Hallo meiden, 2 weekjes geleden is mijn dochtertje geboren en ik voel me ondertussen weer zo goed dat ik graag weer met de beide kindjes op pad wil. Ben al wel even weggeweest naar mijn moeder en korte wandelingenen in het parkje hier tegenover, maar ik merk dat ik er heel erg tegenop zie om het dorp in te gaan. Mijn zoontje blijft namelijk niet goed bij mij lopen. Ik heb geen duowagen dus hij moet meelopen met de kinderwagen en ik ben bang dat wegloopt en ik er dus achteraan moet vangen. Ik heb wel zo'n stepje waar hij op kan staan, maar het liefst loopt hij zelf Nu stel ik het dus steeds voor mezelf uit en bedenk ik smoesjes om maar niet te gaan (het weer bijvoorbeeld). Maar ik wil gewoon wel weer normaal even naar de hema kunnen of naar de supermarkt etc. Hoe doen jullie dat met een drukke peuter??? liefs loes
Sorry, ik kan je hierbij niet opbeuren. Hoe doe ik dat met baby en drukke peuter? Niet!! Ik ben welgeteld 1x met kinderwagen en peuter op loopfietsje naar de speeltuin geweest. het was een drama. Voraf afspraken geprobeerd te maken met mn 2,5 jarige peuter. Ik heb een meerijdplankje aan de kinderwagen maar daar wilde meneertje niet op, wilde perse met de loopfiets. Vooruit als hij goed zou luisteren en bij me zou blijven. Het ging even goed en vervolgens nam hij me een spurt en ging er vandoor met zn loopfiets. En ik roepen en erachter aan (met kinderwagen) en hij zag het als een grappig spelletje. Ik ben me dood geschrokken en dat was meteen de laatste keer. Boodschappen doe ik dus OF met hem alleen, met hem in de winkelwagen, of met haar alleen ( MC op de winkelwagen), en uitjes doe ik alleen met mn man erbij dat 1 van ons op zn zoontje kan letten. Absoluut niet leuk, maar voor mn ontspanning ga ik niet weg zo, dus dan maar even niet. Even winkelen doe ik op koopavond als mn man thuis is of ik pak een zaterdagmiddag met vriendin en dat mn man thuis blijft. Met de auto naar vriendinnen met kinderen ga ik wel geregeld dus ik zit zeker niet thuis met de kindjes. Maar met kinderwagen doe ik dus niet meer.
Ik zit in hetzelfde schuitje. 'k heb het nog niet geprobeerd, durf het eerlijk gezegd ook nog niet aan. Ik ga het wel doen als de kleine straks in een draagzak kan. Dan heb ik in ieder geval beide handen vrij voor onze oudste.
Draagdoek of toch een duowagen kopen? Of voorlopig alleen korte stukjes gaan om te oefenen dat hij op het meerijdplankje blijft staan of uitstapjes samen met een andere volwassene plannen. Ik heb heel bewust wel een (goedkope) duowagen gekocht, omdat ik geen zin had/heb ik dergelijke scenario's. Heb daarnaast ook een draagdoek en ook een enkele kinderwagen, dus genoeg opties.
tja, daarom hebben wij een duowalker. ik zag me al helemaal gestresst moeten rennen achter mijn dwarse peuter aan, of uuuuren onderweg zijn voor een simpele boodschap. nee hoor, ik vond de duowagen elke cent waard. Ook heb ik veel de draagdoek gebruikt, baby op de heenweg in de wagen, op de terugweg de peuter. Nu is ze voort 3 en vind ik dat ze echt wel mee moet kunnen lopen, maar af en toe pak ik nog altijd de duowagen.
Vervelend zeg. Ik heb er vanaf dag 1 eigenlijk weinig problemen mee gehad. Mijn zoontje liep weleens weg, maar dan riep ik heel hard dat mama en I... (naam dochter) weggingen en niet op hem gingen wachten. Hij wist dan niet hoe snel hij weer terug moest komen. Misschien belonen met iets als hij netjes ernaast loopt?
als daniel echt niet luisterd zet ik hem bij lydia op het voeteneind, als ik lydia zo hoog mogelijk in de wagen ligt gaat dat net lydia's voeten aan de ene kant, daniels kont aan de andere kant. Maar vaak loopt hij wel netjes mee
Hier was mn dochter ook net 2 en ook een wegloper (reageerde ook niet op 'dag I, mama gaat weeeeg!' want ze rende dan nog ff als een dolle stier de andere kant op). Heb dus ook veel gebruik gemaakt van de duowagen. Ik heb geen rijbewijs, mijn man werkt 7 dagen pw dus ging het mezelf echt niet nog lastiger maken. Ondertussen is ze ouder en gaat het al zeker een half jaar heel goed maar gaat mn zoontje straks met de baby in de duowagen.
Het is heel verschillen per kind hoor. Mijn dochters lopen gewoon naast mij, en krijgen zelf een klein karretje en lopen naast mij in de supermarkt. Ik kan dan ook makkelijk met 2 lopende peuters naar de winkel. Mijn zoontje is iets drukker, hij heeft wat meer aandacht nodig, maar we houden we hem bezig, geven hem opdrachten, gaan dan over een plein lopen zodat hij even kan uitrazen enz. Ik heb geen baby, maar wij gebruiken geen kinderwagen meer, en doen alles met 3 lopende peuters. Het is even je weg zoeken, en uitvinden hoe je de peuter het beste bij je kunt houden. En anders misschien de baby in de doek/draagzak en de peuters in de buggy?
Hier zit er net geen 2 jaar verschil tussen.. en ik heb gewoon een dubbele wagen aanschaft. Ideaal! Gebruik hem nog steeds in de sta of bij lange wandelingen. Ik ga er echt geen strijd van maken, over het algemeen loopt mn oudste prima naast de wagen, maar in een winkel wil ik bijvoorbeeld wel dat hij zit zodat ik mijn handen even vrij heb.
oh nee, haha... ff uitleggen: in het begin: heenweg; allebei in duowalker, dus baby in reiswieg en peuter stukjes lopen. Op de terugweg vaak baby in draagdoek, want die vond het niet zo fijn in de bak. Toen baby 5 maand was hebben de wagen omgebouwd en gingen we ook regelmatig met de enkele wagen, en dan was het dus idd heenweg de baby erin en terugweg de peuter. Baby vond (en vindt) de wagen eigenlijk maar niks en wil lekker bij mama.
Of probeer het met een tuigje tot hij wel netjes meeloopt en/of op het stepje blijft. Mijn dochter vind het tuigje helemaal niet erg, ze heeft hem zelfs bijna niet meer aan omdat ze goed luistert. Maar als we naar een druk iets gaan (markt, of sinterklaas zien) heeft ze hem wel aan, want dan kan ze niet kwijtraken, en dat vind ze goed.
Hier is de oudste niet bepaald en wegloper maar ik heb met hem veel geoefend met naast de wagen lopen en de wagen vasthouden aan de zijkant. Hij mocht van mij zelf lopen en als hij te ver weg ging moest hij de wagen vasthouden. Ging eigenlijk altijd heel goed. Nu is de jongste anderhalf en gebruik ik de buggy zelden. Maar die moet ik veel meer in de gaten houden. Trekt zo de schappen van de supermarkt leeg. Of eet het decoratieve fruit bij de La Place op.... (durf bijna niet meer heen hehe)
Hier hetzelfde verhaal. Je kunt misschien het beste even in de buurt van je huis oefenen (zodat als je zoon niet luistert makkelijk terug naar huis kan). Mijn dochter vindt het meerijdplankje wel leuk gelukkig. Je kunt er ook een beloningssysteem aankoppelen. Je kunt ook bij de prenatal zo'n bandje kopen (met een soort van telefoonkabel) voor om jouw pols en zijn armpje. Thuisblijven is toch ook geen optie, je moet toch ook wel eens een boodschapje doen of iets dergelijks (en van heel de dag thuiszitten word je toch ook een beetje simpel van). Ze moeten het toch leren helaas...gewoon stapje voor stapje. Succes!
Oh ja, ontspannend is het niet hoor! Bij mij loopt het zweet ook over mijn rug. En naar drukke gelegenheden ga ik dus ook niet. Maar naar de bakker of de supermarkt doe ik weer wel.
Ik zou zeggen: koop via marktplaats een duowagen of tandemwagen. Toen Thijs geboren was had ik een tandenwagen gekocht (achter elkaar dus) Deze heb ik veel gebruikt! Ik zou niet weten hoe ik dat had moeten doen zonder zo'n wagen. Tegen de tijd dat Thijs te groot werd voor het nestje (soort reiswiegje) bleef Rick al goed bij me en wilde hij ook niet meer in de wagen. Dat was ong. na een half jaar. We hebben toen de tandemwagen weer op marktplaats gezet en volgens mij hebben we hem toen voor 10 of 20 euro minder verkocht dan dat wij hem gekocht hadden!
Ja daarom, velen willen er niet aan.. maar het is echt zo´n verademing om soms ff rustig je boodschapjes te kunnen halen zonder constant ontzettend oplettend te moeten zijn op je peuter. Hier echt een paar maanden heel veel plezier van gehad.
Sorry ik kan je niet helpen. Ik ga overal naar toe met peuter en 2 babys. Soms even doorbijten, maar als ik zin heb om even naar de stad te gaan dan laad ik de auto in en gaan. Oudste staat op het plankje, houdt de wagen vast en loopt mee of loopt wat vooruit. Als ie moe is ga ik nergens heen want dan peert ie er tussenuit en luistert dan ook minder. Dus rond een uur of 10 is voor ons de beste tijd om te gaan winkelen, bossen of speeltuinen!
ik heb een zoontje van 10 maanden en een dochter van 2,5 en ik ga heel vaak weg. In de stad gebruikte ik wel de duowagen. Laat mijn dochter echt niet lopen als ik de stad in moet. Dan ben ik meer bezig met achter dr aan rennen en zorgen dat ze niet alles pakt. Ik had een phil en teds wagen en vond hem erg fijn. Zij vond het soms niet zo leuk in de wagen, maar goed daar had ik niet zo een boodschap aan. Zo lang hoefte ze er niet in. Als we weg gaan naar de kinderboerderij of dierentuin ofzo dan deed ik vaak mijn zoontje in de draagdoek en mijn dochter lopen. Ben je toch wat meer mobiel. En als ik wel eens heel snel naar een winkel moet (1 ding halen ofzo) en ik kan voor de deur parkeren dan laat ik ze wel eens in de auto zitten. Ga ze niet helemaal uit de auto trekken voor 3 minuten (zoontje slaapt dan ook vaak en dan moet ik hem wakker gaan maken). Dus het ging allemaal wel hoor. Moet er wel bijzeggen dat ik nu ik terug denk wel eens denk pffff... maar dat had ik toen niet zo. Nu moet ik zeggen dat als ik nu een boodschap moet doen ofzo in de stad dat ik dat vaak doe als mijn man thuis is. Ik ben nu thuis en mijn man werkt vaak s avonds dus s middags kan ik best even alleen weg of we gaan met zijn allen. Dat is goed te doen. Dan loopt de een met de wagen en de ander met mijn dochter. Dan mag ze wel gewoon zelf lopen in de winkel want dan is er gewoon iemand die continu op haar let.