb ik eigenlijk nog steeds niet het gevoel ja ik wil echt iui gaan doen.Maar de wens naar een kleine is zo groot dat het toch iets is wat denk ik zal gaan gebeuren.
Hi ladies, Ik val hier even binnen. Dit word mijn laatste ronde met de clomid en dan gaan wij ook verder in t zkh. Ik heb de clomid nodig voor het progesteron, verder heb ik wel zelf follikels en een eisprong, maar helaas nog steeds niet raak. De gyn heeft t ook gehad over de volgende stappen hormoonspuiten, iui en ivf. Ik vraag mij af wanneer je dan in aanmerking komt voor hormoonspuiten en wanneer je meteen doorgaat voor iui? Ik vraag mij af wat de hormoonspuiten ons bijvoorbeeld extra kunnen bieden? Sorry dat ik zo binnenval, misschien is er iemand die mij hierop antwoord kan geven.
Beepje, vaak is spuiten de volgende stap als clomid zijn werk niet goed (meer) doet of als je te veel bijwerkingen hebt. Met IUI wordt volgens mij vaker in combi met spuiten gekozen ipv clomid, omdat het een betere kans geeft. IUI is weer de vervolgstap na spuiten en/of een aantal rondes clomid zonder succes. Als je een goede cyclus met clomid hebt, en verder niet te veel last hebt van nare bijwerkingen. Dan zal spuiten niet veel extra toevoegen denk ik. Tenzij wellicht in combinatie met IUI.
Ok dankje flora! Ik heb de clomid nodig voor t progestron na de eisprong. Dus die zal ik moeten blijven nemen. Dan denk ik dat ze verder gaan met iui, dit las ik toevallig ook bij een andere meid. Heel veel succes allemaal en fijne feestdagen.
Ik heb 3 rondes clomid geslikt waarvan alleen de laatste (150) resulteerde in een eisprong. Vanwege de bijwerkingen overgestapt op puregon. Nu dus in 8e cyclus puregon, vanmorgen echo gehad (cd 13) maar nog niks te zien. Vorige cyclus op cd 13 pregnyl gehad met 2 eitjes van boven de 20 mm. Er is echt geen pijl op te trekken! Hierna nog 4 rondes puregon en dan over op iui. Ik hoop natuurlijk dat we dat niet nodig gaan hebben!