Laat ik even voorop stellen dat ik superlieve schoonouders heb. Deze namiddag was ik bezig om mn buggy verkoopsklaar te maken. We hebben besloten dat we een nieuwe willen. Mn voetenzak van deze wagen lag nog bij mn schoonouders, dus ik laat manlief even bellen dat we erom gingen komen. Mn schoonmoeder vraagt nieuwsgierig waarom we hem nodig hebben,zegt mn man lekker tactisch,S gaat alles op het internet zetten om de boel te verkopen. Alleen wist zij dit nog niet. Ik heb nog geen geschikt moment gehad om het te vertellen. Nu kan je je natuurlijk afvragen wat het probleem is....wel wij hebben hem cadeau gekregen van mn schoonouders. Ik kan mij nu goed voorstellen dat zij serieus op haar teentjes getrapt zal zijn,wat ook logisch is. De grote reden waarom we hem verkopen is omdat mn voorwiel (3wieler) al enkele keren geblokkeerd geweest is met als gevolg dat de buggy net niet overkop ging. Ik heb gewoon schrik om dit nog eens tegen te komen. We gaan deze avond naar hen toe, hoe moet ik hen dit nieuws vertellen. We waren dus van plan om met het geld van de verkoop een nieuwe kinderwagen te kopen mits onze opleg natuurlijk. Iemand raad? Ik heb een zeer goede band met hen,en wil dit natuurlijk niet stuk laten gaan door zo iets....
Gewoon eerlijk zijn, dat je wat problemen hebt met de wagen en dat je hem daarom liever niet meer gebruikt. Dat je hem wilde verkopen via marktplaats en de opbrengst wilde gebruiken voor een andere wagen. Hoop alleen wel dat je de kopende partij op de hoogte stelt van het probleem.
Eerlijk zijn? En dan hoop ik niet alleen naar jouw schoonouders maar ook naar de eventuele kopers van de wagen?
Ik denk niet dat er een probleem is met mn wagen mn voorwiel staat altijd los dus op zwenken. Als ik mn rem dan aanzet en na enige tijd terug eraf doe durft het nog al eens gebeuren dat mn voorwiel niet recht staat. En als je an wil vertrekken lukt dat natuurlijk niet. Snappen jullie wat ik bedoel?
Dan vertrek je wel in hele harde vaart, moet je er haast rennend vandoor als hij bijna over de kop slaat.. Maar goed, nogal offtopic.
Uuh ben ik heel vervelend als ik zeg dat ik je niet snap Eerst slaat de wagen bijna over de kop en nu denk je dat er geen probleem is In ieder geval zou ik duidelijk vermelden waarom je de wagen weg doet.
Umm85 ik wil niet beweren dat ik vlug vertrek, maar ik durf wel hard te duwen het moment dat ik vertrek met dit dus als gevolg, ik zou het probleem kunnen oplossen door mn voorwiel vast te zetten. Maar ik vind het niet soepel rijden. Laat ik dus voorop stellen dat er niets mis is met mn wagen,mar door mijn handeling ik dit dus af en toe heb. Ik verkoop dus niets wat stuk is!
Ik neem aan dat als je aan je schoonouders uitlegd waarom jullie ervoor kiezen om deze te verkopen en een nieuwe aan te schaffen dat ze het wel begrijpen toch? Je doet hem niet weg omdat je zomaar even voor de leuk hebt bedacht dat je een andere kinderwagen wil..
Misschien een laatste poging moest ik het kunnen demonstreren dan zouden jullie het wel snappen. Mn voorwiel staat los,als ik ergens ben dan zet ik mn wagen op rem. Het durft dus te gebeuren dat mn voorwiel dan scheef staat. Wanneer ik dan wil vertrekken,staat mn vooriel nog altijd scheef. Wat doe ik, ik duw tegen de duwstang,maar als ik te hard duw met ik opletten dat ik mn wagen niet overkop duw. Meestal doe je dit niet als je kind erin ligt. Het komt dus omdat mn achterste wielen recht staan en mn vooriel scheef. Dus je kan maar vertrekken als hij recht staat. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is. Nu lijkt het nt alsof ik mn kapitte wagen aan de man wil brengen. Ik ben hoogsten wat lomp met mn wagen door hard te duwen bij vertrek.
Ik zou eerlijk zijn naar je schoonouders. Uitleggen dat de wagen voor jou wat nadelen heeft (of een nadeel) en dat je daarom graag voor de volgende graag een andere wagen zou gaan gebruiken. Heb je deze wagen destijds zelf uitgezocht of hebben zij hem uitgezocht en gegeven?
Tja als je zo'n goede band hebt... Dan is er toch geen probleem? Wellicht dat ze het niet leuk vinden.. Maar dat is ook als je het tactvoller brengt. E als je relatie zo geweldig is.. Zal hij heus niet accuut in de soep lopen als je eens iets doet wat ze niet leuk vinden lijkt me.
Ik vind het heel duidelijk hoe je het uitlegd. Daarom ben ik ook geen fan van kinderwagens met maar 3 wielen.
ik reageer gewoon ff op je begin post uitleggen aan je schoonouders waarom je de wagen weg wilt doen, en ook even zeggen dat je beter eerder had kunnen zeggen. succes
Ik snap heel goed wat ze bedoeld beetje jammer dat ze dat 40x moet uitleggen! Met de quinny zapp heb je dat ook heel erg vooral op gadde vloer