Uitzendbureau zegt vrije uren niet los uit te kunnen betalen

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 31 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nou daar ben ik weer *zucht*.

Vriend had vorige week een dag vrij genomen. Vanochtend kijkt hij of hij zijn salaris heeft gehad en ja alleen mist hij 65 euro. Dus hij belt, ja dat is omdat je vrij hebt genomen, o zijn mijn uren op dan vraagt vriend. Nee , je bouwt reserveringen op en vakantiegeld, als je een dag verlof op wilt nemen kunnen wij geen 8 uur reserveringen schrijven maar moeten ze in 1x al het opgebouwde uit betalen. Nou ik heb hier werkelijk nog nooit van gehoord, dit zou betekenen dat vriend dus nooit een dag vrij kan nemen want dan moet hij direct alles tegelijk opnemen dit kan toch niet?
    Eerder had vriend al weleens eerder vrij genomen en dat werd wel gewoon uitbetaald, ze zegt ja dat is dan vast een foutje geweest.. :(

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Toen ik via een uitzendbureau werkte werden vrije uren of vrije dagen gewoon uitbetaald. Vreemd verhaal.

3. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Nee hoor, uren kunnen/ moeten ze gewoon uitbetalen als hij hierom vraagt.

Vakantiegeld betalen wij maar 1 x per jaar uit of iemand moet uitdienst treden.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hij krijgt dus per week betaald, alleen mist hij nu dus die 8 uur waar hij vrije uren voor op had willen nemen.
    Volgens hun zou hij dan dus alles in 1x uit moeten laten betalen heel vreemd verhaal inderdaad !

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nou ja wat stom.
    Mijn man heeft ook voor het uitzendbureau gewerkt.
    En ook een vrije dag nodig gehad af en toe.
    Werd gewoon keurig betaald je bouwd immers gewoon uren op net als ieder ander.
    Beetje raar verhaal van het uitzendbureau.

6. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Heel vreemd, ik heb voor verschillende uitzendbureaus gewerkt en als ik een paar uur vrij nam kon ik die uren gewoon opnemen/uit laten betalen van me vakantie uren, laat je man nog is heen bellen misschien had die een verkeerde aan de lijn die niet weet hoe het werkt

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb drie jaar via een uitzendburo gewerkt en ik kon op mn urenbriefje gewoon aangeven of ik 8 uur had gewerkt of dat ik 8 uur wilde laten uitbetalen ivm een vrije dag (als voorbeeld dan 8 uur hè)
    Hetzelfde met vakanties. Ik gaf dan gewoon 3 getekende weekbriefjes af, dat ik 3 maal 40 uur vakantie op nam... werd netjes betaald.

Ik denk dat degene op het uitzendburo niet weet hoe het werkt dan.

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ze zou het nog even navragen bij de salaris administratie.
    Maar ze was heel zeker van haar zaak.
    En anders gooi ik er maar een mail uit , onzinnig gedoe

9. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Vergist de medewerk(ster) van het uzb zich niet met het vakantiegeld?

Ik zou de cao er eens bij pakken, hoofdstuk 6 - artikel 35 vakantiedagen.

10. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Bij het uitzendbureau waar mijn man voor werkt kan hij pas uren uit laten betalen wanneer hij meer dan 5 dagen achtereen niet werkt. Nu werkt hij wel voor payroll, geen idee of dat anders is...

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Inmiddels heeft hij dus al zijn reserveringen uitbetaald gekregen ipv dus die 8 uur. Ach 15 april is het klaar dus moest sowieso maar wel erg omslachtig zo.
    Juridisch loket vond het ook een heel apart verhaal..

12. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Gefeliciteerd! Maar wat apart dat het dan blijkbaar zo kan verschillen! Ik heb voor hetzelfde uitzendbureau als hij gewerkt en ik kon op een extra urenbriefje invullen dat ik het tot zoveel uur aangevuld wilde hebben. De gewone uren werden allemaal digitaal verwerkt.

@Tweekids, fijn dat het nu dan soort van is opgelost, maar wat gek dat ze er zo moeilijk over deden.
    Edit: ik lees nu pas goed >.< Alles uitbetaald? Ehh... Ok o_O

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Ja alles uitbetaald er is net 1000 euro bijgeschreven zou niet weten wat het precies allemaal is maar ze zoeken het maar uit.. Gedoe zeg..

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat een onzinverhaal haha, je kan gewoon vrije uren uitbetalen, ook wel 8 per week.... raaaar bedrijf

Deel Deze Pagina