mama's gezocht met kinderen die nierproblemen hebben

Discussie in 'De lounge' gestart door mamav2boefies, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Zijn deze er?
    En volgt jullie kindje ook een bepaald dieet?

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Vlak voor de geboorte kwamen we erachter dat haar blaas en rechternier vergroot waren. Haar blaas is inmiddels normaal, haar nier nog niet.
    Ze wetenniet wat het is/was en sta/stond onder controle (nu niet meer zo streng). Omdat ze wel goed functioneert en er van buiten niks te merken is leven we "normaal". Geen dieet dus..

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje heeft wel een tijdje een zoutarm dieet gehad en daarnaast een vochtbeperking. Het gaat nu al twee jaar heel erg goed en hij heeft geen dieet meer.
    Er zijn natuurlijk ook veel verschillende soorten nierproblemen, om wat voor nierprobleem gaat het?

4. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Beide nieren zijn verwijd,extra vocht toedienen via sonde nu ze een half jaar is geweest naar een dietist om te kijken hoe en wat

5. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje heeft een ander soort nierprobleem. Hij had zoals ik al schreef juist een vochtbeperking. Daarnaast kreeg hij op het begin plasmedicatie en prednison. Toen hij de prednison kreeg hadden we ook hulp van een dietiste omdat hij toen heel erg veel honger had. En daarnaast werd hij door de prednison ook sneller dik. Mijn ervaring is dat het wel lastig is om je aan zo'n dieet te houden, maar dat het eigenlijk ook wel vrij snel went.
    Heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina