Wie heeft er een opleiding van 2 jaar kunnen combineren met kinderen. Ze zijn al iets groter (tussen de 8 en 13). Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en eventueel tips.
Hier een bol opleiding verzorgende IG gedaan van 3 jaar, 3e kind werd geboren in m'n 2e jaar. Ze gingen toen alle 3 naar het kdv en vso/bso. Ik vond het zelf best lastig omdat ik verder geen netwerk qua familie heb in de buurt, dus niet naar school of stage kon als er een kind ziek was. Maar als je dit allemaal gecoverd hebt, lijkt mij het prima te doen Uiteindelijk alsnog wel versneld m'n diploma gehaald, maar het was pittig haha.
Hier ook prima te doen. Ik zit in het vierde jaar, mijn kinderen zijn nu 7 en 9. Het is wel echt een kwestie van gemotiveerd zijn, elke avond aan de slag, soms niet op vakantie kunnen of feestdagen vieren ivm lessen en examens maar als je goed plant, komt het wel goed.
BOL is wel heel pittig. Voordeel van de zorg is dat je onregelmatig werkt. Ik werk al in de zorg en wil een stapje verder nu.
Ja. Ik doe Pabo verkort, bij de start waren de kinderen 3&5. Het is hard werken, veel in de avonden en weinig tijd voor jezelf. Maar het kan wel. Ik ben blij met de keuze en twee jaar is te overzien.
C heeft een master gedaan en heeft die in oktober afgerond. Hij is orthopedagoog maar mag zich nu master of social Work noemen. Het is zwaar geweest en onze kinderen waren wel wat kleiner. Ze waren 1 en 3 toen hij begon. Hij zegt altijd dat hij het niet had gekund zonder mijn steun. Het is hard werken. Jouw kinderen zijn inderdaad al wat ouder maar vergis je niet. Maar over all is het wel te doen. Welke opleiding gaat het om? Wel heel erg leuk!
Ikzelf niet maar mijn moeder deed dit toen ik 11 was. Ze zat idd een tijd elke avond te studeren en in de weekenden tussendoor ook. Kwestie van plannen en gemotiveerd zijn idd.
Ik deed de BBL opleiding VIG/MMZ met 3 kinderen. Toen waren ze 1, 4 en 7. Goed plannen maar opzich prima te doen! Ik deed veel onder schooltijd (1 dag) en soms op het werk. Thuis deed ik niet heel veel omdat ik het meeste op school wel af kreeg. Alleen wanneer ik toetsen had was ik thuis wat meer aan de studie.
Ik heb het gedaan en ik vond het zwaar. Veel tijd inleveren met je gezin. Veel plannen en goede back-up hebben qua opvang vd kinderen. Veel studeren. Het was het waard maar ik doe het niet nog eens.
Wow wat super knap. Een partner die je steunt is wel erg belangrijk. Gaat om verpleegkunde opleiding.
Doktersassistente. De opleiding opzich was prima te doen maar ik was zo perfectionistisch dat ik geen genoegen nam met minder dan een 8. Ik zag het als een soort laatste kans en dit bezorgde mij enorm veel stress. Het heeft zelfs geleid tot een familieruzie omdat ik niets ertussen liet komen. Daarbij had ik een kind van 1.5 jaar, bezig met zwanger worden, aan het verhuizen en verbouwen (woonden 7 maanden bij mijn ouders) en ik werkte toen elke avond. Dus na een schooldag van 8.30 tot 17.30 mocht ik daarna nog een uur naar huis rijden en meteen door naar mijn werk. Ik zag mijn zoon soms een paar dagen niet. Dat was het zwaarste. Tijd inleveren met gezin.
Zoveel zaken die dit bepalen. Kan je voldoende hulp krijgen van uw partner, of eventueel grootouders ? Hoeveek uur moet je nog werken? Ben je een goede student ? Hoe druk zijn uw kinderen ? Heb je plek en ruimte om ergens rustig te werken ?
Ja hier een aantal jaar geleden de verzorgende IG met 2 kids. Nu sinds september de verpleegkundige opleiding met 3 kinderen. Ik moet wel zeggen dat mijn man er 100% achter staat en altijd helpt met de kinderen/huishouden. Ik werk 20.uur per week en loop 4 uur per week mee. Per week moet ik 4 uur lessen volgen.