Iets wat hij sowieso vaak aan heeft.. Ligt er maar net aan wat op dat moment favoriet is Z'n haar zit ook altijd hetzelfde, dus daar hoeven we ook niet lang over na te denken. Ik vind dat altijd zo zonde, foto's van kinderen die er compleet uitzien van hoe ze echt zijn.. Maar goed, ieder z'n ding.
in ieder geval geen blauw... meestal zijn die achtergronden nog blauw dus dan valt je kindje helemaal weg..
Mijn zoontje heeft een zwarte achtergrond en ik heb hem voorgaande jaren bv een leuk spijkeroverhemd of Tommy Hilfiger overhemd aan gedaan en vandaag heb ik hem een in spijkerbroek en mintgroene polo op de foto laten gaan. En zijn haar is nog weleens een dingetje omdat hij krullen heeft dus ik heb hem flink onder handen genomen vanochtend door er een krulcreme, gelwax en haarlak in te doen en met de instructie niet aan zijn haar te zitten...hahahaah want ja hij komt vaak genoeg uit school met een ontplofte coupe dus dat mag niet op de foto gebeuren.
Mijn dochter wil dan altijd een jurkje aan en mijn zoon een spijkerbroek met een leuk shirt of overhemd, net wat hij wil. Zijn haren met een beetje gel omhoog en mijn dochter iets met vlechten of staarten. Niet heel veel anders dan normaal.
Ik wil een foto van mijn kind zoals hij er altijd uitziet, niet van een of ander opgedirkt jochie! Gisteren is de fotograaf bij ons geweest en ik kwam tot de conclusie dat ik een van de weinige ben die er zo over denkt!
Van wat ik zie op mijn werk wordt er helemaal niet over nagedacht Overigens hebben wij al heel lang geen blauwe achtergrond meer. Bij ons is hij wit en ik moet zeggen: veeeeeel beter!
Mijn moeder vond het vroeger ook niet zo belangrijk... Daarom heb ik schoolfoto's van mezelf met ongekamde haren, met de lelijkste jurken ooit aan, met inktvlekken van een vulpen op mijn gezicht, met een gat in mijn trui, met tandpasta... Noem maar op... Dussss... Besteed wel iets meer aan de uiterlijke verzorging dan normaal, wil ik mama's meegeven Ik durf mijn schoolfoto's van vroeger namelijk nauwelijks meer te vertonen. Ik had het setje op Hyves staan vroeger - maar ik ben blij dat Hyves er niet meer is
Oei.... dat is niet leuk! Maareuh... keek de school/fotograaf niet een beetje mee dan? Hier ligt standaard een borstel en een spiegel klaar.
Ik doe ze altijd gewoon iets normaals aan en de haren meestal ook hetzelfde als altijd, ingevlochten. Ze staan er altijd op zoals ze zijn
Zelfde als altijd moeten vooral zichzelf zijn. Zie wel is ouders die hun kinderen omkleden voordat ze op de foto gaan ( bijv alle zusjes het zelfde aan) maar vind dat zo gespeeld en nep overkomen.
Voor meiden met lange haren krijg ik vaak voor an fotografen wel heel et advies om niet alles strak uit het gezicht te trekken, beetje losse haren om je gezicht heen staat voor aak wel mooi. verder geen kleding met hele drukke printjes, die leiden op een foto de aandacht weg van hetfeen wat juist het belangrijkste is op de foto namelijk het kind zelf
Wel een beetje wat ze altijd dragen. Bij mijn zoontje is dat vaak een overhemd met een spijkerbroek. Daar loopt hij vaak in. En dat is ook netjes genoeg voor de schoolfoto. Mijn dochter draagt veel jurkjes dus al zij naar school gaat zal ze er ook zo bij blijven lopen en ook op de foto's. Wat ik misschien wel iets anders dan normaal zou doen is misschien het kapsel. Iets strakker dan normaal.
Hier gewoon zoals ze zijn, dus een staart of vlecht en gewoon de kleding die ze normaal dragen. Maar geen zwart, dat hebben ze wel maar vind ik voor de schoolfoto niet leuk. Maandag zijn de foto's gemaakt, ook van hun samen, ben zo benieuwd!
Haha ik vind dat stiekem juist wel erg leuk. Ik weet trouwens wel dat ze hier een snoetepoetser over hun toet krijgen voordat de foto wordt genomen.
Gewoon kleren die ze altijd aan heeft, mag hopen dat ze daar een snoeten poetser hebben want mijn dochter heeft vaak moeite om schoon te blijven. Haar haren zijn ontembaar dus dat hoort gewoon bij haar.
Ik heb zoon 1 keer in pak gehezen voor de schoolfoto. Blijf het een mooie foto vinden, maar heb het daarna niet meer gedaan omdat ik t leuker vind als hij er casual op staat.