Mijn zoontje is bijna 5 weken oud (met 35 weken geboren) nu 4 kilo Momenteel krijgt hij 6 voedingen om 7-11-15-19-23-3 uur, van 110cc (120cc, 4 scheppen en dan afgieten) dit in overleg met cb. Maar ik merk dat hij honger heeft. Vooral 's nachts. Hij vreet zijn fles bijna op, na de fles wil hij niet slapen, hij huilt, komt steeds eerder -eerst om de 4 uur en nu om de 3-, en als ik hem lekker bij me neem hapt ie naar mijn tepel (bv was niet mogelijk) Wat zal ik doen? Overleg met cb levert niet gewenste antwoord op Ze zijn daar wat voorzichtig met prematuren en voeding. Maar mijn manneke was en is groot en zwaar.. Wat zouden jullie doen? Ophogen? Naar hoeveel dan? Of forte geven? thnx alvast!
Ik zou gewoon ophogen met 30 cc per fles. En kijken of het dan beter gaat. Hou in de gaten dat je niet meer dan 1 liter per 24 uur geeft. Ik weet alleen niet hoe dat zit met premature kindjes dus dit is gebaseerd op mn eigen ervaring met een kindje dat op tijd geboren is....
Onze dochters zijn ook prematuur en hadden ook heel lang zo'nhonger. Wij mochten van de kinderarts 180cc per kilo per dag geven. Toen ze boven de 4,5kg kwamen is dit bij ons gestabiliseerd en nu met ruim 5kg zitten ze weer netjes op 150cc per kg. Loop je nog bij de kinderarts? Dan zou ik daarmee overleggen, hij/zij kan je het beste vertellen tot hoeveel je veilig kan gaan en wat je het beste kan doen als je kindje hier niet voldoende aan heeft. Cb hebben wij ook weinig aan, wij gaan alleen voor de inentingen. Ik zou alvast niet zomaar op forte overstappen...
Ik zou ook die 120/4 (=135cc) niet meer afgieten, gewoon zo geven en kijken hoe de voeding dan uitkomen. Ik zou hem even op verzoek laten doen, en kijken hoelang hij er zelf tussenlaat. Ik heb altijd op verzoek gevoed, maar evt kun je op die tijden die hij aangeeft een schema te bouwen..
120/4 wil zeggen 120cc om de 4 uur? Ik vind naar 135cc voor alle voedingen best veel.. Linda, Ja loop nog bij kinderarts. Mag de 31e weer heen. Kun jij ook telefonisch om advies vragen?
Je kan ook per fles ophogen naar 135cc als je je daar prettiger bij voelt? .. Dat je bijvoorbeeld begint met de eerste en laatste fles ophogen naar die 135.. ?
Ja, precies.. Ik ga idd de eerste en de laatste fles ophogen naar 135cc, kijken of ie dat opkrijgt. De andere laat ik op 110cc staan. Morgen kinderarts proberen te bellen!