5 jaar lang, was ik lichamelijk verslaafd. Aan Xylometazoline neusspray. Na 1 hele heftige verkoudheid aan het eind van mijn 1e zwangerschap ben ik er nooit meer af gekomen. 1 keer bijna (door steeds aan te lengen met zoutoplossing) maarja toen konden de flesjes ineens niet meer opengedraaid worden en lukte dat ook niet meer. Ik had eigelijk de hoop opgegeven. Totdat ik bij de KNO kwam ivm een vergrootte neusamandel. Ik gaf aan dat mijn neus continu verstopt zat en na even te hebben gekeken noteerde hij: Celon-methode neus. Een ingreep dus. Nouja prima, ik moest toch voor de neusamandel. Na de ingreep waren de 1e weken kut. Ik kreeg diezelfde rotneusspray weer voorgeschreven. Maar wat was ik blij want sochtends bij het wakker worden zat mijn neus zo vol dat hij gewoon leeg liep als ik rechtop ging zitten. Dit kwam voornamelijk door het wondweefsel van de neusamandel bleek achteraf. Maar na 2 weken ging het beter, mijn neus ging open, eerst 1 neusgat. 1 spray per dag, toen ongemerkt ineens een dag geen. De andere ging ineens open bij het gebruik van zoutoplossing En nu ben ik alweer 2,5 week neussprayvrij!! Voor degenen die (stiekem) ook met dit probleem lopen is dit misschien een nuttige link. De Celon methode is relatief gemakkelijk en klein maar met groot resultaat. Wellicht neemt het de schaamte weg om een verwijzing naar de KNO te vragen. Atrium MC: CELON NEUS
Wat een mooie behandeling! Daar ben ik nog echt voor geopereerd een aantal jaren geleden! Ga het zeker aan mijn vriend laten lezen, aangezien die hetzelfde 'probleem' heeft! Die zou heel erg op zien tegen een operatie, daarom wil die er niet voor naar de dokter!
Wat fijn dat het geholpen heeft voor je en dat je er vanaf bent! Wist je dat het ook niet goed voor je hart is? Ik ben al 20 jaar verslaafd, en niet stiekem hoor want iedereen weet het. Ik heb al verschillende operaties gehad, waaronder deze. Ik ben toen ook even een tijdje gestopt geweest. Totdat ik weer enorm verkouden werd en niet kon slapen. Toen weer neusspray gebruikt, en sindsdien weer verslaafd... Neusspray, ja vriend en vijand zeggen we maar
Ja ik weet dat als er weer een neusverkoudheid komt ik echt moet oppassen maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik me sterk kan gaan houden. Verschil maakt wel dat zelfs als jong meisje zoutoplossing bij mij nooit gewerkt heeft en dat doet het nu dus wel.
Ik heb het ook.... Ik word er af toe gek van, maar stoppen zonder een andere oplossing werkt ook niet... Stomme is dat ik nooit ben begonnen omdat ik verkouden was, maar omdat mijn neus altijd dicht zat. ( niet van het snot dus). In mijn tienerjaren aantal keer bij de huisarts geweest, maar niks hielp. Wat bij mij wel opvallend is is dat ik al jaren evenveel gebruik, ze zeggen dat je meer nodig hebt maar dat is dus niet zo. Ook de kindervariant met 0,5 xyl. helpt, die heb ik tijdens mijn zwangerschap gebruikt. Ik zal als ik rustig tijd heb je link eens lezen. Eigenlijk vind ik het ook eng om er vanaf te gaan, dat benauwde gevoel.. kan er panisch van worden....
Ik was ook 4 jaar verslaafd aan neusspray. Ben toen ook maar eens naar kno arts geweest. Uitslag een operatie aan mijn sinussen en mijn tussenschot rechtzetten. Ik ben vorige donderdag geopereerd, gisteren zijn de plastic plaatjes eruit gegaan en ik werd vanmorgen wakker en mijn neus was gewoon vrij. Dus ik denk dat de operatie wel geslaagd is. Ik moet nog wel veel spoelen met zout water. Dus als je er last van hebt ga eens langs bij een arts want soms kun je er echt niet mee stoppen. Mijn arts begreep mij echt en zei dat ikzucht niet zomaar kon stoppen. Iedereen veel succes
Hier ook al weer heel wat jaartjes aan de Neusspray. Niet zomaar doorgegaan na een verkoudheid maar mijn neus zat gewoon altijd dicht. Werdt aan verschillende allergieën gedacht maar niks van de medicijnen hielp... echt helemaal niks en ik heb veel geprobeerd. En ja wat moet je dan? ??? Als de dokter niks meer voor je kan doen. Dus ik kan nu wel stoppen maar dan zijn de oorspronkelijke klachten nog niet weg... Overgens weet iedereen het. Zelfd de meiden van de etos als ik daar binnenkom haha!
Mijn moeder is ook verslaafd, moet er niet aan denken.. ik vind dat zo'n rotgevoel om in te spuiten dat het echt mijn laatste optie is Fijn dat je er eindelijk vanaf bent!
Ooh ik vind het heerlijk mijn neus brokkelt lekker open Ja, en blijven vragen bij de kruivat he: "heeft u vragen over dit medicijn?" En dan zeg ik: "nee, helaas niet..." Haha.
Ik dacht echt dat ik de enige was! Ik ben nu na vijf jaar, zo een vier weken zonder neusspray...mja tot de verkoudheid weer om de hoek komt kijken... Ik ga ook eens kijken voor de kno
Goed zeg dat je er nu vanaf bent. Zelf jaren geleden wel van de neusspray af kunnen komen al was dat niet makkelijk. Misschien is dit ook iets voor me vent, die is ook al jaren verslaafd. Hij heeft ooit is een neusspray van de ha gehad voor afbouwen van Xylometazoline neusspray maar dat ging niet goed... Bedankt voor die link, ga ik zeker even doornemen.
hier ook een 'verslaafde' Gebruik het niet vaak op een dag hoor. Probeer altijd maar 2 keer daags te doen. SMorgens en savonds. Al lukt dat niet altijd. Maar vaak gelukkig wel. Even denken.... hoe lang ben ik al verslaafd...... denk nu zo'n 5 jaar. Wel ooit eens een speciale neusspray gekregen van de huisarts. Dit was speciaal voor mensen die 'verslaafd' waren aan neusspray. Het werkte 1 dag en toen niet meer, mn neus ging weer dichtzitten. Huisarts zei dat ik het een week lang vol moest houden en dat het dan beter zou gaan. Maar is me helaas niet gelukt Maar zal de link eens lezen. Misschien is zo'n operatie wel wat
Tijd om eens een afspraak te maken met de ha dus... Leg ik deze methode/behandeling eens voor. *Staat op en zegt*: mijn naam is Sanne en ik ben verslaafd...Ik ben nog geen hardcore verslaafde, sinds 6 maanden gebruik ik. Lijkt me heerlijk om een open neus te hebben zonder spray !
Ik ben er ook bijna 5 jaar aan verslaafd geweest. Toen ik zwanger was mocht ik het niet meer gebruiken omdat het bij zoveel gebruik je bloedvaten overal verwijdt. Nog een keer genomen en toen een dag lang heeeel veel gespoten met cinuforce neusspray met menthol van Dr. Vogel (homeopatisch en geschikt voor langdurig gebruik). Toen bleef mn neus dus open. Na drie dagen was het weg en gebruikte ik het alleen nog maar voor de nacht en na een half jaar gebruik ik niks meer. Als ik nu verkouden ben pak ik de Dr. Vogel spray weer daar raak je ook niet verslaafd aan. Dus geen operatie maar gewoon zo en drie dagen doorzetten.
Nee gewoon omdat ik altijd mn neus dicht had als ik ging slapen. Dat ging van kwaad tot erger dat ik op zn ergst wel twee flesjes per week gebruikte. Nu heb ik gek genoeg geen last meer snachts. Af en toe nog wel maar dan pak ik dus de Dr. Vogel. Als ik verkouden ben ook want ik ben bang dat als ik 1 keer de xylonogwat pak ik gelijk weer eraan vast zit. Edit: Heb sinds kort wel een nieuw hoofdkussen die wat dikker is waardoor ik wat hoger lig met mn hoofd en dat scheelt ook. Klinkt raar maar is echt waar! Hoe platter ik lig hoe vaker mn neus dichtzit.
Cinuforce werkte voor jou dus wel? Hier waren de onderste neusschelpen zo opgezwollen dat er niks meer hielp Ik heb van alles geprobeerd voor de ingreep. Maar vanaf nu geen xylo meer in huis.
Goed zo meid! Zoals je leest ben je niet de enige en word het eindelijk erkend. Als ik heel eerlijk ben, vind ik ook dat die xylotroep uit de vrije verkoop gehaald moet worden.