Mijn zoontje is nu precies 9 maanden en krijgt nog 3 keer borstvoeding (rond 07:00, rond 14:00 en rond 19:00). Ik zit er over te denken om te stoppen met borstvoeding. Aan de ene kant denk ik nog maar 3 maanden (met 1 jaar mogen ze toch koemelk uit een pak?), maar aan de andere kant wil ik nu eigenlijk stoppen; ik heb het 9 maanden gedaan, ik vind het genoeg, mn zoontje is vaak ook druk om zich heen aan het kijken tijdens drinken, het is niet echt meer ontspannend, plus dat ik nu ook meer werk en kolven gaat ook niet echt lekker, komt niet veel uit. Volgens mij loopt mn borstvoeding ook iets terug (mn zoontje komt sochtends ook steeds vroeger). Hoeveel ml melk heeft hij nu nog nodig? En als ik nu overstap op flesvoeding, welke moet ik dan hebben (nr. 2 of 3?) Wat raad jij me aan? Alvast bedankt
Ja, als lactatiekundige heb ik natuurlijk het belang van je kindje voor ogen en zou ik zeggen: nog even door gaan. Misschien kun je een compromis sluiten en enkel de ochtend of avond voeding nog geven? Wanneer je iedere maand 1 voeding afbouwt ben je ook bij 12 maanden! Wanneer je minder gaat geven, neem je een opvolgmelk (2) tot je kindje 1 jaar oud is. Dan mag het inderdaad 'gewoon' melk drinken. Nummer 3 voeding is onzin en pure marketing. Succes!