Ons zoontje heeft tot nu toe altijd flink zijn flesjes gedronken, maar de laatste dagen gaan vooral de avondpapjes maar zeer moeizaam. Hij doet er makkelijk 30-40 minuten over, terwijl hij normaal zo'n 20 minuten over zijn flesjes doet. Ik voermoed dat er stilaan te weinig melk uit zijn speentje komt; af en toe hoor je hem immers hard smakken, dus zuigt hij volgens mij erg hard. Wij hebben Avent-flessen en gebruiken van bij de geboorte speen nr 2, omdat hij met de 1 niets binnenkreeg. Wij hebben ook de I-II-III-spenen in huis en die heb ik gisteren en vandaag overdag al eens gebruikt. Hij drinkt er zeer goed mee, maar binnen de tien minuten is zijn papje leeg en huilt hij om meer. Hij verslikt zich niet, al zie je wel dat hij een pak meer melk binnen krijgt! Tweemaal had hij ook de hik (te gulzig?) die minutenlang kon aanhouden. Ik dacht eerst dat hij zo snel dronk omdat hij het nu eenmaal gewend is om zo hard te moeten zuigen voordat hij melk binnen krijgt. Misschien went het wel als hij een tijdje met deze nieuwe spenen drinkt. Anderzijds raden ze deze spenen aan voor baby's van zes maand en hij is net geen 9 weken oud. Zouden we beter de nr 3-spenen gebruiken? Of toch de I-II-III? En is 10 minuten niet veel te snel om een papje van 180ml leeg te drinken?
10 minuten is wel vrij snel ja. Ik zou eerst de stand 3 speen gebruiken en anders misschien overstappen op een ander merk fles?