Opleiding en kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Merryl, 24 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wien046

Wien046 Bekend lid

1 jul 2013
    894
    404
    63
    Zeker doen! Hier HBO verpleegkunde gedaan in 3 jaar. Duaal, dus werken en studie. Kinderen bij aanvang 2 en 4 jaar. Tijdens afstuderen ik verwachting van nummer 3.

Merryl vindt dit leuk.
  2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wat een fijne positieve verhalen. Krijg er helemaal zin in.

Bedankt allemaal

Anniek88 vindt dit leuk.
  3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter vond en nog steeds eigenlijk heel stoer dat ik nog een opleiding deed. Onder het mom van 'je bent nooit te oud om te leren' heeft zij zelf nu ook bedacht dat zij na het HBO een post HBO wil doen en daarbij geeft zij aan dat zij altijd nog verder kan leren als zij eventueel een gezin heeft.

Ik heb nog wel een toevoeging aan mijn eerdere bericht. Gedurende mijn scriptie schrijven heb ik ook wel eens een aantal dagen met mijn moeder van huis geruild. Zij bij mij thuis voor de kinderen (overdag) en ik de hele dag in haar huis voor de rust tijdens het schrijven.

Merryl vindt dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hbo HRM gedaan, deeltijd, in 3,5 jaar. Daarnaast werkte ik in het eerste jaar 32 uur pw en vanaf het tweede jaar 30 uur pw. Mijn kinderen zijn nu 8 en 10, maar in het begin dus een stuk jonger.

Mijn tip: goed plannen en organiseren, houd er rekening mee dat je sociale leven af en toe op een heel laag pitje komt te staan en probeer enigszins vooruit te werken.

Verder was het prima te doen, af en toe heel pittig maar over de gehele studie bekeken echt prima te doen. Als je kinderen wat ouder zijn snappen ze ook dat beter als ze even moeten wachten etc.

Merryl vindt dit leuk.
  5. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.133
    3.212
    113
    Vrouw
    Hoi,
    ik heb nog geen kind, maar wel gestudeerd naast mijn werk. Van 2019 - 2021 heb ik mijn master gehaald. Ik denk steun van het thuisfront heel belangrijk is evenals te worden gefaciliteerd door je werk. Ik werkte op maandag en dinsdag, woensdag en donderdag besteedde ik aan een combinatie van school, sport, huishouden en soms een lunchafspraak. Vrijdag ging ik naar school. In het weekend besteedde ik 1 ochtend of middag aan school. Mijn man had op de woensdag, donderdag en vrijdag overdag geen last van mijn studie activiteiten. Op zaterdagochtend golft hij meestal, dus plande dan voor mijn studie. Met een kind was dit heel anders geweest denk ik (ook afhankelijk van de leeftijd, of ze naar school gaan etc.)

Heel veel succes!

Merryl vindt dit leuk.
  6. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    IK zit in het tweede (en tevens laatste) jaar van de bbl opleiding doktersassistent. Het voordeel is dat ik 3 dagen werk en 1 dag school heb en dus 4 dagen uitbetaald krijg, dus hoef ernaast niet te werken.

Ik heb een goed stel hersens (haal voor toetsen zonder leren ruim voldoende en sta gemiddeld een 9) en dat is mijn redding. Want met drie jonge kinderen (2x4 jaar en 1x7 jaar) is het echt pittig. Rond mijn toetsweken/examens offeren wij de zondag op, vriend gaat dan met de kinderen weg en ik studeer.
    Vooral de hoeveelheid opdrachten valt me tegen. Maar goed, over 3 maanden zomervakantie, dan september, oktober en november nog en dan ben ik klaar ;)

Merryl vindt dit leuk.
  7. thebooandtheboy

30 sep 2016
    80
    46
    18
    Ik doe HBO Verpleegkunde, deeltijd. Zit nu in mijn laatste jaar. Ik heb 3 kinderen, de jongste was 3 toen ik begon. Ik vond het met corona wel pittig, toen ik thuisonderwijs moest geven. Dat had ik niet van tevoren bedacht zeg maar, dat scenario..
    Het is zeker haalbaar, laat niemand tegen je zeggen dat het niet gaat :)

Merryl en Kanarie vinden dit leuk.
  8. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

14 mrt 2014
    1.524
    1.570
    113
    Zuid-Holland
    Wauw... dit topic komt zo op tijd voor mij!
    Ook ik ben aan het denken aan een 1 jarige BBL opleiding en nav jullie antwoorden denk ik dat ik het moet gaan doen.

Ts, overal valt wel een mouw aan te passen, en ja het zal pittig zijn maar wat een voldoening als je klaar bent. Go for it!

Merryl en Syane vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina