Wat zou jij doen?

Discussion in 'De lounge' started by sm1, Apr 21, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Wij wonen in het buitenland, en ik had tickets geboekt om mijn familie te bezieken in Nederland.
    Nadat ik geboekt had vroeg mijn moeder hoeveel de tickets gekost hadden, en nadat ze wist wat ze gekost hadden bood ze ons aan de tickets te betalen. Hartstikke lief en zou ons goed uitkomen, ik bedankte haar en zei dat dit heel lief was.Helaas is ze er tijdens ons verblijf niet meer op terug gekomen, en ik durf er zelf niet over te beginnen. Zouden jullie er om vragen ?

2. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Nee natuurlijk niet

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Oei. Ja dat is een moeilijke. Heb je een goede band met haar zodat je het aan kunt geven wat ze beloofd heeft? Kun je er in een gesprek niet op aan sturen?
    Ik zou het zelf bij mijn moeder niet benoemen. Meestal is het zo dat ze er zelf later op terugkomt en zo niet dan begin ik er niet meer over. Tenslotte zou ik voor mijn eigen genot/vakantie/reden naar Nederland komen.
    Heb zoiets één keer aan de hand gehad toen m’n moeder naar Zuid Frankrijk kwam toen wij er twee weken waren. Ze zei dat ze haar ticket zou betalen maar daar had ze het tijdens haar verblijf bij ons niet meer over. Ben er ook niet over begonnen. Een maand later herinnerde ze het zich opeens. Toen heb ik gezegd dat het vanaf die keer elk jaar een cadeautje van mij aan haar zou zijn. Ze komt dit jaar voor de vijfde keer over :)

Maan14, S2909, Lamode and 3 others like this.
  4. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

Aug 19, 2021
    615
    517
    93
    Female
    Nee.

sm1 likes this.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Nee zou ik niet doen

sm1 likes this.
  6. sm1

sm1 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Ik moet er nog bij zeggen, zij zwemmen in het geld en wij helemaal niet.

7. sm1

sm1 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Lief dat je dat doet

Iertje81 likes this.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

Nov 5, 2015
    19,818
    18,533
    113
    Female
    Nee dat zou ik niet doen..

sm1 likes this.
  9. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Op basis van de band die ik met mijn moeder heb en je aanvulling dat ze het financieel heel goed hebben, zou ik het wel doen, maar ik geloof dat ik de enige ben. Ze heeft het voorgesteld, ik heb het dankbaar aangenomen, dan zou ik toch even telefonisch vragen: Goh mam, misschien had ik het verkeerd begrepen, maar je had toen heel lief voorgesteld om onze tickets te betalen. Ik heb daar niets meer over gehoord, staat het aanbod nog? Als ze toch terug krabbelt, geen probleem, dan was het toch niet de bedoeling, maar ja kan je krijgen.

Roanna, Palmpje, HappyRabbits and 9 others like this.
  10. Novi

Novi Niet meer actief

Ik zou het zelf niet doen, omdat ik me er ongemakkelijk bij zou voelen. Maar ik vind het niet raar of ongepast als je het wel doet. Ze heeft het tenslotte aangeboden en het is je moeder, geen vreemde.

Toen ik een paar jaar geleden een beugel nam bood mn vader aan de helft te betalen. Hij vroeg wat het kostte en schoof me af en toe een envelopje geld toe. Uiteindelijk heb ik zelf iets van 2/3 betaald en hij dus 1/3. Maar was voor mij al een meevaller. Ik had op alle kosten gerekend.

11. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Dit.
    Als je een goede band hebt kun je dat gewoon even aanhalen, dan zie je wel wat haar reactie is.
    Ik heb geen goede band met mijn moeder en ik zou achteraf het er niet meer over hebben (meer uit angst om haar reactie).

12. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,483
    113
    Mijn moeder zou dit niet vergeten als ze het aanbied, meestal staat dezelfde dag al een bedrag op mijn rekening, bij een weekendje weg ofzo waarbij we kosten zouden splitten. maar mocht dat niet zo zijn dan zou ik het wel vragen hoor. of nog eens ter sprake brengen van goh, we hebben het er eens over gehad, geldt dat aanbod nog.
    maakt me trouwens niet uit of ze in het geld zwemmen of niet. maar mijn band met mijn ouders is gewoon prima, en dit soort dingen kunnen we gewoon bespreken.

Moppiemuis likes this.
  13. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,226
    28,192
    113
    Is dit iets wat ze wel vaker doet: aanbieden en dan niets mee doen? In dat geval zou ik er niet om vragen en het gewoon laten gaan. Of is het zo dat als ze iets aanbiedt dat ze het ook meent? In dat geval zou je erover kunnen beginnen. Misschien is ze het gewoon vergeten of zo.
    Sommige mensen vinden het fijn als je ze helpt herinneren, anderen vinden het ontzettend ongepast. Ik ken jouw moeder niet dus geen idee in welke groep zij valt. Dat kan jij het beste inschatten denk ik.

femkes, Zeester85, Kindje3 and 2 others like this.
  14. esklessebes

esklessebes VIP lid

Mar 23, 2014
    7,002
    3,664
    113
    Als ik zelf heb afgewezen dan zou ik er niet op terugkomen. Les voor de volgende keer.

Geloof dat m'n pa het dan gewoon zou storten als de situatie zo is hoe jij beschrijft, haha wij hebben zo een situatie alleen niet.

Ayla7000 likes this.
  15. Vergeten

Vergeten Fanatiek lid

Dec 1, 2019
    1,010
    1,722
    113
    Female
    Nee,ik zou er zelf nooit over beginnen.
    Maar mijn moeder kennende,zou ze het nooit aanbieden (wetend dat ik zou weigeren)maar gelijk overmaken of toestoppen.

16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Bij mij geven mijn ouders ons altijd met kerst een bepaald bedrag. Dat was al jaren zo en in een bepaald jaar zeiden ze er helemaal niks over. Mijn zussen en ik vroegen ons toen af of we het wel of niet kregen (wij zoeken dan cadeautjes daar voor uit). Niemand durfde het te vragen omdat we dat ook wel weer een beetje stom vonden.
    Ik heb het toen op een gegeven moment gewoon gevraagd en mijn moeder was het helemaal vergeten maar het was zeker wel de bedoeling dat we het mochten uit zoeken. Ze was blij dat ik het gewoon gevraagd had.
    Ik zou het dus gewoon vragen, zeker als je ouders genoeg geld hebben (was bij ons ook de situatie, al hadden wij het zelf eigenlijk ook niet nodig het was gewoon leuk om te krijgen)..

Ik zou het dus gewoon op een nette manier ter sprake brengen.

Athina and Dubbelgeluk like this.
  17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Ik las het alsof ze het had geaccepteerd.

esklessebes likes this.
  18. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja ik zou dat wel vragen.
    Maar dan wel zo van Joh mam vorige keer stelde je voor de tickets te betalen of heb ik dat verkeerd begrepen?
    Misschien is ze het vergeten oid.
    Als je een goeie band heb kan je zoiets toch gewoon vragen?
    Ik neem aan dat je ouders weten dat jullie dat geld goed kunnen gebruiken?

19. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    precies dit. Ik zou daar gerust om vragen op de manier hoe lotion het schrijft.

Neuzeke likes this.
  20. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Nee, ik zou dat niet doen. Ook zonder toezegging van dit geld was je gegaan.
    Komt ze er nog op terug is dat heel fijn maar zou dat niet zelf vragen.

zara1983 and Mango26 like this.

Share This Page