Ladies night bestelling ongedaan maken

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 1 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Hoi dames,

Ik heb afgelopen week een Ladiesnight party gehad van mijn schoonzus. Na wat gelach impulsief 2 dingen besteld, maar 1 ding wil ik liever toch niet. Ik moest mijn handtekening zetten voor de bestelling. Nu kijk ik op de bon en op de achterkant zitten allemaal voorwaarden. Daar heeft ze ons niet op gewezen. Zover ik kan lezen kan je het niet annuleren en als je niet betaald binnen 10 dagen gaan ze rente vorderen. Iemand die toevallig weet of het idd niet kan? En of ze een poot hebben om op te staan? Aangezien ze niks over de voorwaarden verteld heeft of waarvoor ik getekend heb.

2. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Sorry maar het is toch jou eigen verantwoordelijkheid om de voorwaarden te lezen?
    Als ik iets moet tekenen check ik altijd voor en achterkant.
    Ben bang dat je er gewoon aan vast zit

3. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Ik denk dat je pech hebt, je moet zelf eerst lezen waar je voor tekent ben ik bang.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Ja dat snap ik is ook dom van mezelf:) maar het papier zat in een map vastgebonden. Ik ging er eigenlijk niet vanuit dat de achterkant bedrukt zou zijn met voorwaarden.:)

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.133
    113
    Het is jouw verantwoordelijkheid om de voorwaarden te lezen. Ik denk dat je eraan vast zit.

6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik zou ze in elk geval even bellen. Wellicht kun je e.e.a. ongeopend nog retour zenden? Geopend lijkt me inderdaad niet meer mogelijk i.v.m. hygiëne.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Hahah ik heb ze nog niet. Ook niet betaald nog. Dat wou ik doen en toen dacht ik hmm die ene wil ik toch niet, eens kijken hoe het werkt met annuleren. En toen zag ik dat de achterkant dus vol stond met voorwaarden.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Waarom bel of mail je ze niet?

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Had al gekeken om te mailen maar je kan alleen een contact formulier invullen of bellen tijdens kantooruren. En aangezien hier zoveel vrouwen zijn dacht ik, er is misschien wel iemand die het weet. :)

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
  11. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Misschien heeft je schoonzus nog wat extra contactgegevens en/of voorwaarden betreffende verkoop tijdens de avond aangezien zij de ladies night heeft gehost?

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Voor zover ze weet niet, ze ging nog even kijken voor de zekerheid. Ik heb wel de contact gegevens van die vrouw die het gegeven heeft. Maar ik weet niet of het verstandig is om haar een bericht te sturen?

13. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Om een koop definitief te maken moeten de voorwaarden OF verteld worden, OF overhandigd OF moet het op een makkelijke manier terug te vinden zijn. Aan die voorwaarden hebben ze voldaan, je hebt het papier namelijk de hele avond vast gehad. Dit is geen argument om de koop ongedaan te maken.. Ik denk dat je ze beter even kan bellen en hopen dat zij je een gunst verlenen.

Dat contactformulier reageren ze heel snel op trouwens. Mijn handige harry was kapot bij ontvangst (de 1e keer gebeurde me dat ook na zo'n party). Kwaad een bericht gestuurd, werd meteen de dag er na gebeld.

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
  15. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.032
    113
    Nederland
    Ja en nee. Ik heb ze inderdaad vast gehad. Maar ze zaten dus op de achterkant van het bestelformulier, welke vast zat in een mapje met de papieren vastgemaakt onder van die flapjes. Snap je me nog:)
    Een beetje weg gesjoemeld als je het mij vraagt.:D

Neem morgen wel contact op en zie wel. Als het niet kan pech hoor, maar niet geschoten is altijd mis:)

16. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
  17. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ja, maar het is wel voldoende om aan de wet te voldoen, helaas. Overigens kun je gewoon binnen 14 dagen annuleren - ik had mij vergist. Sorry :)

18. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    De verkoop aan huis of op straat door een bedrijf heet koop buiten de verkoopruimte (voorheen colportage). Koopt u iets aan de deur dat duurder is dan € 50,-? Dan heeft u een wettelijke bedenktijd van 14 dagen waarbinnen u de overeenkomst ongedaan kunt maken. Dit kunt u doen via het herroepingsformulier of een aangetekende brief.

De verkoper is verplicht om u over deze bedenktijd te informeren. De bedenktijd start op de dag nadat u het product heeft ontvangen. U kunt ook vóór de aflevering van het product van de bedenktijd gebruik maken.

Bij een dienst start de bedenktijd op het moment dat u de overeenkomst sluit. Dit geldt ook voor een leveringsovereenkomst voor water, gas, elektriciteit of stadsverwarming.

De regels voor aankopen buiten de verkoopruimte gelden voor aankopen:

op straat;
    tijdens een verkoopdemonstratie (bij iemand thuis of op het werk);
    tijdens een reisje met als doel om aan u iets te verkopen;
    aan de deur.

19. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Komt 'ie (pun intended):

BRON: Consumentenkoop - wat is consumentenkooprecht, uw recht

Colportage of 'verkoop aan huis'
    Er is sprake van colportage wanneer een professionele verkoper het initiatief neemt tot een verkoop. Dit doet zich bijvoorbeeld voor wanneer een verkoper de huizen langsgaat om zijn producten te slijten. Of wanneer een verkoper de (potentiële) koper uitnodigt een besloten bijeenkomst bij te wonen voor een verkoopdemonstratie (zoals de bekende Tupperware- of cosmetica-parties). Sinds 13 juni 2014 valt een energiecontract onder de colportagewet indien het contract op straat of aan de deur is gesloten.
    Wanneer een consument zelf een verkoper benadert, is er geen sprake van colportage. Ook vallen verzekeringen die u aan de deur koopt niet onder de Colportagewet.

De Colportagewet biedt de koper bescherming. Zo is de colporteur op grond van deze wet verplicht de consument duidelijk te maken dat hij iets wil verkopen. Ook krijgt de consument, wanneer hij iets koopt voor een bedrag van minimaal 50 euro, veertien dagen bedenktijd. Deze bedenktijd gaat pas in op de dag dat hij de (schriftelijke) overeenkomst waarin de koop is vastgelegd heeft ontvangen. Dit contract, dat door zowel de koper als de verkoper moet zijn ondertekend, dient onder meer te bevatten: naam en adres van de colporteur, het aankoopbedrag en de mededeling dat de koper de overeenkomst binnen de bedenktijd mag ontbinden.
    Voldoet het contract niet aan de wettelijke eisen, dan is de consument niet gebonden.

Meer informatie: consuWijzer over colportage

20. babymama87

28 sep 2013
    65
    0
    0
    de telefoonnummer van de consulente staat ook op hetselfde formulier en anders heeft de dame die gv was haar telefoonnummer nog.
    je mag gewoon bellen om te annuleren zolang er nog geen betaling bij haar binnen is en nog niks is opgestuurd kan zij dit zonder problemen voor je aanpassen.

meeste consulentes doen hier niet moelijk over hoor ongeacht de voorwaardes.

Deel Deze Pagina