Net een ommetje omgegaan met mijn zoontje. Kwam een hoek om en een man was aan het vloeken en tieren tegen een meisje. Hij schold haar uit en ging behoorelijk te keer. Het meisje had de hond voor zn huis laten poepen, maar niet opgeruimt. Ik hoorde haar rustig vertellen dat ze geen zakje bijzich had en het heel vervelend vond en dan een zakje of schepje van hem mocht lenen zodat je het kon opruimen.. Meneer hield maar niet op. Ben me ermee gaan bemoeien (natuurlijk ) heb gezegd dat meneer zn punt wel had gemaakt en ik snapte dat hij er wat van zei, maar het kan ook op een normale toon.. Vond het behoorelijk vervelend voor het meisje. Kon in haar ogen zien dat ze het vervelend vond.. Je kunt toch ook normaal ergens wat van zeg..
Goed dat je er iets van gezegd hebt. Hondenpoep voor het huis is walgelijk en niet netjes. Maar om dan zo tekeer te gaan...
Haha, ik snap die man wel. Ik zou nooit mn hond bij iemand voor de deur laten kakken, dat doet hij trouwens sowieso niet, hij doet het alleen maar op gras of in de struiken. Het is toch goor, zorg gewoon dat je een zakje bij je hebt.
Tegenwoordig niet meer lijkt wel, iedereen doet agressief, ongeduldig en lelijk tegen elkaar, zelfs waar wij wonen. criminaliteit is ook overal (die school met die jongen die van de week zijn hele klas wilde doodschieten ) Ik bedoel, dat is hier letterlijk om de hoek?? Het lijkt af en toe Amerika wel :x
tja... vind ik ook, maar misschien schijt die hond wel elke dag daar en wordt het elke dag niet opgeruimd... dat weten we dus niet. Ik sta ook elke dag in de schijt van een hond die niet van mij is, die schijt in onze tuin waar ik de auto heb staan..... dus ik kan me een bepaalde ergernis wel voorstellen. Is geen reden om te gaan schreeuwen.
Tja aan de ene kant snap ik die man wel, je krijgt van mij ook een grote bek als je dat voor mijn deur doet, als je het op mijn oprit doet kan je het door je brievenbus nog terug verwachten ook. Maar om door te gaan vind ik ook overdreven, na het 1x te hebben gezegd weet ze het wel.
Hoe oud was dat meisje dan? Vind het ook niet normaal hoor om zo te keer te gaan.Je kunt ook wel op een rustige manier zeggen/vragen of het meisje voortaan een zakje en een schepje mee wil nemen. Misschien heeft die tierende man overigens zelf wel kinderen die al -tig keer met poep aan hun schoenen thuis zijn gekomen. Of al een paar keer poep aan de wielen van zijn kinderwagen gehad. Of zelf aan zijn schoenen. En dat dit juist de druppel was die de emmer deed overlopen.... Maar nogmaals, dan had hij zichzelf moeten kalmeren en vervolgens het meisje moeten aanspreken.
Nou ik zou dus nooit zo tekeer gaan tegen een kind Gewoon even een zakje geven en klaar TS, goed van je dat je haar bent gaan helpen.
Jaa erg he... Ik zal er zelf misschien ook wel wat van zeggen, maar wel gewoon normaal. En als ze dan zei ja sorry ik vind het heel vervelend, kon ze van mij een zakje krijgen Ja die school erg he... Het wordt steeds agressiever.
het is inderdaad belachelijk hoe mensen tegenwoordig kunnen reageren. ze hebben tegenwoordig ook altijd hun mening klaar staat (net als ik nu haha) en schreeuwen heeft idd geen zin. maar kan me voortellen als je elke keer hondenpoep voor je deur hebt en regelmatig met vieze schoenen binnen komt je je kookpunt wel een keer bereikt hebt. voor hetzelfde heeft die man al meerdere keren gezegd dat er moet worden gestopt met het voor huis poepen. en als je een hond uit laat zie je dat ie moet dan gaat ie met zn kont draaien. als je niks bij je hebt trek je het beestje even een kant op waar niemand er last van heeft. dan laat je hem niet zo voor iemand anders zn huis poepen.
mijn hond poept echt bijna nooit bij iemand voor de deur, echt niet. maar het is welleens gebeurd dat hij opeens de drang had, terwijl hij echt niet graag op de stenen poept. Ja helaas dan gaat hij zitten en poepen, en dan kan ik hem wel meetrekken maar dan verspreid ik het probleem. als het wordt opgeruimd zal en niemand naar kraaien.
Zal haar een jaar of 14 schatten. Als mijn kind thuis kwam met dit verhaal ging ik nog wel verhaal halen.. Ze had de tranen in de ogen staan.. Een hond kan je toch ook niet comando nu poepen geven ? Daarom is een zakje wel handig ja.. Maar kom op. Kan gebeuren toch ?
Ik ook wel, maar op normale toon, ALS ik er wat van zou zeggen, ik maak me nooit zo druk om zulke dingen, desnoods ruim ik het zelf wel even op, ben ik vrij makkelijk in hoor, haha Ja en die school, echt heel erg, ik ken die jongen niet, maar er gaan verhalen hier rond, ongelofelijk, bij jullie in het dorp ook? of niet? En laten we eerlijk zijn, dit verwacht je misschien in A'dam, of R'dam of welke andere grote stad dan ook, maar toch niet in dit gehucht??
Ik vind sowieso de mentaliteit tegenwoordig van de doorsnee hollander/mens in het algemeen echt bagger (als we het dan toch over schijt hebben ). Zo heb ik wat spul op MP staan, nou de emails die je dan krijgt joh.... echt ongelofelijk. Dan antwoord je heel netjes en normaal terug en dan krijg je me toch een scheldpartij over de email weer terug! Echt niet te geloven! En het is niet leeftijdsgebonden hoor! Oud doet net zo hard mee als jong..... echt te triest voor woorden. Ik roep al mijn hele leven dat ik 50 jaar te laat geboren ben. Ik pas gewoon niet meer in deze harde en onverschillige wereld, waar niemand dan ook maar een greintje respect heeft voor een ander en schouderophalend als een soort van Homer Simpson door het leven gaat.... maar ik dwaal af....
Ja zo denk ik er net over Mamabri! Als ik zag dat ze de hond daar elke keer liet poepen had ik ook wel wat gezegd.. Anders.. ach... Nee, hier in dorp niks gehoord. Maar ken ook nog niet zoveel mensen hier. Mijn smoeder had t erwel over. Te erg he verwacht ik ook meer in het westen ja... Hoe oud was het kind ?
Dat die man het vervelend vind dat die hond op zijn stoep poept snap ik helemaal,ik zou dat zelf ook niet kunnen waarderen. Spreek gewoon iemand er normaal op aan en geef haar een zakje als ze zegt dat ze dat niet bij heeft. Kan zij het opruimen, probleem opgelost.