Opkikker vs. schuldgevoel

Discussie in 'De lounge' gestart door baby blue, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Oh jee... als de periode van de maand nadert en je niet helemaal lekker in je vel zit, dan roept dat gewoon om een verwennerijtje... een goedmakertje voor je humeur.

Nu zit ik dus met een enorme bak ijs op mijn schoot met heerlijke chocoladesprinkels en nootjes... Klinkt goed niet?

Hoewel ik er helemaal van op fleur [want ow, wat smaakt dat goed!], krijg ik ook last van een schuldgevoel... Das toch niet eerlijk?! :(

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hahaha, hier ook elke maand hetzelfde verhaal ;)

3. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ken het gevoel.. maar gebruik het nu als excuus omdat ik zwanegr ben.. zijn wel dezelfde dingen waar ik behoefte aan heb. ijs (caramel of chocolade) en kaas..

4. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.715
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    CHOCOLA!en nee ik voel me niet schuldig daarna want ik heb t gewoon nodig hoor...; )

5. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Hier ook wel een beetje chocolade, maar ik heb het vooral met snoepjes zoals bij Kruidvat: lekkere kleurmiddelbommetjes mmmmm :)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb 2 maanden geleden tijdens de periode van de maand anderhalve grote zak (wel de Belgische 200g en niet de Nederlandse 300g) chips opgegeten... :) Had het wel gespreid over de namiddag en avond, maar toch... ENORM schuldgevoel!!! Vorige maand heeft het zich beperkt tot 3/4 zak.

Doordat ik een voedselallergie heb, kan ik geen chocolade eten. En daardoor heb ik dus elke keer zin in vettig eten... :) Frieten of andere snacks zijn dan ook goed.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha, ik herken 't echt helemaal niet. 't schuldgevoel dan. Ik kan heerlijk genieten van eten, en pak dan ook echt zoveel als ik wil, zonder dat ik er een schuldgevoel van krijg.
    Ik heb dat overigens niet alleen tijdens die ene periode in de maand, ik heb elke dag behoefte aan iets lekkers (vooral ijs en chips en snoep en koekjes en taart en en en en ... ;)).

Maar... eet smakelijk!

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hier ook schuldgevoel hoor. En ben nu al bang dat ik vrijdag (moet ik ongi worden weer ga snoepen). Ik ben aan het dieeten en 4 kilo kwijt en wil absoluut niet 'zondigen'.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ga voor je duimen dat je gewoon niet ongi wordt, dan is 't dubbel feest (zwanger én niet snoepen ;)).

10. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Dank je wel dat vind ik lief van je. Maar ik weet al vrijwel zeker dat ongi eraan komt, helaas.

Jullie sterkte, zie in je onderschrift verdrietig nieuws staan.

11. baby blue

baby blue Fanatiek lid

24 jun 2008
    1.163
    0
    0
    Groningen
    Ik merk het al... gelukkig zijn er meer lekkerbekken hier op het forum ;)

12. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    O'ja chocola!!! Dat moet ik eten dan.
    Toen ik zwanger was moets ik helemaal niks weten van chocola.Een chocoladeletter heeft toen negen maanden in de kast gelegen. En daar krijgen ze normaal nooit de kans voor.
    Maar een schuldgevoel, nee hoor.
    Mannen zouden een ongeteld moeten zijn, wat zouden wij vrouwen het dan slecht hebben! Schat, heb zo'n buikpijn en volgens mij voel ik ook wat in mijn onderrug, mag ik nog een kopje thee en een warme kruik....enz enz

13. BeertjeY

BeertjeY Bekend lid

9 mei 2006
    889
    0
    0
    Utrecht e.o.
    Ik voel me helemaal niet schuldig, als ik iets lekkers om te smikkelen voor mijn neus heb hoor....
    Ik breng het altijd onder het mom van, is goed voor me, moet tenslotte aankomen.
    En dat is niet alleen in de period, maar gewoon de hele maand door...
    hahahaha...

Deel Deze Pagina