Hoeveel kans om zwanger te worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Victoria25, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 27 (bijna 28) en heb een vraag over hoelang het duurt voordat ik zwanger zou kunnen zijn.
    Ik weet dat het van veel dingen afhangt, maar misschien is er een indicatie te geven...
    Ik heb eigenlijk altijd een normale cyclus van ongeveer 28 dagen en voel mijn eisprong rond de 14e dag na mijn 1e dag van de menstruatie.
    Vorig jaar hebben we ook al geprobeerd om zwanger te worden, maar zijn tussendoor even gestopt omdat we dit jaar een vliegreis hadden gepland (ik zou dan niet mee mogen na zoveel weken zwangerschap). Ik ben toen ook al een keer 6 dagen overtijd geweest, maar werd helaas weer ongesteld. (Zou het kunnen dat ik toen zwanger was?)
    Nu zijn we weer aan het proberen, maar helaas ben ik nu weer ongesteld geworden.
    In mijn omgeving zijn 3 mensen waarbij (zonder gevonden oorzaak) het zwanger worden niet lukt. Ik raak hierdoor wat zwaarmoedig...
    Hoelang duurt het gemiddeld voordat ik zwanger zou kunnen raken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

lees eens het artikel dat ik heb geschreven over kansen om zwanger te worden, hier te vinden op de site in het forum zwanger worden. Er staat ook een artikel over stoppen met de pil. Het is normaal dat het een half jaar tot een jaar duurt.

Mirjam

3. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    Bedankt voor de tip.
    Ik moet dus gewoon afwachten, lees ik...!?
    Er is dus eigenlijk geen standaard over hoelang het duurt.
    In mijn verhaal had ik ook als vraag gezet of het zo zou kunnen zijn dat ik de vorige keer zwanger ben geweest, toen ik 6 dagen overtijd was? (Terwijl ik normaal een vrij regelmatige cyclus heb...)
    Zou dit kunnen?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja dat kan maar dat weet je nooit zeker. Als je toen een positieve test had was je zwanger. Zo niet, dan mag je die conclusie niet trekken, er zijn meer oorzaken te bedenken dat een cyclus een keer wat langer duurt.
    Er is inderdaad geen standaard antwoord te geven voor hoe lang het duurt voor je zwanger wordt. Je bent jong dat scheelt. Als je een regelmatige cyclus hebt en gezond eet en leeft en je partner ook ( beiden niet roken, niet drinken, niet te zwaar, op tijd naar bed) dan verhoogt dat je kansen. Neem je al foliumzuur?

Mirjam

5. Victoria25

1 feb 2011
    47
    0
    0
    Ja, Foliumzuur gebruik ik al een tijdje.
    Ook eten we heel gezond, we roken allebei niet, ik drink niet en mijn man drinkt heel weinig. Ook hebben we allebei een normaal gewicht.
    Klopt het dat hij uit moet kijken met een mobiele telefoon in zijn broekzak?

Deel Deze Pagina