Dag dames, Klein vraagje...je leest vaak op het internet dat je de kattenbak wel mag leegmaken met handschoenen en als je je handen nadien goed wast... Doen jullie dit tijdens het zwanger worden of gedurende jullie zwangerschap? Kunnen er eigenlijk geen schadelijke stoffen via de lucht ingeademd worden? Wat dit betreft wil ik graag op safe spelen...heb mijn vriend al eens laten lezen wat voor gevolgen toxoplasmose zou kunnen hebben, maar hij lijkt een beetje tegen die klus op te kijken en zegt gewoon dat ik het dan maar met handschoenen moet doen. Als het safe is en niet via de lucht gaat, zit ik er niets mee in om dat te doen. Wat denken jullie of hoe lossen jullie dit op?
Ik doe de kattenbak gewoon. Zonder handschoenen, wel handen wassen. De kans is toch vrij klein om besmet te worden. Zodra ik zwanger ben, neemt mijn vriend het over.
Mijn man doet de kattenbak sinds ik gestopt ben met de pil hij zei al is de kans zo klein ik vind het toch geen goed idee. Hij vond het ook verschrikkelijk maar is er nu aan gewent.
Ik doe zelf de kattenbak, zonder handschoenen. Ik ontsmet wel direct mijn handen met alcohol pen was ze later met water en zeep. Mijn katten kunnen ivm chronische maag-darmontstekingen alleen rauw vlees eten. Dat kan ik niet ook nog 3x/dag met handschoenen doen. Na eten geven wederom weer heel goed mijn handen wassen. Heel bewust zijn met wat je doet en goed op hygiene letten, meer kan ik niet doen. Besmetting via de lucht is volgens mij niet mogelijk omdat vk zeggen dat verschonen met handschoenen kan.
In de week dat ik stopte met de pil moest ik toevallig naar de huisarts, meteen gezegd dat wij willen proberen om zwanger te worden. Mijn huisarts kwam toen met tips, geen kattenbak verschonen, geen kaas bij de kaasboer bijvoorbeeld. Ik doe het dus niet, en mijn vriend doet het dus netjes
Je kan gewoon heerlijk kaas van de kaasboer eten hoor. Je moet enkel opletten met kaas die gemaakt is van rauwe koemelk. Op de verpakking van de kaasboer en in de supermarkt zit dan een sticker au lait cru.
Kattenbak kun je zowel voor als tijdens je zwangerschap gewoon verschonen. Neem.je hygiëne in acht en er is niets aan de hand.
En dat alleen nog wanneer je al zwanger bent. Ik vind het een beetje vreemd advies van je huisarts om eerlijk te zijn. Geen kaas van de kaasboer.. als je nog niet eens zwanger bent
Met handschoenen aan kan dat prima. Anders zou mijn man hier ondertussen bijna 2 jaar dat al moeten doen.. en ik kan dan ook niks meer op mn werk.. Ik trek handschoenen aan en dan is er niks aan de hand.
Manlief en ik verschoonde beide de kattenbak (wel met handschoenen) en heb 2 gezonde kinderen. Dus als je de goede voorzorgsmaatregelen neemt : handschoenen aan, eventueel daarna nog je handen wassen.. Is de kans op besmetting erg klein. Je moet natuurlijk niet de kattenbak verschonen met je handen en daarna eten gaan klaarmaken.. Maar dat is logisch
Momenteel verschoont mijn vriend hem netjes maar als die eens echt vies is oid verschoon ik hem gewoon hoor. Ook zonder handschoenen. Gewoon goed handen wassen daarna.
Ik verschoon de kattenbak ook gewoon. Het kan ook weleens heel lang gaan duren en dan kun je zo'n beetje je hele leven on hold gaan zetten. Gewoon dit soort dingen blijven doen tot je daadwerkelijk een positieve test in handen hebt, zou ik zeggen
als je een huiskat hebt is de kans op toxoplasmose zoizo nihil , ze nemen het mee van buiten na het graven en struinen Ik doe ook gewoon de kattenbak en was mijn handen daarna en gebruik handen alcohol maar dat deed ik ook toen ik niet zwanger was