opleiding en 2 kindjes onder de 4 jaar?

Discussion in 'De lounge' started by lovelymom, Oct 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    ik ben benieuwd naar de ervaringen
    ik wil heel graag me vig opleiding gaan halen !
    nu kan ik dat gaan doen in de thuiszorg in principe heel handig de tijden komen een beetje overheen met school(alleen half 8 beginnen tothalf 12, 12 uur)
    en het is hier op het dorp
    dus ben dan ook snel bij school
    maar ben benieuwd of hier meer meiden zijn met 2 kids onder de 4 en een opleiding

mijn mening is dat je met helpende gewoon straks bijna niet meer aan de bak komt
    en heb altijd graag door willen leren maar durf nooit de knoop door te hakken

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Als je het echt wil moet het lukken..

Ik persoonlijk ( heb 2 kids van 3 en 1 ) wacht totdat ze beiden op de basisschool zitten en ga dan weer doorleren.. Vind dat voor mijzelf veel prettiger..

Maar ik heb dan ook wel de 'luxe' met een wajong dat ik ( nog ) niet aan het werk moet..

3. Bri

Bri Niet meer actief

Het leven met 2 kindjes onder de 4 jaar is sowieso pittig ;)

Zelf doe ik geen opleiding, maar combineer ik het moederschap met werken. En ik heb een baan waarbij je werk niet klaar is als je werktijd erop zit en er ook altijd 's avonds nog wat gedaan kan/moet worden, dus ik denk dat je het best aardig kunt vergelijken met een opleiding. Het is pittig, maar wel te doen, dus als je gemotiveerd bent en je krijgt het geregeld met opvang zeg ik: doen! Je wordt er altijd beter van om je verder te scholen.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik heb een dochter van 3, werk drie dagen en studeer ((HBO master). Waar een wil is, is een weg. Als je het goed organiseert kan het prima.

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik heb 2 kids. Begon met mn opleiding toen de een net 6 maanden was en de ander 2. Et is pittig maar absoluut te doen

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb een dochter van 4 en een zoon van 10 en heb in april een opleiding afgerond en ben sinds september begonnen aan een universitaire studie. Ik heb 2 avonden in de week college en moet daarnaast heel wat thuisstudie doen. Moet zeggen dat ik het met mijn werk en de zorg voor de kids,huishouden enz best pittig vind.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ligt helemaal aan je man denk ik, staat hij er ook achter en kan hij helpen in huis en met de kids? Dan zou het best mogelijk moeten zijn.

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik heb een dochter van 5 1 can 2 en 1 van 10 maanden en ben in augustus begonnen met de opleiding verzorgende ig.
    Het is best pittig maar als je het echt graag wil dan kan je het ook. Je moet alleen echt zorgen dat je de tijd krijgt om aan school te werken.
    Ik doe dit vaak in de avond of net als nu laat ik ze een dag wat doen met de vader en ga ik aan school werken.

9. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    Het is zeker te doen, heb het zelf ook gedaan (vz-ig). Maar ik zou liegen als ik zeg dat het niet zwaar is. Volg je gevoel en kijk of het past binnen jullie gezin en relatie. Want een opleiding volgen gaat niet over roosjes en je moet rekening houden met tegen slagen. Aan de andere kant heb je na 3 jaar ook een mooi diploma op zak.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ga ook nog een opleiding doen, maar omdat de stages 24 uurs diensten betreffen en deze fulltime gedaan moeten worden heb ik besloten te wachten tot al mijn kinderen op de basisschool zitten.

heel erg getwijfeld om die reden of we nog wel een derde kindje willen, maar daar gaan we toch voor. tegen de tijd dat ik aan die opleiding ga beginnen ben ik 35 en dat is nog jong genoeg.

Share This Page