Ik wil een nieuwe job!

Discussie in 'De lounge' gestart door mb90, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Straks begin ik weer met werken en ik zie het niet zitten.... Ik werk op mijn huidige job al 4jaar, en heb mij altijd geamuseerd met de collegas, die zijn echt super!
    Maar ik wil dat werk niet meer doen. Ik had indertijd na school deze job aangenomen met de gedachte 'intussen zoek ik wel iets anders'. Maar nooit gedaan, tot nu... Ik zit al tijdje thuis door zwangerschap en ouderschapsverlof en dat heeft mij de tijd gegeven om te denken.

Als ik eraan denk dat ik daar weer 12uur op een dag moet staan en weg en weer lopen... Nee ik wil niet meer.

Alleen... ik weet niet wat ik wel wil en kan doen.... Ik heb namelijk maar een gewoon secundair diploma bso in dierenverzorging.

Zou graag als dierenartsassistente werken, maar hier in belgie bij mij in de regio zijn er weinig dierenartsen die met assistent werken en als ze ene zoeken dan zullen ze mij natuurlijk niet aannemen want heb hiervoor niet doorgestudeerd (ging niet van thuis uit om verder te studeren)

Ik zou ook wel willen een opleiding volgen voor iets zodat ik in een andere sector aan de bak kan, maar daarvoor moet je wel weten wat je wil doen natuurlijk.
    Ook ben ik, denk ik niet slim genoeg om bepaalde functies te doen...

Zijn er hier nog mensen die een bepaalde job doen zonder een hoog diploma te hebben gedaan en wat is dat? Misschien krijg ik zo wat ideeën.

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Denk dat je eerst goed moet gaan bepalen wat je zelf wil.
    En daarbij een beetje zelfvertrouwen hebben! Tuurlijk zijn er altijd banen die je niet kan doen omdat je daar niet genoeg kennis/ kunde voor bezit. Maar denk dat je moet kijken naar wat je wel kan.

Ik werk trouwens in een hogeschool bibliotheek. Maar dat is een uitstervend beroep dus daar heb je niks aan.
    Misschien is de zorg wat voor jou?

Succes met je zoektocht.

Deel Deze Pagina