Wel een beetje afhankelijk van de regio: hier alweer kinderdagverblijven met wachtlijsten....Maar van de vaste contracten klopt wel: dat hebben er hier een paar en de rest is oproep. De kinderopvang heeft het de laatste jaren zwaar gehad ts. Ze klimmen er nu wat uit maar er zijn nog steeds veel dames (en een enkele heer denk ik) op zoek naar een baan in de opvang die al ervaring hebben. De vraag is of het nu dus ook loont voor je om te investeren in bijv. een poosje geen inkomen etc...
Voordeel van bbl is wel dat je een voorsprong hebt als er een positie vrij is. Op mijn werk zitten we nog steeds vol op de groepen. Geen terugloop van kinderen gelukkig. Je moet het echt treffen. Ik zou zeggen: - bbl (doe je gelijk veel werkervaring op) - zoek een werkplek met weinig terugloop - kijk wat jij zelf belangrijk vindt ( werkwijze, grote of kleine organisatie.) - volg je hart! In de toekomst wordt kinderopvang toegankelijk voor alle kinderen, dus waarschijnlijk is er dan weer meer werk. En het is zo leuk!
Je kan eens kijken bij Capabel, hier bieden ze een 1-jarige opleiding aan. Ik vond dit zelf heel goed te doen en ook echt leuk, je moet er natuurlijk wel echt voor gaan in een jaar ik had 1 dag les, 3 dagen stage, het is tegenwoordig 1 dag les, 2 dagen online en 2 dagen stage.
Bedankt voor de tips! Ik heb bij capabel gekeken. Het sprak me wel aan, maar ik zie op andere sites dat capabel niet goed is aangeschreven, er wordt ook gesproken over oplichting. Dus dat durf ik niet aan. Ik ben druk aan het zoeken maar lijk niks te vinden. ROC's hier in de buurt zijn allemaal bol. Heeft iemand nog tips hoe ik kan zoeken?
Misschien even bellen met die ROC's en navraag doen voor de BBL-variant? Zij weten echt wel waar je dan dichtstbijzijnd de BBL kunt doen.
En eventueel andere banen in de zorg? Kdv of psz zijn niet veel banen in te vinden en zeker geen vaste baan. Hou rekening met 0 uren contracten waarbij je op korte termijn steeds flexibel moet zijn (vanmorgen gebeld worden of je over uur kan komen werken). Ik werk zelf in de zorg en wij hebben juist weer veel opleidingsplaatsen. Je krijgt dan gewoon betaald voor de dagen doe je werkt. Met daarna bij goed functioneren over het algemeen wel baan garantie.