Ophogen voeding

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Meijke, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze dochter woog bij haar geboorte (39+5) 2235 gram, dysmatuur dus. Advies van het zkh, eerst met 5 ml per dag opgehoogd tot 45 ml (8 voedingen). Daarna 10 ml per week erbij. We zitten nu sinds dinsdag op 55 ml (8 voedingen).

Ik bel morgen ook het zkh om te overleggen, maar uit interesse, hoe hebben jullie de voedingen opgehoogd? Onze dochter slaapt weinig en als ze wakker is, huilt ze veel. Ik vraag me af of ze wel genoeg krijgt. Maar ik durf niet zomaar op te hogen. Klein maagje uiteraard en ik wil geen andere problemen veroorzaken, zoals krampen enz.
    Ze weegt inmiddels 2625 :)D!) en een pasgeborene van dat gewicht gaat met 10 cc per dag omhoog in de kraamweek toch? Onze oudste dochter woog 2650 en die zat op dag 10 op 90 ofzo.

Lang verhaal, maar...hoe hogen/hoogden jullie op?

2. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Mijn meisje is met 1600 gram geboren en En thuis sinds 2 kg. Ze weegt nu 2750 gram En wij zitten op 6x70 En 1 keer 90 (ze wil meestal ergens 1 voeding meer drinken). Dus 7 voedingen. Wij Hogen op als ze honger (Echt nog honger heeft). Inmiddels na 7 weken weet ik wanneer ze Echt honger heeft (happen bij boertje, zoeken, huilen na fles, speen weigeren lees: eruit gooien binnen 1 sec) of alleen zuigbehoefte (tevreden Zijn met speen). Indd oppassen met overvoeden!in het begin heb ik dat gedaan nl En ze spuugde En huilde veel (voelde me een slechte moeder). Hier inmiddels een Zeer tevreden meisje die snachts al bijna 6 uur achter elkaar slaapt En overdag nooit huilt behalve bij honger. Vertrouw ook op je Eigen gevoel hoor! Wij voeden gewoon op verzoek en als ze meer wil krijgt ze dat. Ik zou niet te huiverig Zijn voor ophogen...gewoon aanbieden maar niet aandringen.

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Mijn zoontje was 2300 bij geboorte, ook dysmatuur.
    Ik hoogde ook eerst met 5ml op en toen eens per 2/3 dagen met 5ml.
    Afhankelijk van wat hij dronk.
    Het cb hanteert de 100ml bij hun eerst hb. Mijn zoontje zat daar nog niet aan, zij vonden dat ik morst ophogen maar de kinderarts gaf aan dat hij al veel kreeg.
    Dysmature kindjes kunnen veel willen drinken in de eerste maanden om in te halen, zei mijn kinderarts. Probeer niet over de 180ml per kilo te komen per dag (Max) en het liefst rond de 150 per kg.

Ik zou ook je gevoel volgen, heb je het idee dat ze honger heeft?
    Het kan ook nog zijn dat ze last heeft van krampjes, daar gaan ze ook van huilen. Misschien kan je de flessen van 70 stapje voor stapje verhogen en observeer haar goed na het drinken. Houd je haar ook 15min omhoog na de voeding?

En hoelang doet ze over haar fles, advies is 20/30 minuten ivm zuigbehoefte.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Thanks voor de reacties. Ik kolf ongeveer 200 ml per dag, de rest krijgt ze kv. Ze drinkt nu 8 flesjes, 60 ml kunstvoeding en de borstvoedingsflesjes 65 ml. Ze krijgt dus wat meer dan 150 per kg, maar laat ook wel eens wat staan. Wel het idee dat ze nu wat meer tevreden is.

Haar voeding komt lang omhoog, dus we houden haar inderdaad 15 min rechtop, ook in de nacht.

Ze doet ongeveer 10 minuten over 60 ml. Daarna inderdaad nog zuigbehoefte, dus na de boer een speentje :).

Deel Deze Pagina