Zonder werk

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kikibaby1988, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    #1 kikibaby1988, 5 nov 2016
    Laatst bewerkt: 5 nov 2016
    Hallo iedereen.
    Raar vraagje mss maar mijn vorig werk is failliet gegaan toen ik zwanger was vn spookje. Nu is ze 8m maar ben ik opnieuw zwanger. Hebben gelukkig al een huis die we nu renoveren... Manlief heeft vast werk.
    Ik zou werk moeten zoeken wss maar heb zo n gevoel van ik zit nu zo goed thuis met de kleine. De kleinste komt in juni
    Wie spreekt me moed in om werk te zoeken of wie heeft raad

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja, raad... Als het voor jou goed voelt om thuis te zijn, en het is financieel haalbaar in je gezin, dan doe je dat toch gewoon?

Ik zou compleet gek worden thuis. Maar dat is anders voor iedereen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Van wie 'moet' je aan het werk? Wil jij het, wil je man het of moet het echt financieel gezien?

4. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Meer vriendinnen die zeggen allee zit ge nog thuis 😢 en ben zo emo de laatste weken. Vriend zegt er niks van. Maar heb dan zelf het gevoel dat ik me er over moet zetten. Maar het is zo moeilijk als je al zolang thuis zit.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik kan alleen zeggen: volg je gevoel. Waar word jij gelukkig van? Het is jouw leven, niet die van je vriendinnen. Pas als je zelf zoiets hebt van: ja, dit wil ik, dan moet je ervoor gaan. Ondanks dat het moeilijk is. ;)

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tja in België is het niet de gewoonte. Maar als het voor jullie werkt...

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik zit thuis vanwege ziejte in zwangerschap maar eigenlijk zou ik er voor fekozen hebben om te stoppen en dan na een jaar opzoek te gaan naar een nieuwe baan. Zo gaan we het mu ook doen. Contract loopt af in januari 2017. Krijg geen verlenging. Heb meteen gezegt dat ik ook ontslag zou nemen als ze het wel hadden gedaan. ;)

Ik maak deze keuze omdat ik het eerste kaar bij mijn kindjes wil zijn. Die eerste dingen die ze gaan leren. Ik wil dat niet missen. Zou lang het gaat financieel en je partner vond het ok. Waarom niet genieten van je kindje nu en dan van de baby. Werken komt dan wel weer.

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    4 jaar geleden had ik een jobwissel en zat verplicht 6 maand thuis (concurrentieclausule in mijn contract).
    Het is dan inderdaad moeilijk om even terug alles op te pakken, want je kan van dag tot dag leven en heb je geen structuur meer.

Inderdaad, even een schop eronder en er overzetten!

9. Kaatje138

Kaatje138 Actief lid

15 mei 2015
    266
    208
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat het moeilijk is. Is er veel werk in de richting waarin je zoekt? En kun je je kindje makkelijk bij iemand anders laten?
    Ben niet opnieuw zwanger, maar heb een kindje van 6 maanden en wegens reorganisatie ontslagen. Daarvoor zat ik in de ziektewet wegens bekkenklachten tijdens zwangerschap dus ben al een poos thuis dus ik kan me wel voorstellen dat je het gevoel hebt om weer 'mee te doen'. Heb dat ook wel, en hoe klein mijn wereld nu ook is, het is toch ook wel fijn om even goed van de eerste tijd van m'n kindje te genieten. Ben wel op zoek maar vind het ontzettend moeilijk om ons kindje straks bij opvang en oppas te brengen hoor!
    Wij redden dat financieel niet, maar als t niet hoeft zou ik lekker thuis blijven bij je (twee) kindje(s)!

Deel Deze Pagina