Lekkere hapjes bij de BBQ

Discussion in 'De lounge' started by Tutu, May 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tutu

Tutu Fanatiek lid

Jun 30, 2013
    1,089
    0
    36
    Female
    Noord Brabant
    Jaja, het mooie weer komt er (weer) aan!

Ik zie dat het bij ons 25 graden wordt, dus ik krijg weer BBQ-drang :)

Nou hebben wij altijd zo'n standaard eten op tafel, zoals stokbrood met kruidenboter, komkommer en paprika en rundvleessalade. Ik wil wel eens wat anders erbij, eigenlijk.

Hebben jullie nog lekkere ideeën/recepten om de tafel nog verder mee uit te breiden? :)

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    25 graden klopt, maar wel met vrij hoge neerslagkansen geloof ik :(

Altijd een aanrader: Zalmsalade. Blikje zalm en een blikje tonijn, mengen, appeltje er door, eitje er door, mayonaise er in. Héérlijk!

3. soeza

soeza Niet meer actief

maiskolven met een sausje?

4. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    pasta salade
    gepofte aardappelen

5. minon

minon Niet meer actief

Fruitsalade. Heerlijk is dat met warm weer. Verse ananas, aardbeien, appel, druiven, perzik en op het laatst banaan.

Of een salade met slamix, zuur van keuhne als dressing (komkommer ui paprika en augurk zit daar in, appel, komkommer en wat worteltjes.

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat hier altijd een succes is: puntpaprika's gevuld met roomkaas van de bbq. Jammie, krijg er meteen zin in :).

7. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Hier is een Italiaanse salade altijd favoriet:
    Rucolasla, gehalveerde cherrytomaatjes, stukjes mozzarella, stukjes komkommer, scheut basilicumdressing en basilicum (uit potje) erdoorheen doen :)
    Soms doen we er ook olijven door ;)

Knoflookbrood is ook altijd een hit :)

Wij maken ook weleens knoflookchampignons (alleen als familie komt) (Knoflook champignons recept)

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Zomerse pasta salade: strikjespasta koken en onder koud water afspoelen en in schaal doen. Blikje (klein) ananas toevoegen en 3 eetlepels van het sap. Verse mango in stukjes toevoegen. Bakje selleriesalade toevoegen. Alles mengen. Wat cashewnoten en rozijnen toevoegen.

9. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Was eens op een bbq en de gastvrouw had een salade gemaakt van watermeloen en munt! Vond het even raar maar was echt zo heerlijk fris! Gewoon watermeloen met munt versnipperderd erdoor.

Verder koop ik altijd een bakje aardappelsalade vinden wij wel lekker. Zelf maken kan ook.

10. augustus

augustus Niet meer actief

Blokjes meloen met stukjes parmaham
    Tonijn pasta salade van de (recept op site van de AH)
    Ik vind groentespiesje van de BBQ ook altijd lekker als bijgerecht
    Salade met gegrilde paprika
    Fruitspiesjes

11. Tutu

Tutu Fanatiek lid

Jun 30, 2013
    1,089
    0
    36
    Female
    Noord Brabant
    Ooh wat een lekkere ideeën, zeg! Krijg nu al honger :D Ik ga zeker wat dingen uitproberen!

Hopelijk blijft het wel droog inderdaad, we hebben geen afdak :)

12. Tutu

Tutu Fanatiek lid

Jun 30, 2013
    1,089
    0
    36
    Female
    Noord Brabant
    Effe uppen! Zijn er nog meer lekkere ideeën?

Ik wil meerrrrrr :D

13. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Oehh lekker wij gaan morgen ook bbq-en hier komt erbij
    - Italiaanse salade; rucola melange, cherrytomaat, mozzarella, Italiaanse ham en geroosterde pijmboompitten
    - tonijnsalade; tonijn, appel, mais, peper, zout en mayo
    - stokbrood met tappenade
    - gebakken champignon met ui voor bij het vlees
    - perzik uit blik

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Lekkere (pasta)salade inderdaad.
    Maïskolven met zout en boter.
    Gepofte aardappeltjes (vergekookte aardappelen in aluminiumfolie tussen de kolen gooien) met knoflooksaus.
    Als toetje stukjes appel met kaneel/suiker/rum ook in aluminiumfolie tussen de kolen gooien.
    Groentespiezen
    Lekkere tapenades

Oh en marshmallows! Jumm

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Wij draaien altijd aardappels in de schil in alu-folie op de barbecue. Best op voorhand wel al gedeeltelijk koken. Heerlijk met wat kruidenboter!

Als dessert draai ik een banaan of een perzik in alu-folie. Héérlijk om dat warm te eten. Eventueel met nog een druppeltje zoete sterke drank erbij ;). Of de banaan op voorhand opensnijden en er chocoladesaus bijdoen.

Heerlijk ook is tzatziki als "bijgerecht". Ofwel te koop, ofwel zelf maken.

16. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,112
    0
    36
    gelderland
    -kleine oranje paprika met feta
    -kleine oranje paprika gevuld met spek, champignons en kaas omwikkeld door spek.
    - courgette in lange dunne plakken met groentekruiden of pizzakruiden
    - zelf slavink maken met feta in de gehakt en spek
    -speklapjes met viskruiden ( klinkt vreemd maar erg lekker, ik gebruik die van verstegen)
    - garnalenspiesjes ( in marinade van olijfolie, citroen, oregano, knoflook, paprikapoeder)
    -champignons gevuld met gehakt, kaas en champignonsteeltjes ( even door de machine halen).
    - zalm aan een spiesje met partjes citroen.

toetjes:
    - ananas even door de kokosmelk en daarna door suiker met kaneel
    -suikerwafel in folie met aardbei, banaan, chocola klein beetje pisang voor het aanbranden.
    - banaan 1 stukje ontvellen stukje insnijden en vullen met chocola of drank :D.

hier een beetje mee geholpen :D

17. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

Sep 25, 2011
    2,806
    417
    83
    Simpele salade:
    - tomaatjes, feta, ui, lenteuitje, pijnboompitjes, basilicum met wat olijfolie. Jamjamjam!!

18. Tutu

Tutu Fanatiek lid

Jun 30, 2013
    1,089
    0
    36
    Female
    Noord Brabant
    Ooh wat heerlijk allemaal! Dat wordt flink boodschappen doen morgen :D Gelukkig vindt de oudste dochter van mijn vriend het leuk om te koken en zo, kan ze mooi meehelpen in de keuken :)

Ik wil ook nog weleens zelf knoflooksaus maken, heeft iemand daar een lekker recept van?

19. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,112
    0
    36
    gelderland
    Yoghurt laten uitlekken in een vergiet met keukenpapier. Peper,zout, klein beetje mayo, knoflook en bieslook

20. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,855
    19,235
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Meest simpel (en staat dus altijd wel op tafel bij bbq)
    - Kaas-ui stokbrood met kruidenboter (liefst zelfgemaakt)
    - Salade van tomaat, rucolla, feta of salade van tomaat, basilicum, mozzarella
    - Gekruide aardappelschijfjes uit de oven (lidl heeft hele lekkere)

Iets meer werk:
    * gevulde tomaat (tomaat uithollen, uitje en knoflook fruiten, binnenste van tomaat & spinazie & pijnboompitten toevoegen, als de spinazie helemaal geslonken is het vocht afgieten en met dit mengsel de tomaten vullen. Crème fraîche erover en tot slot een pittige geraspte kaas en dat even onder de gril tot de kaas mooi donker wordt.)
    * Fruitsalade (vers, die uit blik vind ik blegh)

En als vlees / vis genieten wij altijd het meest van zalm met wat citroen, verse kruiden en knoflook in alufolie. Eventueel een plak spek erop leggen.
    Van entrecote word ik altijd erg blij en gewoon een hamburger is ook altijd goed, wat mij betreft.
    Morgen ga ik spiesen maken met blokjes kalkoenfilet en daar dan zo'n lang plak ontbijt spek 'slalommend' langs. Nog niet gehad, maar lijkt me lekker.

Persoonlijk ben ik niet zo'n liefhebber van de vette dingen, zoals worsten en spek enzo.

Ik strooi ook altijd wat gedroogde kruiden over de kooltjes en doe dan de deksel op de bbq (we hebben zo'n bolle weber). Ik houd erg van die rokerige smaak aan mijn vlees. In Frankrijk hebben we ooit wijnranken gekocht om erop te doen. Gaf ook een lekkere smaak.

Share This Page