waar kun jij jaloers op zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Babbelbol, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbelbol

Babbelbol Fanatiek lid

17 jan 2012
    4.226
    0
    0
    Iederee kent het wel.. af en toe hoor, zie of lees je iets en daar is het ineens: Zo'n knaagje. Afgunst, jaloezie... Noem maar op. Dat kunnen verschillende dingen zijn. Ik heb het bij:

Ik heb dat vooral bij vrouwen die om de haverklap vertellen over wat ze allemaal geshopt hebben. Die minstens 1x per maand kunnen shoppen. Oh man dat zou ik ook wel eens willen hoor hahaha. Hier hebben we het niet slecht, maar echt shoppen kan ik niet. Ik moet het verspreiden en altijd op de prijsjes letten. En nu is mijn man ook nog zijn baan kwijt en ik in juli ook... en we hebben allebei altijd hard gewerkt en gestudeerd, maar toch geen garantie. Aaaah dat kan me dan echt wel steken als een ander zo met flappen kan wapperen en ik over iedere aankoop drie keer nadenk haha. Ja hoor ik gun het ze van harte, maar ik zou het ook wel willen. Mijn zus is ook zo'n vrouw en ik hou zielsveel van haar en ik gun het haar zo erg! Maar als ze me wéér eens de zakken vol dure kleding laat zien dan voelt dat best wel eens rot.

En zeker ben ik me er echt wel van bewust wat ik wél heb!!! En dat ik gezegend ben van (bijna) 3 mooie kindjes.... een lieve man. En een dak boven mijn hoofd en eten op de plank... Maar ik geef grif toe dat het lelijke monster mij soms ook te pakken heeft ;)
    Gelukkig nooit heel lang hoor! Dan kijk ik in de ogen van mn kindjes en is t over. ♥

Maar... waar kun jij jaloers op zijn?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mensen met een eengezinswoning. Wij wonen met z'n vieren in een kleine rotflat en we kunnen niet weg omdat we NET te veel verdienen voor sociale woningbouw en veeeeeeel te weinig voor vrije sector. Dus we zitten vast. Daar kan ik echt knetterjaloers van worden. :(

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mensen met een baan, die ook nog eens leuk verdiend.. En op dit moment helemaal erg.. Zwangere vrouwen.. Belachelijk misschien maar ik wil zo graag moeder worden alleen het zit er nog niet in..

Het komt allemaal vanzelf, zeggen ze dan.. Ja dikke neus ja:p

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Op vrouwen met een prachtig figuur.. Ik ben niet dik maar ook alles behalve tevreden met mijn buikje,billen en lovehandles..:(
    Ik ben overigens niet afgunstig jaloers,ik denk dan meer van: "Wow,bof jij even met zo'n lijntje".

5. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Oftopic; wel eens aan woningruil gedacht? Zo ben ik ook aan mijn woning gekomen. Woningruil voor huurwoningen - Qvision BV

Ontopic; ik ben niet snel jaloers op andere mensen. Wel had ik graag een mooie grote keuken gewild met alles dr op en dr aan. En als ik dan in sommige woningen de keukens zie, wordt ik wel eens jaloers :( maar verder, nee eigenlijk niet.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.901
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik ben niet gauw jaloers. Als ik zie wat we allemaal hebben ben ik best heel tevreden. Maar ik zou toch wel heel graag een leuke baan hebben, of beter gezegd EEN BAAN. Mijn contract werd tijdens mijn zwangerschap niet verlengt en de eerste maanden was het heel fijn hoor om thuis te zijn. Maar nu zijn toch wel alle dagen een beetje hetzelfde en zou ik toch wel graag een dag of 2-3 werken.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als ik ergens kom en het huis ziet eruit om door een ringetje te halen ... ALTIJD. Ik vraag me dan echt af hoe ze dat in hemelsnaam doen en waarom dat mij nou nooit lukt ...

En mensen met een enorme woonkeuken ... maar dat komt omdat dat echt mijn droom is, ooit een huis te hebben waar een joekel van een woonkeuken in past. Lijkt me zo gezellig, met z'n allen rond de eettafel in de keuken...

8. moielle

moielle Fanatiek lid

7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Op thuisblijf moeders. Heb zooooo genoten van mn verlof! Volledig thuis met mn dochtertje.
    Heb een superleuke baan hoor.
    Maar kijk met enige jaloezie naar moeders die full time bij hun kindje(s) zijn/huishouden runnen.

9. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    +1

Hier ook een tevreden moeder, maar een wat strakker lichaam zou heerlijk zijn (nu bezig met insanity).

En vooral kan ik "jaloers" zijn als ik gelukkige koppels zie. Dat blijft toch mijn grootste wens op dit moment. Een maatje om te lachen, huilen die mij sterker maakt en ik hem met volledig vertrouwen op elkaars goede intenties.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben niet zo snel jaloers, maar kan het wel zijn als iemand praat over dat ze de hele dag leuke dingen hebben gedaan.

Ik kan het wel betalen maar lichamelijk niet aan omdat ik beperkt ben en elke middag even moet rusten anders trek ik het niet tot de avond (naast het feit dat ik 4 keer per dag morfine moet slikken).

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Mensen die redelijk veel spaargeld hebben en daardoor minder financiële zorgen hebben. Wij hadden vrij veel spaargeld, maar we hebben vorig jaar een huis gekocht, krijgen dit jaar een kleine en gaan volgend jaar trouwen. Voordat we op het oude niveau zitten, zijn we wel weer een jaar of wat verder ;) Financiële vrijheid is mij érg veel waard.

Daarnaast ben ik een groot fan van merken als Prada en Chanel, maar heb er helaas geen geld voor. Als ik dan soms vrouwen zie die er erg stijlvol en netjes gekleed uitzien in deze kleding, dan steekt het groene monster wel even zijn kop omhoog ;) Het gaat mij niet zozeer om de merken an sich als wel de hoge kwaliteit en goede pasvorm van deze kleding.

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oh en als ik als klein dikkertje tussen de lange slanke moeders op hoge hakken (kan ik niet op lopen door bekkenklachten) sta op het schoolplein. Maar dat is geen serieuze jaloezie zoals wat ik eerder zei. ;)

13. rums

rums Niet meer actief

Dit ja...

14. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik kan soms jaloers zijn als mensen met hun gezin lekker vaak een weekendje weg gaan of een langere vakantie boeken.
    Wij kunnen dat niet en ik geef toe,ik ben heeeeel hard toe aan vakantie.
    Stom voorbeeldje,mijn ouders zijn nu voor 10 dagen naar mijn favo eiland vertrokken namelijk Texel.
    Ik ben verliefd op dat eiland,ook eens op vakantie geweest en ben daar zo heerlijk tot rust gekomen.
    Was echt intens genieten,uitrusten,fijne omgeving,zee enz....
    En ik ben stiekem toch wel erg jaloers op mijn ouders dat ze daar nu heerlijk 10 dagen vertoeven.
    Gun het ze heel erg hoor want ze zijn beide druk met werken,op de kleinkinderen passen,rottige periode gehad ook dus ze verdienen deze vakantie dubbel en dwars maar een stemmetje in mij zegt dat ik ook wil en liever vandaag dan morgen haha.
    Jaloers op mensen die vaak kunnen shoppen bijvoorbeeld ben ik totaal niet.
    Het lijkt mij namelijk helemaal niet leuk als je vaak kunt shoppen.
    Ik kijk graag uit naar het momentje dat ik kan gaan shoppen en kan kopen wat ik dan in mijn hoofd heb wat ik nodig heb of hebben wil.
    Maar een vakantie of een weekendje weg,daar kan ik echt jaloers op worden.
    Maar dat is gewoon puur omdat ik er zelf echt hard aan toe ben eigenlijk om even weg te zijn,tot rust te komen en weer op te laden.

15. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik heb nog nooit jaloezie gekend, ook niet als kind. Geen idee wat het is om te voelen. Hooguit het gevoel dat ik het iemand heel erg gun maar dat ik het ook wel zou willen hebben. Als wens zeg maar.

Zo heb ik de twee allerliefste kindjes van de wereld maar dit is is mij niet makkelijk komen aanwaaien.
    Met beide zwangerschappen echte pech dingen zoals 9 maanden spúgen spúgen en nog eens spúgen. Zulke zware bekkeninstabiliteit dat ik vanaf week 10 niet meer kon lopen. Bloed verlies tussendoor, vruchtwaterverlies tussendoor. Veel harde buiken vanaf week 15. Zwangerschapsvergiftiging. Ingeleid 2 dagen en ruggeprik die niet werkte en na bevalling een baby (beide kinderen) die na een week na geboorte blauw werden en niet allert meer. Kraamtijd in ziekenhuis op klapstoel met je B.I. en bang ze kwijt te raken. Daarna beide huilbaby's á 15 uur per dag voor de een 6 maanden en de ander 3 maanden en ik een vette PND op de koop toe met de eerste en met de tweede loop ik nu, na 10 maanden, nog bij een revalidatiecentrum voor mijn B.I. Met beide baby's heb ik dus kraamtijd in ZH opklapstoel gehad en was ik lichamelijk niet in staat ze de eerste 6 maanden in bad te doen of uit bed te halen door de B.I.

En dan heb je een heel lief buurvrouwtje die je voorbij ziet fietsen op de dag van bevalling. Die bevalt in 1,5 uur thuis en die je na 5 dagen heel blij weer op de fiets voorbij ziet komen....
    En toen werd ik niet jaloers maar heel verdrietig! Wat had ik graag willen genieten van mijn zwangerschap en kraamtijd/babytijd!! :(

16. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mensen met een eensgezinswoning....
    dat is eigenlijk het enige waar ik jaloers op kan worden.
    en meiden die ik zie shoppen met hun moeder.
    ik ben mn moeder anderhalf jaar geleden verloren. en daarvoor is ze heel lang ziek geweest.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Echt jaloers ben ik niet, want iedereen wil wel iets. En het lijkt vaak mooier bij een ander dan het werkelijk is.

Maar wat ik wel graag zou willen en dus in die zin jaloers op ben;
    Moeders die leuke dingen kunnen doen met hun moeder. Had graag mijn moeder als oma willen zien. Helaas is ze dit jaar al 10 jaar geleden overleden.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik twijfel of het echte jaloezie is, of meer 'Oh, ik wou dat ik dat ook al nu had :(', maar:

- Dames die elke nacht lekker naast vriendlief/manlief in bed kunnen kruipen.
    - Dames die al bezig zijn met zwanger worden.

Ach ja, mijn tijd komt bijna.. ;)

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Echt jaloers zou ik het niet noemen. Ik misgun het een ander niet namelijk. Maar hier steekt het wel eens als ik anderen hoor over hun vlot doorslapende kids. Vooral als mensen doen alsof dat aan hun aanpak ligt en ze dat aan zichzelf te danken hebben.
    Na 5 jaar bijna geen nacht doorgeslapen te hebben, (eerst door zwangerschap, toen 2 jaar gebroken nachten met Thirza, daarna door zwangerschappen en miskramen, toen de zwangerschap van Caitlyn en het afgelopen half jaar de gebroken nachten met Caitlyn, die bepaald nog niet tot hun eind lijken te zijn, (3-6 keer wakker per nacht)), kan dat dus wel eens steken.
    Wat ik er onderhand niet voor over heb om weer redelijk normale nachten te kunnen maken.... :(

20. eef80

eef80 Niet meer actief

Dat van je ouder missen herken ik ook! Ik had graag mijn vader er bij gehad toen ik trouwde en mijn kinderen kreeg. Hijheeft zelfs mijnman nooit leren kennen.
    Nogmaals jaloezie, nee maar wel heel graag willen hebben!

Ikkan mij voorstellen dat het met kinderen krijgen met een moeder missen nog sterrker is dat gevoel dat met een vader missen.

Deel Deze Pagina