Opmaken ledikantje/kinderwagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door miekie0402, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Hallo,

Ik ben zwanger van ons 1e kindje dus weet nog niet zoveel.
    Nou had ik 2 vraagjes:

1: hoe maak je een ledikantje op en wat heb je allemaal hiervoor nodig?

2: waar leg je ze onder in de kinderwagen? Ik ben 5 oktober uitgerekend dus ga het winterseizoen in, doe ik dat gewoon met wiegdekentjes of is hier ook wat anders voor. Er zit wel zo'n afdekje zeg maar over de bak van de kinderwagen maar ik neem aan dat dat niet genoeg is?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

In de kinderwagen gebruikt men vaak een fleecedekentje. Das lekker warm. Je kunt er dan een klein wieglakentje bij gebruiken. En dan de kap erover als het warm is.

Je maakt het ledikantje laag op, ongeveer 75 cm vanaf de onderkant. Je hebt nodig een zeiltje, een molton, en twee dekentjes en lakentjes. Je kunt ook een dekbedovertrek gebruiken, en daar de dekentjes in doen. Omdat je het laag opmaakt, is het handiger om een dekentje er dan dubbel in te doen. Onder het hoofdje leg je een hydrofiel luier.

De eerste week is het het beste om je kindje bij je op de kamer te laten slapen. Als je geen wieg hebt, kun je goed de kinderwagen op je kamer te zetten.

Groetjes en succes Adrienne

3. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Dank je wel voor het antwoord!
    Nou heb ik nog 1 vraag m.b.t. het ledikantje opmaken, ik heb een matras en daarop heb ik nog een aerosleep dekje gekocht.
    Maar moet ik dan ook aerosleep hoeslakens gebruiken of kan ik ook normale hoeslakens gebruiken? Ik weet niet of het effect wegvalt met normale hoeslakentjes?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat klopt hoor, het effect is wel als je normale hoeslakentjes gebruikt. Je hebt dus de hoeslakentjes nodig van aerosleep.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina